• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • jojja

Theorese--> Åh, håller tummarna!! karln min har sökt jobb i din stad för ett par veckor sen och när han nu hörde sig för vad som händer så hade de inte bestämt sig en. Så håll en tumme norrut du med är du rar Gick bra med handen, men jösses vad med folk!! Fy bubblan för Akkis i eftermiddagsrusningen! Blärk!
    Nästa gång blir det en fika - ok?

Emmiez--> Försök att inte ha en massa dåligt samvete över maten. Antingen så äter du skiten och mår gott, eller så tar du tag i det och struntar i sockret redan nu för att lugna själen. Ingen mening att gå och må dåligt!! Det är så förbannat kort tid man är gravid, och som ni kämpat så ska du baske mig njuta nu de stunder du kan. Unna dig lyxen att må bra både i kropp och själ!
    Ang vikten så vet du ju att det inte är några större problem egentligen. Gick själv upp nästan 40kg med dottern. Men vad fasen - sålänge man mår bra!
    *kram* på dig. Och njut nu!! Klappa magen lite från mig med

Sweetie--> Igår när jag var på Kappahl så provade jag deras 20-serie. Expediten förklarade att de är de vanliga storlekarna/2 i princip. Gissa om det var självförtroende-boost att komma i ett par D20 (fast med konstig ring runt magen) Kunde inte riktigt motivera mig att köpa dem dock när jag hade ett par jeans i exakt samma färg på mig...
    Men ändå!
    Är så jäkla skönt att kunna ha jeans på sig. Insåg på jobbet idag att jag måste skaffa skärp till byxorna, har ju en del grejjer i dem (väger typ 6-7kg mina byxor!) så de börjar åka ner lite Mycket trevligt!

NÄe, om man skulle krypa ner i sängen kanske. *gäsp* Hoppas det blir fint väder imorgon för då ska jag ta en låååång promenad när jag lämnat barnen (så spännande i min bok nu!).

*kram* på er gobultar!

Hösten är här - äntligen!
  • Theorese

Vad ni är härliga hela bunten!

Emmiez- instämmer med bestämd ton i vad jojja skriver! Njut av din graviditet och se till att må bra!! Det mår alla bäst av.

Hurra för alla mindre storlekar!! Maken såg till att forsla bort min klädhög av för stora kläder igår...blev två sposäckar...oops!

Jojja, japp nästa gång blir det fika och en dag ska jag "våga" mig på att köra hela lååååånga vägen till dig också...är så fånig när det gäller att köra bil att jag blir arg på mig själv...

Mot sockersug säger jag bara: regelbundna måltider!! Det har fungerat kanon för mig, mne jag vet hur svårt det är i början innan man kommit över värsta tröskeln...matschema mao.

• jojja

Theorese--> Ta med karln och åk hitåt en sväng efter 17e oktober. Då invigs nya vägen och det är väl en bra anledning att komma hit?
    Skulle inte heller gilla att köra bil om jag bodde i din stad. Huga vad det är drygt inne i smeten, lättare att köra i Sthlm!! Men här på landet är det knappast några problem - har tre mil till jobbet och det är "fri fart"-väg hela vägen. Halva vägen fin bred, halva vägen slingrig rallyväg.
    Förresten har jag kommit på mig själv när jag är i stan och det är bökigt med parkering att "äsch, jag ställer mig en bit bort istället - det är bara bra med motion"

Håhå. Är så glad och stolt. Är kvar på min minvikt trots att stockholms blodbad börjat!! Fy sjutton vad jag är bra! Nu ska jag ladda över mer bok i mp3n så jag kan lyssna lite när jag går från dagis sen.

*kram*

• Theorese

Fast jag måste ju erkänna..jag bor ju inte inne i smeten utan ute på landet...jobbar ju visserligen inne i stan, men vi samåker jag och maken och han jobbar "längre bort" än jag så då blir det han som kör... Skönt med en stolt och glad Jojja!!

• Emmiez

Va gulliga ni är
    Jag tänkte ta tag i det ordentligt efter bebisen är född, får se hur det går

Sweetie skrev 2007-09-05 23:25:21 följande:
    Menade inte att du åt för två nu gumman..   Du ska se att du kommer ur det igen..Vill du detoxa med mig?
    Hur gör man när man detoxar? har läst nånstans om det men fattade inte ett skit Vill du förklara? Så kanske jag vill göra det sen
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • jojja

Theorese--> Jo men det vet jag ju... Fast du lär ju ändå in i smeten...

• Sweetie
    Emmiez skrev 2007-09-06 09:47:19 följande:
    Va gulliga ni är Jag tänkte ta tag i det ordentligt efter bebisen är född, får se hur det går Hur gör man när man detoxar? har läst nånstans om det men fattade inte ett skit Vill du förklara? Så kanske jag vill göra det sen
    Att jag "detoxar" gumman är bara att jag inte ska äta något sött ALLS på minst en månad.. Inte isglass, ingen lightläsk mm. Även om dte är kcal snålt eller så.. Så blir man väl av med suget! Förhoppningsvis iaf!

Så "detoxar" jag mig just nu iaf..

Häng på.. Inte skadligt nu ju..Kanske för din make då´rå..*fniss* (syftar på hormonflipp om man inte får som man vill när man är gravid) Räcka ut tungan

Du gör helt rätt att ta tag i det efter! Och om igen Jojja, vår visa go gumma has spoken! Det är ett halleluja moment på den du Jojja! Skrattande *kramas* Gött med lite ego boost från Kappahl..

Kram på er alla!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emmiez
    Sweetie skrev 2007-09-06 12:19:49 följande:
    Att jag "detoxar" gumman är bara att jag inte ska äta något sött ALLS på minst en månad.. Inte isglass, ingen lightläsk mm. Även om dte är kcal snålt eller så.. Så blir man väl av med suget! Förhoppningsvis iaf! Så "detoxar" jag mig just nu iaf.. Häng på.. Inte skadligt nu ju..Kanske för din make då´rå..*fniss* (syftar på hormonflipp om man inte får som man vill när man är gravid) Du gör helt rätt att ta tag i det efter! Och om igen Jojja, vår visa go gumma has spoken! Det är ett halleluja moment på den du Jojja!  *kramas* Gött med lite ego boost från Kappahl.. Kram på er alla!
    Jaha va det så enkelt Jag får se, jag känner mig inte redo för det just nu, för sist va ja tvungen att ta bort bröd med, för annars blev jag så sugen på godis också, o det va inte lätt att hålla sig ifrån sockret när jag åt brödet.
    Just nu kan ja inte alltid vänta med frukosten, blir så vansinigt hungrig vissa dagar så då är det svårt att göra gröt eller så, o då blir det bröd till frukost isåfall.

Men det du säger med att ta bort lightläsk också, det va jag också tvungen att göra, jag märkte inte att jag blev mer sugen på socker förän jag slutade med lightläsk helt

Nu dricker jag iof inte lightläsk alls längre, mest ramlösa om jag vill ha nåt annat än kranvatten
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Theorese

Er tumhållning hjälper!!! Ska på intervju på onsdag...en hel förmiddag...*woaha*

• Trolltoka

Åh häftigt! Önskar jag kunde hitta jobb snart å. *håller tummarna ännu hårdare för dig*

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)