Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

lillmondionos mamma: han vaknar vid fem för det mesta fortfarande dessutom har han de senaste dagarna vaknat till vid fyra oxo, vi tror han har tänder på g... så jag har inte orkat promenera nått alls än kul att jag fick ut dig iaf då haha...

ammar ju typ inget alls längre o fick just höra att många känner sig tröttare om de inte får sova ordentligt på natten om de inte ammar, hormonellt, för jag har inte kännt mig trött tidigare, inte ens när jag ammade varannan timme på nätterna i en period...

well nu ska här hoppas ner i sängen..

god natt!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

camilla: haha ja fruktpureerna har Alvin aldrig ratat, i perioder (tror det är när han har ont av tänderna) så äter han dåligt men frukten går alltid ner

jag lyckades skära mig i tummen igår när jag lagade middag, eller skära i snarare skära av hehe hmm toppen hänger på en liten slamsa men jag plåstrade fast den, det gör fortfarande rätt ont, tog bort plåstret nyss för att se hur den mådde, biten som jag plåstrade dit är ju död vad händer då? läker det underifrån? tur att det va på vänster hand iaf

nu frukost o sen är det nog dags för Alvin att sova lite till.. han vaknade halv sex o drog otroligt nog i sig 220 ml välling, nu ligger han o ålar på golvet nedanför o övar sig på att komma upp i krypställning, går inte så bra

• BeccaGrodan

lillmondinosmamma : haha ja jag trodde väl att tummen va en purjolök jag jaja det läker väl men det är ändå jobbigt att gå med plåster på tummen o att tänka på att inte slå i eller så, inte jätte lätt när man har en liten vilde lixom ;)

gud Alvin kämpar o kämpar för att komma upp i krypställning o han blir såå frustrerad när det inte funkar, stackarn...

• BeccaGrodan

modesty: hur kommer det sig att det tar längre tid?
    mm har det inplåstrat, byter plåster minst en gång om dagen o luftar lite.. hatar att ha plåster för det blir så svampigt men måste när jag har Alvin att släpa på...

• BeccaGrodan

HopeFaith: jag är inte insatt, handlar det där om att man ska kunna ha sitt barn hemma istället för på förskola? du får gärna berätta mera....

• BeccaGrodan

åh vad jag känner igen mig.. jag vill oxo ha rutiner o visst har det vart skönt när maken har pluggat under våren så vi har kunnat setts mycket men samtidigt blir rutinerna lite röriga då...
    fast sen va han borta i 2 veckor o jobbade o då vart det jädrigt konstigt när han kom hem för då¨hade ju jag fått göra allt i 2 veckor o gjort på "mitt sätt" o så kom han hem o allt vart snurrigt...
    nu ska ju han jobba ett år, dock jobbar han rätt konstiga tider men det känns ändå som att vi kan få till lite bättre rutiner då... o skönt när allt kommer igång efter sommaren igen, öppnis, bvc träffar o sånt....o bebisverstaden startar igen hehe...

nä nu måste jag återgå till tårtfixande...

• BeccaGrodan

noodle: ja oki, om det hade gått igenom hade man kunnat ta ut FP för bebis o få peng för det äldre som man har hemma oxo? ja det är ju skit samma om de inte blir så nu iaf...

• BeccaGrodan

heeej välkommen hem klart vi har saknat dig, faktiskt har det vart rätt lungt här i tråden senaste dagarna, veckan...

men hallå
    "Fast idag kände jag för att gråta när Jörgen kunde sitta och mumsa i sig sin pizza medan jag var tvungen att mata Armica med flaska och bara fick sitta och titta och lukta på min pizza. Och jag var sååå hungrig! Gråter"
    om det ändå va flaskmatning varför kunnde inte han ge o du få äta??????

hehe det lät kul det där scenariot du byggt upp när han skulle börja jobba o du skulle åka till hans jobb hehehe..

här är det full fart, jag har inte gjort annat än bakat tårtor och cupcakes heeela dagen känns det som.. ska snart slänga ihop en omgång cupcakes till o sen städa lite smått o sen soooova ... maken jobbar till 23, stackarn...

• BeccaGrodan

camabo: hehe oki då är jag me :)

pust o stön det är jobbigt att baka... har en plåt cupcakes i ugnen (varför heter dem så när de typ är muffins?) som snart ska ut, ska blanda ihop frostingen nu o sen när de svalnat ska de dekoreras o sen är jag typ klar.. pust..

• BeccaGrodan

camabo: haha oki tack för den utförliga förklaringen om varför cupcakes heter cupcakes o inte muffins

jag bakar för att jag fyller år i morgon o det kommer folk hit som ska få äta tårta och cupcakes typ

Svar på tråden Sollentunamammor!!