• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Theorese

Lindarius, vad tråkigt, hoppas hoppas att det går att justera med kosten!!

Spinning blev det inte i morse, känner att jag har en infektion på G och jag vill inte riskera att vara sjuk imorgon under intervjun. Vill så gärna ha det här jobbet, måste tagga ner mig lite så att jag inte blir superbesviken om det inte blir som jag vill samtidigt så vet jag att taggarna hjälper mig att prestera...

• J fer

Hej tjejer. Vilken motivation det råder här! kul, kul!
    Hemkommen från Grekland i går kväll. Jippi...
    Vi har haft fint väder - sol o bad och en massa god mat. Har gått upp lite men inte så fasligt. orkar inte bläddra tillbaka till aktuell lista så jag fixar det nästa gång jag är inne, har en del att pyssla med nu. Storhandla tex. Suck.
    Hej!

• jojja

lindarius--> Åh, vad drygt!! Hur gick det idag på VC?? 8,3 är väl inte fasligt högt ändå va? Hoppas det går att justera via kost iaf. *kram*

Theorese-> hur har det gått idag? *nyfiken* Bra att du skippade spinningen!

J fer--> Härligt att se dig tillbaka.

Emmiez--> Du hinner nog Nu är jag lite förväntansfull inför nästa vecka, vill komma igång och träna!!

Ikväll får det bli en ordentlig promenad. Igår blev det bara lite hafspromenad för jag hamnade hos en kompis och fikade istället Men en halvtimme hann jag med innan iaf. Idag ska jag gå när barnen lagt sig - på en gång! Är så jämrans trött så gör jag inte det så kommer jag somna

*kram*

• Theorese

J fer- Välkommen hem igen, härligt att läsa att ni haft deet bra.

jojja- intervjun är imorgon...håll tummarna...

• jojja

Theorese--> Läser ju som en kratta Håller tummarna då istället

• Trolltoka

urs.. novah har varit överdjävlig ett tag här nu så har inte haft minsta lilla energi till att promenera alls... har tagit hunden på kortpromenad, det är det enda. har inte fått tid till att käka frukost ens... knappt gå på toa! men NU äntligen sover hon *peppar peppar* så ska ägna mig åt lite terapiarbete och göra nån sockerkaka å nå muffins å smälla i mig. tycker jag att jag gjort mig förtjänt av som dras med vår lilla surpuppa hela dagarna. det här är nå en sån här vecka där allt bara känns piss å skit. tillochmed hunden som fyllde 1 år igår är överdjävlig denna vecka! tur att det är någorlunda hyffsat väder så han kan vara ute. skulle vara duktig å städa idag. satte novah i bärsjalen å letade fram snabeldraken å tror ni int på fan att den int funkar! petade med foten på kontakten å då började den blixtra å knastra.. hä va hä dä.. så inge lek med snabeldraken heller... Hoppas att springa runt med liten räknas som motion åtminstone. Gör ju faktiskt av med lite energi också när jag bakar.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Emmiez

Hej hej!

2 dagar utan socker Har tagit till äpplen, solroskärnor och rostade sojabönor, funkar hyfsat bra, jobbigt med suget bara, tur att gubben e hemma igen, så blir det inte lika mycket ätande av socker som när jag e själv iallafall
    Får se hur resten av veckan o månaden går

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Emmiez

MrsK:
    Kul att se dig här juh

Ja det går att äta om man köper rostade sojabönor så är dom ätvänliga, skulle inte äta dom  man lagar mat på som dom är, och solroskärnor eller solrosfrön som endel säger finns både rostade och icke rostade och dom går att äta

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • MrsK

Oki, man kanske skulle prova de någon gång.

Har inte haft orken att hänga här så mycke där av min frånvaro...
    Fast de ser ut att vända lite nu, fast man vet aldrig...

MrsK