• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • lindarius

Hej på er alla hurtiga....

I dag har jag och min lilla bebeb varit på qigong.
    det var jätte skönt!! Och lillkillen var så snäll och sov så jag kunde vara med.
    ska försöka gå varje tisdag kl:10.30.
    Sen blir det step-up på fredagar kl:11.00, blir skönt att komma igång.

Men sen har jag lite både och ångest och en skön känsla.
    Min lilla son är ju bara 8 veckor och jag ska redan börja jobba extra. a denna månad är det en fre 12-15 lör 15:e 10-17:15 och lör 29:e 11-16 så det är inga jätte långa pass. Men ibland känns det som jag är världens hemskaste mamma.
    Men våran son har faktiskt en pappa också + att jag inte ammar helt för han blir inte mätt och vill ha mjölkersättning vilket han får några mål om dagen.

Men idag när jag var in på jobbet fick jag höra att det var en tjej som typ sagt till en av mina jobbar kompisar att hon tyckte jag var helt knäpp som tänker börja jobba redan för jag har ju precis fått en bebis. Till saken hör att jag har jätte låg föräldrar pennnig. Var sjukskriven 6 månader innan han föddes. Mått psykiskt jätte dåligt både före och efter förlossningen( kejsarsnittet) Är väldigt social och känner att jag behöver komma ut och jobba + dryga ut kassan.
    men får lite dåligt samvete...
    Men jag vet att min man kan ta hand om honom..

Jag ska bara ta typ 2-4 dagar på max 5-6 timmar åt gången per månad.
    Jag brukar tänka det är vi här i sverige som är så bortskämda med att vara hemma som barnet smor i nästan 1 år. Koll ai USA där är dom inte hemma speciellt länge sen skaffar dom au-pair eller någon barnflicka som sköter barnet då mamman och pappan jobbar.

Oj det blev nästan en hel novell och som inte hade så mycket med ämnet att göra som den här tråden är för.

sen till det tråkiga. Jag har varit skit slarvig och typ tröst ätit en del sista veckorna så jag har gått upp 1,4 kilo.. Mindre bra!!!!

• Emmiez
    lindarius:
    jag tycker att om man inte helammar så behöver faktiskt inte mamman vara hemma, pappan
    klara det precis lika bra som mamman.
    Tycker inte du ska behöva ha dåligt samvete för det.

Sen kan jag tycka själv att det hade varit tråkigt att vara hemma så kort tid, men det beror ju på mig själv, vill gärna vara hemma med barnet mer än 2 månader
    Men jag vet inte hur jag känner när bebisen väl är där, kanske vill börja jobba tidigare, inte vet jag svårt att sätta sig in i situation i förväg
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Theorese

Kanon jojja, gick det bra i stora stan? Hur är det med handen?

lindarius, varför bry sig vad andra tycker, så länge du och pappan är överens om att detta är bra så är det ju det också!

Här är inte mycket nytt, less på jobbet...ska ringa och följa upp på jobbet jag sökte imorgon...men just nu är jag helt uttråkad, min hjärna behöver få arbeta och jag behöver lite action!!!

• Theorese

Skulle precis till att följa upp på min ansökan...så ringer telefonen...visar sig vara från företaget!!! Blev en improviserad intervju på telefon...känner mig tom nu, nu får ni hålla tummarna för mig så att jag får komma vidare i nästa steg också...

Förresten -16,5 kilo nu!!! 8,5 kvar till ivf...

• Trolltoka

*håller tummarna stenhårt*

härligt jobbat! inte mycket kvar nu inte!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Theorese

Tack Trollmamma! behövde lite positiv uppuntran kände jag!

Är så glad att ni finns här inne!! Ni förstår på ett helt annat sätt än icke-100+are!! Så skönt!! Puss på er!!

• Emmiez

var på mvc idag..
    Passar in här nu igen 100,0 vägde jag.. attans, ja som inte tänkte vägt över 100 igen
     Men det får vara okej eftersom jag är gravid

Theorese:
    dom kilona har du snart gått ner du har gått ner 2/3 det är ju super

• Sweetie
    Theorese skrev 2007-09-05 15:39:21 följande:
    Skulle precis till att följa upp på min ansökan...så ringer telefonen...visar sig vara från företaget!!! Blev en improviserad intervju på telefon...känner mig tom nu, nu får ni hålla tummarna för mig så att jag får komma vidare i nästa steg också...Förresten -16,5 kilo nu!!! 8,5 kvar till ivf...
    **hejjar på**

Fy f*n vad du är bra!!

Är själv inne på dag 3 som jag "detoxar" mig helt från sött och sånt! Glass är ju min last.. Likaså att jag ökat mitt vattenintag som jag med slarvar som sjutton med!

Men so far so good!! Ny förändringsbild i min blogg!

Köpte förresten ett par jeans förra veckan och attans vad sköna dom är.. Sitter helt ok med för att vara storlek tält!
    Emmiez skrev 2007-09-05 19:01:18 följande:
    var på mvc idag.. Passar in här nu igen 100,0 vägde jag.. attans, ja som inte tänkte vägt över 100 igen  Men det får vara okej eftersom jag är gravid Theorese:dom kilona har du snart gått ner du har gått ner 2/3 det är ju super
    Du vet ju varför du går upp eller hur.. Njut nu av graviditeten utan att "äta för två" och ta tag i det sen när den lill* är född... *kram*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-05 23:04:13 följande:
    Du vet ju varför du går upp eller hur.. Njut nu av graviditeten utan att "äta för två" och ta tag i det sen när den lill* är född...*kram*
    Ja jag vet varför, o ja äter inte för två, jag äter för en sockermissbrukare *suckar* Jag som kommit så långt innan jag blev gravid o sen någonstans där i början (vilket inte har med graviditeten att göra utan med att vi hade kalas hemma o kakor över) så sprack allt, åt en massa kakor sen va det kört, nu äter jag godis nästan jämt.. blir galen på mig själv juh...
  • Sweetie
    Emmiez skrev 2007-09-05 23:17:43 följande:
    Ja jag vet varför, o ja äter inte för två, jag äter för en sockermissbrukare *suckar* Jag som kommit så långt innan jag blev gravid o sen någonstans där i början (vilket inte har med graviditeten att göra utan med att vi hade kalas hemma o kakor över) så sprack allt, åt en massa kakor sen va det kört, nu äter jag godis nästan jämt.. blir galen på mig själv juh...
    Menade inte att du åt för två nu gumman..   Du ska se att du kommer ur det igen..

Vill du detoxa med mig?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)