Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

Maria R: tack :) det blir 16 månaderna mellan dem, spännande, säkerligen jätte tufft o krävande ibland men vi ser så mycket fördelar med att ha tätt så vi körde på o det tog sig ju jädrigt snabbt

hmm tror friskis o svettis har, kolla deras hemsida!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

Maria R: han står i förskole kö men nej jag vill inte sätta honom i förskola när jag är hemma med en liten (iaf inte så länge han är under 2½-3 år) o nä jag kommer inte ändra mig på den punkten

• BeccaGrodan

Maria R: jepps jag jobbar på förskola. Alla gör vi ju olika men har vi möjlighet att ha våra barn hemma för att jag eller maken är hemma o de är så pass små som alvin kommer vara (typ upp till 2½-3 år) så vill vi ha dem hemma hos oss, de har tid att gå i förskola sen o vi tycker inte att de behöver förskola tidigare utan att jag o min man kan ge dem det som behövs, självklart kommer vi inte bara sitta hemma utan det blir väl mycket öppnis besök etc o jag säger inte att det kommer bli en dans på rosor absolut inte, vi är nog mycket mer realistisk än många andra verkar va som får barn, vi hajjar att det kommer bli tufft men det är ändå på det stora hela en så kort tid i våra liv. hade vi kännt att vi inte orkade ha två så små barn hemma hade vi väntat o inte skaffat barn så tätt, och nej det är inte ett påhopp utan bara så som vi har valt att göra! (känner att jag vill påpeka det då det i vissa trådar här på fl inte går att säga vad man tycker utan att folk tycker man hoppar på dem) nu har ju vi fördelen att min man pluggat det här året då alvin varit plutt, jobbar det här året o kommer sen plugga igen. både när han jobbar o pluggar har han väldigt bra tidier o vi har väldigt mycket tid tillsammans alla tre just nu o det kommer som det ser ut bli så även när vi är fyra i familjen o det underlättar ju säkerligen en hel del att man inte har en man som är borta från 7-18 om dagarna typ...

• BeccaGrodan

Maria R: ja det blir ju lite ond cirkel där att folk tänker att ja men ingen annan med barn i den åldern är hemma.... det är jädrigt synd tycker jag...  o ja jag förstår att öppnis inte har hur stora barn som helst, det blir ju så när de går i förskola men man får väl försöka lösa det på nått vis oxo när den dagen kommer!

jo det underlättar ju en hel del o är mysigt att vi som familj hinner umgås så mycket o inte bara kvällar o helger..

nä nu måste vi börja göra oss i ordning här, äta mellis o sticka iväg på babysim!

• BeccaGrodan

skydiver: vilket bra tips då vet jag vart jag ska leta sen när Alvin blir lite större o håller på att bli tokig på alla bebisar på alla öppnisar

• BeccaGrodan

Go å Glad: skönt att hon inte är av den typen som lägger sig i o tar över men jag skulle nog tycka det va jobbigt ändå, vill inte ens tänka tanken att min svärmor skulle bo här en vecka, puh

vi har vart på babysim, Alvin hade bara sovit 1 timme på dagen innan o det va 10-11, babysimet börjar 15 så jag va helt säker på att han inte alls skulle vilja bada men visst ville han det, han va helvild i vattnet o plaskade o hade sig, haha min lilla knäppis!

i morgon ska jag till bvc med föräldragruppen och på onsdag till mysebo för soppa.. ingen annan som ska dit? Siljelin är du fortfarande på?

• BeccaGrodan

CaS: det kommer en tandhygienist dit o ska prata om barns tänder typ...
    ah föresten, jag hade ju glömt att du är både här i tråden o min bvc grupp, nu är ju inte du med jätte ofta men om du nu läst om min glada nyhet här så vore det jätte snällt om du inte nämner det om du kommer på bvc träffen

• BeccaGrodan

roos: härligt att få sova o om han sover så bra där kan han väl sova där jämt haha skoja bara men visst är det typiskt att de ska sova bättre när de är någonannanstans, Alvin har inte sovit borta än men när mormor va barnvakt för någon vecka sen mitt i en period när han va svårsövd på kvällarna så hade han somnat jätte lätt när hon nattade...

