• Annamus

Pyssla själv till bäbisen?

Jag är igång nu på att fixa saker till bäbisen, och det är ju sååå mysigt. Dessutom kan det bli rätt mycket billigare med. Jag har fått en begagnad spjälsäng som ska fixas till, har skurit ut en ny madrass till den osv. Färgat lite kläder osv. Har ni några tips och råd att komma med? Kanske något mönster på kläder eller badcape eller tossor eller någon sida på internet med broderier eller mönster eller allmäna tips? Både saker man kan sy och snickra och måla och fixa till... Kanske har DU gjort nåt fint som du vill visa upp som inspiration till och med? Skriv här i sådana fall!

• Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?
  • Bibabba

Å vad kul, en massa nytt att läsa om pyssel o sömnad till bebisar o barn

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • Bibabba

Tallbarr: om man inte har läst det är det ju nytt.

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • skogsmor

puffar för en bra o rolig tråd

• Jolly1978

Jag köpte små gosedjur i nyckelringar som jag tänkt göra en mobil av eller möjligtvis en sån där vagngrej.

• sötrumpan

aha, ganska smart, har sett små gosedjur på ikea, men de kanske
    e' lite stora ?? annars kan man göra själv, små bollar i olika tygsorter mm...

• Jolly1978

Jag hittade dom på Dollarstore, kunde inte låta bli de var så söta

• skogsmor
    Jolly1978 skrev 2007-08-09 19:19:26 följande:
    Jag köpte små gosedjur i nyckelringar som jag tänkt göra en mobil av eller möjligtvis en sån där vagngrej.
    Har tänkt på samma ide ett tag faktiskt, varför bara göra mobil eller till vagnen, när det blir dax för mig att på allvar pyssla till bebis (e ej gravid ännu) så kommer jag göra båda två.
  • Tallbarr

Jag köpte en hel hop med pyttesmå gosedjur på Ikea för en krona styck (rea så klart), det var små fiskar, sköldpaddor och bläckfiskar. De ska få bli mobil och barnvagnsleksak (sån man hänger över sufletten). Jag har köpt tjockt svart gummiband (för anorak tror jag det stod på lappen) som jag ska hänga upp dem med och genomskinliga duschdraperiringar för själva upphängningen till barnvagnsleksaken.
    Nu återstår bara att sy fast öglor på djuren så jag kan trä dem på bandet. Kanske ett projekt för morgondagen?

Mobilen blir nog enkel med runda blompinnar upphängt med lite kraftigare snöre.

Min enda fundering är ifall de håller för hårda tag om bebisen får tag i dem. Får väl slita i dem själv och testa lite, och sen kanske man får byta till stadigare grejer när bebin blir större (den är ju inte född än ).
    Just hållbarheten är väl viktig att tänka på om sakerna inte är gjorda för bebisnypor från början. Man vill ju inte att nåt ska lossna och hamna i bebisens hals

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?