• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 3

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...
    Här diskuterar vi allt från nya arbetstidslagen, till vem som är favoritkaraktären i Grey's Anatomy, till vad man kan göra med filmjölk (you'd be surprised!)

Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.

Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19156662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 18:09:51:

Till alla er som kommer nya till tråden:
    Det är inget krav, men ett uppskattat initiativ, att delge oss era byxmått, handsk- och skostorlek. ;-D

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3
  • Kalinka

Var är Morula? Har hon fastnat i aborttrådsträsket?

Vem ska nu lära oss om musperuker och felrakningar?

• Börnen

Hej! Smyger in och undrar om jag får hänga på här?

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • Kalinka
    Börnen skrev 2007-08-02 11:11:20 följande:
    Hej! Smyger in och undrar om jag får hänga på här?
    Självklart! Vad sysslar du med då? Kandis? AT? ST?
  • Börnen

Jag har varit mammaledig nu i två år (fått två barn som nu är 26 mån respektive 8 mån). Nu den 27 aug ska jag börja termin 6 (internmedicin)!

• Börnen

Var lite skoltrött innan, men nu känner jag mig jättesugen på att börja igen! Även om det så klart svider i mammahjärtat att inte vara hemma med barnen. Min make ska vara pappaledig i höst med lilltjejen tills hon börjar på dagis. Är förresten sjuksköterska i botten.

• Börnen

Tack!

• Auris

Hej Börnen!
    Jag tror vi har spelat TP tillsammans nån gång. Hjärtligt välkommen hit är du i vart fall!

Appropå folk som vill ha råd och recept. Jag tycker det går lättare med den biten när man börjar specialicera sig. Frågar någon om något som ligger nedanför halsen så är det bara att säga att det är inte mitt område. De få gånger som bekanta faktiskt har bekymmer inom ÖNH området så går det oftast inte att göra något utan ordentlig undersökning så då säger jag antingen att "det där kan en de hjälpa dig med på vårdcentralen" eller så bokar jag in dem på en riktig tid på öron. Bäst är att jag kunde boka in min pappa hos en audiolog så att han äntligen fick hörapparat och går att prata med.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3