*Välkommen hit! :-D
Pyret82: mys o köpa saker till bebben, själv har jag ju handlat allt redan...lite trist. :/ fast ganska skönt att ha allt gjort oxå..
Pyret82: mys o köpa saker till bebben, själv har jag ju handlat allt redan...lite trist. :/ fast ganska skönt att ha allt gjort oxå..
Jag ska införskaffa en bröstpump ialf... enligt min brors sambo, var det absolut nödvändigaste saken att ha hemma, för det är när man minst anar det man behöver den. Hon åkte på mjölkstockning diverse saker bara för att hon inte köpte det när dom fick första barnet. (dom har 3 barn)
Sen, termometer ska jag köpa en vanlig rumptemp, fast det funkar ju lika bra att använda en vanlig o lägga under armen. Så gör vi på jobbet, med den lillkillen jag jobbar med.
Jag har tänkt såhär... köpt det ni tror ni behöver första andra veckan efter bäbis kommit hem, sen leksaker o sånt här..a det som det kommer. Tänk simplast möjligast så slipper man "slösa" så mkt pengar på onödiga saker.
Bröstpump, jag tänker köpa en avent, har köpt sånna nappflaskor så det blir bra att man har ett helt sett hemma med sånna så kan pappan hjälpa till lite oxå med nappflaskan.
Pumparna som finns på apoteket är inte bra alls enligt mina bröders sambos o min kompis som fick barn för 2 månader sen. Allihopa trivs bra med en aventpump.
sulfur: måste fråga.. hur såg din slempropp ut?? Jag har sett vid 2 tillfällen då jag varit o kissat att det legat en ca0,5-1cm gelebit i vattnet efter jag kissat. Svårt att veta om det varit slemmis eller "kletig" flytning.
Så länge barnet är rörligt kan den snurra runt o så, men när den är fixerad eller ruckbar så kan den inte det efter vad jag hört ialf.
Jodå, det både tynger neråt, ilar o sticker o har sig...o mensvärk/förvärkar i massor...
Tycker ni ska vara lite glada ialf att ni har föräldrar som bryr sig.
Trots att dom kan vara jobbiga ibland.
Jag pratar/träffar mina föräldrar varannan /var tredje månad månad ungefär. Bor 20 mil ifrån familjen och 70 mil ifrån närmaste släkten. O väntar dessutom mina föräldrars 6 barnbarn, så det finns inget intresse av barnbarn kvar längre.. *s* Men har iofs extra uppmärksmhet av kompisar o svärföräldrarna, så det kvittar från min sida att jag knappt har nån kontakt med familjen. Trots att jag kan sakna det ibland vid födelsedag/högtidsdagar.
prillan: det kan ju vara så att du får för mkt bröstmjölk, barnet hinner inte äta allt innan det fylls på med ännu mer...kan ju finnas en risk då att du får mjölkstockning. Då är det bra att ha en pump hemma innan det är försent.
åska kan vara rätt mysigt, om man sitter skyddat på rätt ställe tycker jag ialf..
meh: jajjemen... det är förvärk det..
meh: jo det finns ju förvärkar av båda sorterna...både onda, ungefär som 1000 nålar i magen eller att nån skär med kniv i magen som börjar underifrån o vandrar uppåt och mensvärliknande mindre onda, molande värk..Så är mina förvärkar ialf.