• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Emmiez
    MrsK skrev 2007-09-11 22:41:38 följande:
    Oki, man kanske skulle prova de någon gång.Har inte haft orken att hänga här så mycke där av min frånvaro...Fast de ser ut att vända lite nu, fast man vet aldrig...
    Jag förstår dig, det är så i perioder man orkar inte vara här, men kul att du är tillbaka en sväng iallafall

Prova gärna det, sojabönorna var jag lite skeptisk mot i början, men det var godare än jag trodde solroskärnor har jag ätit jämt, så det är inget konstigt för min del, men det är supergott det med jag äter oftast dom orostade solroskärnorna, gillar dom bäst, och dessutom är dom supergoda att ha i bröd
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Theorese

MrsK, kul att se dig igen!!

Emmiez, visst är det lustigt det där att ensamhet kan skapa sug. När jag är ensam hemma så kommer suget och med någon slags autopilot så styrs mina steg till köket... Nu finns det ju sällan något där efter som maken får gömma undan hans goda men det är bra märkligt hur man fungerar...

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-12 14:55:13 följande:
    MrsK, kul att se dig igen!!Emmiez, visst är det lustigt det där att ensamhet kan skapa sug. När jag är ensam hemma så kommer suget och med någon slags autopilot så styrs mina steg till köket... Nu finns det ju sällan något där efter som maken får gömma undan hans goda men det är bra märkligt hur man fungerar...
    Ja autopilot, den va på väg på förut, maken åkte till sin mamma och jag va på väg ut o ta hundra mackor eller nåt men jag tog äpple istället. vill inte äta massa bröd, vet att sockersuget blir större då igen. har funkat hyfsat idag än så länge.
  • Emmiez

tack
    Känns bra, denna veckan har gått hyfsat faktiskt, försöker äta ordentligt nu, vill varken att jag eller bebisen ska må dåligt egentligen..
    har märkt att jag gått upp i vikt nu under graviditeten, inte bara över magen, utan hela jag, så jag får väl kämpa så jag inte går upp så mycket mer innan bebisen kommer iallafall..

• Drömmar och förhoppningar

Jag känner mig heeeelt slut, psykiskt sett!! Har varit först hos psykolog och sen hos dietist idag, båda besöken gick jättebra, men det var jobbigt och påfrestande, fast på ett bra sätt. Sen hade jag telefontid med min läkare på vårdcentralen som inte fattar ett jota av det jag försöker förklara, eller också vill han inte fatta, eller så är jag otydlig, eller så lyssnar han bara inte... Jag vet inte vilket... Vill byta läkare, men vet inte om jag kan med, eftersom jag redan har bytt en gång. Första läkaren var samma som har hand om de gamla på jobbet, och det kändes så kluvet tyckte jag då, att kanske träffa honom på jobbet i min roll som vårdare (och därför "kollega"), och sen träffa honom som privatperson... Äsch, det blir bara dravel det här, men jag vart jättelessen, och tycker det mesta är jobbigt nu, om jag ska vara ärlig... Dessutom har jag vägt mig idag med, och gått upp ytterligare ett kg drygt... *suckar och stönar och gråter*

