• A lie

*Välkommen hit! :-D

Mowglie: Vilken cool mage helt klart vinnaren av trådens magpris som jag härmed instiftar och är enväldig domare i

Ska vanka iväg med hunden till hans "skola" om några minuter, men måste ju kolla till er först... Skar nyss upp en korv som muta så nu vet han vart vi ska när det vankas annat än frolic... ligger och piper i hallen, tror nämligen att kursen är till för att busa med alla kompisar inte för att lära sig lyda tar inte så allvarligt på det jag heller, inte denna terminen i verjefall...

• A lie

Ojojoj.. inte kunnat gå in på FL sedan igår förmiddag och hittar här 15 sidor olästa!!! Så en ren omöjlighet att kommentera dem alla, men jag har läst allt...

Ser att här har diskuterats att träffas via nätet, var en del.. kanhända är vi överrepresenterade iom att detta också handlar om att träffas och prata med folk på nätet... Träffade nästan min man på nätet... Vi träffades på högskolan först, men sedan träffades vi på spraydate och utvecklade ngn slags spänning bestämde oss för att träffas, och kom på att vi träffats förr... fast första gången var det ingen direkt kärlek, även om jag tyckte han såg bra ut så var det inget mer med det... men den fanns där direkt andra gången vi träffades...

F-n vad avis jag blir då jag läser om vad du fått i din box meh. I min var det blöjor, amningsinlägg och våtservetter och en liten nall, så stod det att där skulle vara bröstvårdskräm, men icke...

Hmmm tänker så det knakar... vad mer hade ni skrivit om...

verkar vara många som har svårt att sova och vända sig på natten - prisar min lilla mage har inga problem att vända mig, visst att jag inte gör det i sömnen men... Klarar mig också i bra sovställning genom att stoppa en bit av täcket mellan benen och under magen - suveränt... Dock var INTE sängen i natt 8ribbotten) spec skön. hade eg bara gått med på att sova borta om vi fick sova i svärföräldrarnas sängar, men så somnade jag på soffan och orakde inte flytta sängkläderna från gästrummet då jag mer eller mindre gick i sömnen kl 24... Sov alltså inte så bra i natt, men behövde inte upp på toa förrän 7.30 -rekord

Det var mer jag tänkte på, men kommer inte på just nu, får kolla tillbaka lite sedan...

Igår var vi på förlossnings och BB visning. Förlossningen kändes Ok, inte så mycket för sjukhusmiljöer, men personalen verkade trevlig och verkade mkt tillmötesgående så det kändes som man kommer att hamna i trygga händer... BB kändes hemtrevligt, eller ja så hemtrevligt nu en "sjukhusavdelning" kan kännas.. skönt då jag känner att jag inte vill hem direkt och maken förmodligen inte kommer att sova kvar (sjukhusskräck, svårt att sova på främmande ställen + att hunden behöver honom här)

Efteråt åkte vi direkt ut på landet till svärföräldrarna - vilka inte var hemma. har deras+våran gemensamma stuga eller eg två små stugor på samma tomt ca 800m från deras bostadshus (de köpte huset nära stugan istället för att bygga nytt på samma tomt som majken...). hade tänkt sommarfixa i vår stuga, men satt bara på svärföräldrarnas tomt och solade medans maken hade storrengöring av bilen - vinterdäcken igår och invändigt idag... dammsög mm i 3h och fick verkligen bort ALLA hundhår - imponerad!!!, tyvärr är de vl snart tillbaka igen - inte ville han ha någon hjälp heller.. men jag fixade i varjefall mattorna... var väl hans sätt att be om ursäkt för sitt sviniga beteende i helgen? Hur som helst är han förlåten i så fall, fast han får inte göra om det... har erbjudit ryggmassage till sänggåendet, tog nog n hel el på ryggen med allt damsugande + fönstertvätten av bakrutorna av alla små hundnosmärken...

• A lie

Just ja, massage var det ni pratade om också... På förlossningsvisningen visade Bm hur man kan använda "massar" ni vet sådanadär grejjor i trä med huvud och fötter i form av träkulor som man har när man masserar, för att lindra vid tex värkar. jag har exakt sådana och nu har aken plockat fram dem brevid sängen när han fått lära sig av ett profs hur de ska användas (att jag visat hur han ska göra innan har han inte velat lyssna på riktigt...) kan hur som helst vara ett tips till Vonkis och er andra som vill bli masserade att är man osäker att massera med händerna kan ett sånt där hjälpmedel vara skönt det med och lättare för honom att använda kanske?

• A lie

lillaki: Känner igen mig ggr2. Här tror också alla som vågar tro att det är en kille (fast min mage är ganska liten...)
    Drömmer också att bebisen kommer ut genom magen och har tänkt i banorna att tänk om det betyder snitt?? Vill verkligen föda vaginalt, varför vet jag inte men...

• A lie

Vad flitiga ni ska vara jämt...

Triump; Håller tummarna för att läkaren finner ut vad som är problemet - uvi eller ej, så att du slipper må som Lena PH längre.. kan inte vara alltför kul...

Missisola din mage växer, som alla andra så det knakar.. börjar ju undra vart allt ska sluta tillslut... Tur att vi inte har så lång tid kvar

Lill linda: vad skönt det lät att simma - dock inte att vänta på bussen - längtar massor till vattengympan på måndag - skulle bara fattas att det händer något så man inte kan gå då...

Nä - jobbet kallar.. avis på er som inte behöver jobba längre och kan sitta här hela dagarna

• A lie

Lill linda; Normalkurvan för Sf måttet v 40 är väl 36, men övre kurvan är 39, så... större än 40 borde det ju inte bli även om man går över???

• A lie

lill linda; skulle nog också säga pojke... för den liknar min (men större) som alla säger är en pojkmage...

• A lie

kollar journalerna igen... ver några veckor sedan sist, ska dit i morgon nästa gång - få se vad den ligger på nu. i 28 fulla veckor låg den på 25,5, dvs mitt emellan normalkurvan och underkurvan. Ligger lite under normalkurvan, men känner mig inte så orolig för det. har fått mammas journaler från då hon väntade mig och hennes sf mått i v 39 var 31cm, dvs sa 1cm under underkurvan, och jag var fullt normalstor för det så... är snarare rädd att jag ska ha en jättebebbe i magen om jag brås på henne...

ser föresten att jag ljög om sf måttet ovan, det är efter 41 fulla veckor normalkurvan är på 36, vid 40 är den strax över 35.

• A lie

hur kan man känna bebis i tre hörn av magen samtidigt??? Har undrat mycket hur min lille sprattelbebbe ligger eg.. just nu känns det som den hickar ock ligger efter vänstra sidan, samtidigt som den sparkar långt som fanders åt höger...

• A lie

**vinkar**
    Kikar förbi men hinner inte kommentera, ska till Bm nu och hoppas få veta hur bebben ligger i maggen (anar ju men...)

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D