• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • jojja

Åh, crap!
    Hela veckan har gått så himla bra, men igår blev det bara kattskit av allt och likaså idag. Hittills! Att komma in här och bikta lite gör nog att jag kan ändra kurs på den här dagen oh se till att resten blir bra... Ska se om jag kan ta en promenad och gå och handla lite mat.

Fasen vad det är tråkigt att äta/laga mat när man går och småäter hela tiden. man blir ju  liksom aldrig hungrig riktigt så det är inget som smakar riktigt gott heller. Har chipssmaken i munnen hela tiden, och helt ärligt så är det ju inte riktigt fräscht. Ska köpa morötter och göra dip ikväll, så kan de andra äta chipsen som är kvar

Blärk. Vilken seg-dag det blivit, först nu har regnet slutat ösa ner så  nu är alla utskickade. Vi har typ kollat på film/surfat hela dan.

Skärpning jojja!!

Hösten är här - äntligen!
  • Emmiez

jojja:
    Det är ju bra att du kommer på det och vill ändra det, det ska nog gå bra ikväll med, bra att du tänkt köpa morötter juh

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Theorese

hmm...det är konstigt det dr. Igår var ajg i stockholm på kvällen åkt med sista tåget hem, var på pressbyrån innan för att köpa lite lektyr sa till mig själv att jag faktiskt fick köpa även något gott, en bit choklad eller så...tror ni jag köpte något, nej, inte likte mig. Nu sitter jag och förbereder mat och fika inför morgondagens besök, har köpt både choklad och grädde för att baka något riktigt smaskigt...tror ni jag hittar något bra recept? Nej... Det här är inte jag...

• Emmiez
    Theorese skrev 2007-09-08 16:18:24 följande:
    hmm...det är konstigt det dr. Igår var ajg i stockholm på kvällen åkt med sista tåget hem, var på pressbyrån innan för att köpa lite lektyr sa till mig själv att jag faktiskt fick köpa även något gott, en bit choklad eller så...tror ni jag köpte något, nej, inte likte mig. Nu sitter jag och förbereder mat och fika inför morgondagens besök, har köpt både choklad och grädde för att baka något riktigt smaskigt...tror ni jag hittar något bra recept? Nej... Det här är inte jag...
    Sök på internet efter recept går att hitta massa bra recept då
    Men det va bra igår att du inte köpte nåt Skönt när det kan bli så
  • Theorese

Ja visstär det skönt at det är så, bara så olikt mig... Hittade ett reept till slut men vet inte om jag är direkt sugen på det, nåja vi får hoppas att maken oh gästerna tycke om det.

• Emmiez

Nu e jag på hugget, har varit godissugen hela dagen, men ätit solroskärnor och äpple istället för godis

• Trolltoka

duktig du e! fuskade med en påse godis i lördags Gråter

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • jojja

Och jag mitt dumma nöt köpte hem limpa och rökt medwurst. *suck* Som dömt att misslyckas! Pucko-mig!

Ska strax ta mig ut på promenad dock, har sista skivan kvar på boken jag "läser" så jag lär ju ta mig ut trots regn
    Får jag slut på den här boken så kan jag ju börja på kajsa ingmarssons nya imorgon

Sååå mätt. *burp* Middag först och sen mackor... *suck*

Nästa vecka börjar lokala gymmet med bra schema, tänkte köpa månadskort på pass+gym så jag kan göra det jag vill Tänkte mig att försöka gå på spinning så mycket som möjligt. Det är ju verkligen maximal svettning på minimal tid

Hu. trött.
    *kram* på er!

Hösten är här - äntligen!
  • Emmiez
    Trollmamma07 skrev 2007-09-10 18:09:10 följande:
    duktig du e! fuskade med en påse godis i lördags
    Jag har ätit godis hela förra veckan, så nu e det dags o inte göra det, så därför ja var duktig idag, men hade jag gått till affären hade det inte funkat, letade i skåpet efter nåt, men hade inget gott.
    jojja skrev 2007-09-10 18:47:50 följande:
    Och jag mitt dumma nöt köpte hem limpa och rökt medwurst. *suck* Som dömt att misslyckas! Pucko-mig! Ska strax ta mig ut på promenad dock, har sista skivan kvar på boken jag "läser" så jag lär ju ta mig ut trots regn Får jag slut på den här boken så kan jag ju börja på kajsa ingmarssons nya imorgon Sååå mätt. *burp* Middag först och sen mackor... *suck* Nästa vecka börjar lokala gymmet med bra schema, tänkte köpa månadskort på pass+gym så jag kan göra det jag vill Tänkte mig att försöka gå på spinning så mycket som möjligt. Det är ju verkligen maximal svettning på minimal tid Hu. trött. *kram* på er!
    cd-böcker eller mp3 böcker är jättebra smart att ta det med när du promenerar
    Har tänkt prova spinning, men aldrig kommit så långt får väl göra det sen nån gång efter att bebisen kommit
  • lindarius

I dag är en mindre bra dag.
    Var och tog socker test idag och det låg lite för högt 8,3.
    Så nu ska jag tillbaka imorgon och ta nytt test på vårdcentralen och få kontakt med en dietist.
    Jag hoppas det inte gått för långt så jag drabbats av diabetes.
    Och så va rvi på kalas idag och fick sitta och motstå allt gott. *snyft* vilken plåga det kändes som..