• Annamus

Pyssla själv till bäbisen?

Jag är igång nu på att fixa saker till bäbisen, och det är ju sååå mysigt. Dessutom kan det bli rätt mycket billigare med. Jag har fått en begagnad spjälsäng som ska fixas till, har skurit ut en ny madrass till den osv. Färgat lite kläder osv. Har ni några tips och råd att komma med? Kanske något mönster på kläder eller badcape eller tossor eller någon sida på internet med broderier eller mönster eller allmäna tips? Både saker man kan sy och snickra och måla och fixa till... Kanske har DU gjort nåt fint som du vill visa upp som inspiration till och med? Skriv här i sådana fall!

• Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?
  • apriltjej

Klockren tråd!! Hittills har jag fördrivit 12 veckor sedan gravidbeskedet med att läsa - läsa - läsa - nu vore det perfekt med nåt nytt att göra av med bebisenergi på! Hur sparar jag en tråd i favoriter - nån som vet??

• Mirka

Jag har också tänkt göra en mobil
    Har köpt små gosedjur på ikea. Kostade väl 5kr/st, det var nån med lejon och sådär.. jätte söta..
    Sen beställde jag en mobilring i största storlek från panduro. Eftersom ringen är i stål, tänkte jag klä in den med vitt sidenband och även göra upphänget med samma band. Sedan ska jag hänga fast djuren och även några "kristaller" som glimmar till...

• Tallbarr
    apriltjej skrev 2007-08-10 19:11:24 följande:
    Klockren tråd!! Hittills har jag fördrivit 12 veckor sedan gravidbeskedet med att läsa - läsa - läsa - nu vore det perfekt med nåt nytt att göra av med bebisenergi på! Hur sparar jag en tråd i favoriter - nån som vet??
    Nu har du lagt tråden i dina favoriter Tråden lägger sig i där när du skrivit ett inlägg. Annars kan du klicka på "Lägg denna tråd i mina favoriter" som står under alla inlägg, men ovanför svarsrutan
  • Tallbarr
    Mirka: Oj, finns det speciella mobilringar? Avancerat Vad kostar den? Det blir säkert bra med något som glimmar bland djuren - bra idé
  • Muminlina

Mirka: Tack för tipset om mobilring!!!! Jag håller på att sticka en jättesöt mobil med 4 smådjur o har verkligen försökt tänka till angående ringen... Tack

• Tallbarr
    skogsmor skrev 2007-08-11 07:50:27 följande:
    Tallbarr: kolla här så får du se vad panduro har. www.pandurohobby.se/menu/MenuServletBeroende på vart de bor så har de ju butiker på lite olika platser i landet, Skit kul att gå runt o titta i.
    Tack! Nu gäller det bara att ta sig till närmaste Panduroaffär
  • Mirka

Mobilringen var 20 cm i diameter och kostade 19 kr. Den var helt perfekt. Har precis suttit och lindat in den med sidenbandet och det blev jättebra.. Limmade bandet lite mellan varven så att det skulle sitta kvar.

• SofiaM

Nu har jag inte lusläst hela tråden, någon som sytt en egen amningskudde och har ett bra mönster samt förslag på bra stoppning?
    När jag väntade dottern tänkte jag ge mig på det men det blev aldrig av vilket jag ångrar då jag ammade henne länge.. Har tyget kvar, och tänkte nu göra vad jag tänkt med det :)

Till dottern stickade jag blåbärsmössor, supersöta i mini storlek(blev dock lite förstora ändå, ska sticka nya, ev virka ÄNNU midre)! En blåbärsblå en hallonröd och en naturvit med mild grön färg på bladet och prickarna..

Ska även klä om madrassen till skötbordet, har ett skötbord med byrå och badbalja under skötbädden, och skötbädden har spruckt så den tänkte jag bara köpa ny vaxduk till och häfta fast på undersidan..

Har även sytt ett litet lapptäcke av gamla bitar av gröna tyger som passar i vagnen..

• skogsmor
    SofiaM skrev 2007-08-11 18:53:12 följande:
    [citat]
    Nu har jag inte lusläst hela tråden, någon som sytt en egen amningskudde och har ett bra mönster samt förslag på bra stoppning?

Har inget mönster och har själv inte sytt någon amningskudde men jag har ett tips på fyllning iallafall.
    Sånda där små frigolitkulor som är i sackosäckar. Finns att köpa på hobbyaffärer och på silvan, kanske ev även andra affärer liknande silvan.
    Tänkte själv sy en när jag blir gravid.
Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?