• Emmiez
    Drömmar och förhoppningar skrev 2007-09-12 21:52:21 följande:
    Jag känner mig heeeelt slut, psykiskt sett!! Har varit först hos psykolog och sen hos dietist idag, båda besöken gick jättebra, men det var jobbigt och påfrestande, fast på ett bra sätt. Sen hade jag telefontid med min läkare på vårdcentralen som inte fattar ett jota av det jag försöker förklara, eller också vill han inte fatta, eller så är jag otydlig, eller så lyssnar han bara inte... Jag vet inte vilket... Vill byta läkare, men vet inte om jag kan med, eftersom jag redan har bytt en gång. Första läkaren var samma som har hand om de gamla på jobbet, och det kändes så kluvet tyckte jag då, att kanske träffa honom på jobbet i min roll som vårdare (och därför "kollega"), och sen träffa honom som privatperson... Äsch, det blir bara dravel det här, men jag vart jättelessen, och tycker det mesta är jobbigt nu, om jag ska vara ärlig... Dessutom har jag vägt mig idag med, och gått upp ytterligare ett kg drygt... *suckar och stönar och gråter*
    Du går snart ner det igen, förstår att det är jobbigt när du gått upp lite, men det är inte så farligt man gör ofta det går ner lite upp lite ner mer upp lite, har sett det när jag kollat på långsiktigt perspektiv (3-4 år) och då ser jag att det är så hela tiden, det ser man inte när man bara tittar just nu, då ser man bara det som att man bara går upp, men se bara hur bra du lyckats tidigare
    Jag tycker du ska byta läkare om du inte känner att det känns bra med den läkaren, nu vet jag inte vad det gäller men känner man sig inte trygg ska man inte vara i den situationen tycker jag, förstår dig att du inte vill gå till den som du jobbat med.
  • jojja

pisan: klart du ska byta läkare! spelar ingen roll att du gjort det förut... Bor du på liten ort, eller finns det fler att välja på?

Emmiez--> Vad duktig du varit!! Är nog lättare att ta tag i det nu när du "bara" har dig själv att tänka på. När liten väl tittat ut så är det så förbenat mycket annat att tänka på så då är det bara bra om inte alla mackor och godis finns hemma Hejja hejja!

Själv håller jag på och kokar ägg nu, tänkte äta äggmacka till frukost men jag väntar nog med intaget till 6-snåret. Är lite för tidigt än... *gäsp* Torsdag idag! Äntligen!! Snart helg... Ikväll måste jag ta mig ut på en promenad, har inte blivit nåt alls den här veckan förutom en liten sväng i måndags.

*kram* på er!

• Theorese

Massor av kramar till Pisan! Du är kanon! Kankse vart det bara lite för mycket på en och samma dag för dig när du ringde din läkare idag när du vart hos både dietist och psykolog innan.

Har mätt mig nu på morgonen, nya mått finns att beskåda i min blogg theorese.blogg.se Inte stor skillnad i vikt sen sist men en hel del cm har ändå försvunnit.

Nä nu ska jag ut och hämta tidningen och sen äta lite frukost innan denna torsdag tar sin början, bir stressigt med crawl i kväll samt storhandling, får besök av min familj i helgen så då gäller det att det finns middagar och frukost hemma...

Hoppas att ni alla får en bra dag!

• Emmiez
    jojja skrev 2007-09-13 04:42:40 följande:
    pisan: klart du ska byta läkare! spelar ingen roll att du gjort det förut... Bor du på liten ort, eller finns det fler att välja på? Emmiez--> Vad duktig du varit!! Är nog lättare att ta tag i det nu när du "bara" har dig själv att tänka på. När liten väl tittat ut så är det så förbenat mycket annat att tänka på så då är det bara bra om inte alla mackor och godis finns hemma Hejja hejja!Själv håller jag på och kokar ägg nu, tänkte äta äggmacka till frukost men jag väntar nog med intaget till 6-snåret. Är lite för tidigt än... *gäsp* Torsdag idag! Äntligen!! Snart helg... Ikväll måste jag ta mig ut på en promenad, har inte blivit nåt alls den här veckan förutom en liten sväng i måndags. *kram* på er!
    Tack Ja det känns bra, försöker att ta tag i det, ibland går det bättre ibland sämre, men jag försöker, vill inte äta massa godis jämt, så dumt att göra det, mår ju bara sämre på alla sätt efteråt, dels har jag dåligt samvete för att jag ätit det, dels så går blodsockret upp o ner så jag mår dåligt av det därför, och sen blir ja ju så fruktansvärt mer sugen så fort jag ätit det, och så mår jag illa så fort ja ätit för mycket men kan ändå inte sluta.. förstår mig inte på det där tänket faktiskt... Att man e så dum att man fortsätter äta nåt som man märker att man mår så dåligt av.. urk.