brunkulla skrev 2007-07-31 22:35:45 följande:
Catis - vill gärna höra mer om hur du gjorde snuttefilten, vad använde du till prassen....
[/citat]
Jag tog nåt ja hittade i pyssel lådan här hemma. Det va typ som papper som man gör smällkarameller av. Va f*n heter de??
Sucka, jaja hoppas du förstår. Och så tog ja en liten bit papperskasse. En liten bit fleece så de blev mjukt på ett ställe. Samt gamla klädeslappar som sticker ut runt filten. Tyget som filten är gjord av köpte ja på Ikea och heter flodhäst. Grönt med vita flodhästar! Har jag gjort påslakan och örngott utav också.
Pebblas skrev 2007-08-01 09:51:01 följande:
[citat]
Jag vill också gärna höra om snuttefilten och lapptäcket! Jag vill så gärna göra ett lapptäcke, med olika tyger som påminner om något speciellt, så det blir riktigt personligt. Men det är väldigt svårt va? De olika tygbitarna måste vara i samma material?Jag har väldigt lite kunskap om att sy..
Jag tog olika sorters tyger. Jämt när ja gör nåt så är det väldigt spontant. Ingen tanke bakom egentligen. Ja provar mej fram och svär lite. Går de så går de!
Tog en grå tunn trikå tröja av mej och min sambos utväxta shorts och ett vitt lakan. Grunden till filten blev en vit fleece filt. Eftersom tyg bitarna inte räckte till en sån stor filt som jag ville ha så blev det bara en "ram" runt fleecen.
Men har gjort ett "riktigt" lapptäcke till hunden av gamla jeans och en grön fleece filt.
Kom ju faktiskt på att man kan ju ta kort på det man har gjort. Hehe!