CaS: bra bra, måste ju försöka hålla mig med att berätta tills vi gått lite längre.. räcker ju med att halva Fl, våra familjer o rätt många vänner redan vet

5088: tack :) usch hoppas ni slipper bli förkylda, är jätte många som är skjuka nu verkar det som...

• BeccaGrodan

camabo: för oss va en av de största fördelarna med att få så tätt att Alvin kan va kvar hemma ända tills han är runt 3 år o det känns toppen för oss, sen hoppas vi att vårdnadsbidraget kanske gör så att även lillplutt kan va hemma längre än 1½ år men vi får se hur det blir, kan ju inte skaffa barn efter barn för att de ska få vara hemma tills de är 3 :)
    sen tyckte vi oxo att vi likagärna kunde köra när vi redan har vaken nätter, blöjbyten o allt vad det innebär att ha små barn, tror även att de kan få rätt roligt ihop när de är så tätt..
    vi är inställda på att det blir superjobbigt men samtidigt tror jag det beror mycket på hur barnen är, vi har ju vart borskämda med en väldigt nöjd o glad Alvin, sen att han aldrig direkt har sovit bra ja det va ju ju ändå inställda på... jag tror man måste gå på känsla vad gäller om man vill ha tätt eller lite längre mellan barnen, !!!

• BeccaGrodan

camabo: spännande.. vad tror du herren i huset säger om planerna o hur snart skulle du vilja bli gravid om vi nu bortser från det faktum att man aldrig vet hur lång tid det tar att bli på tjocken!?

• BeccaGrodan

camabo: åh härligt, o jätte grattis till att du faktiskt är klar o inte behöver läsa mer :)
    men du du kan ju visst bli gravid när du ammar så va inte för säker på det
    hur ser planen ut för Armica, blir hon kvar med dig o lill eller blir det förskola?
    själv är jag ju för att hon ska va hemma så det blir lite jämnåriga med Alvin hemma, vore toppen!!! blir ju som vi nog konstaterat i tråden förut en ond cirkel när inga har sina äldre barn hemma för det då inte finns några andra äldre barn att umgås med o så får de börja på förskola istället så nu tycker jag vi vänder trenden

• BeccaGrodan

camabo: oki doki.. näe visst kan barn få ut nått av att va på förskola när de är så små oxo men anser inte att det är nödvändigt o då har jag hellre mina hema för att få njuta av dem själv

• BeccaGrodan

krodan: barn numer 2, 3, 4 etc... blir ju aldrig samma sak som barn numer 1 men sjlvklart kommer jag och maken se till att jag får ensamtid med båda barnen o att han får ensamtid med båda barnen varför sig o dessutom är ju tanken att när Alvin börjar på förskola vid typ 3 års ålder är lill kvar hemma med mig i ytterligare ca 8 månader  så nej jag ser inte det som något problem i vårt fall!

• BeccaGrodan

haha jag känner igen mig, eller iaf under första halvåret nu har det satt sig rätt bra o flyter för det mesta bra... vet att jag kan bli arg eller irriterad när han gör saker på "fel" sätt då jag vet att det kommer gå ut över mat o sovtider vilket ju i slutändan går ut över mig eftersom jag för det mesta tar nätterna o dagarna när han inte är hemma, då vill jag gärna att tex kvällsnattningen görs på ett visst sätt, att Alvin äter en viss mängd välling innan han somnar etc för då vet jag att han sover bättre o att jag får sova bättre... men som vanligt, prata prata prata så brukar det mesta lösa sig......

Svar på tråden Sollentunamammor!!