• Sulan Gbg

Pappaledig Gbg hösten -07

Tjena! Efter snart tre veckors pappaledighet på heltid känner jag (Uffe) och "lillan" (Ida) att vi vill hitta socialt umgänge på vår egen nivå. Så om det är någon annan pappaledig som är sugen på en fika, gå på barnens zoo eller liknande kan ni väl höra av er!

Ida är 13 månader och hennes intressen är: träna på att gå, gunga, åka bobby car och munprutta (suck!).

Pappas intressen är Ida, sport och lite annat.

• Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07
  • robronja

Vi kommer med.

Tar bussen så vi e inne kl 12.40 vid linneplatsen

• Robban81

Ja vi får hoppas vädret inte sviker oss, ses senare!

• robronja

jag o lillan tackar för fikat o lekstunden idag!!

det var supernice! måste göra om det nångång.
    Ha det gött så länge

• Papito

Ja, det var trevligt. Lite trevande som det naturligtvis blir när man inte känner varandra men kul att träffa andra pappor & barn.

Någon som vill träffas någon mer gång? Kanske kan ta en dejt nästa vecka?
    Kul om alla kan/vill, inget tvång dock.

Andra pappor är också välkomna, vi har bara träffats en gång så ni behöver inte vara blyga.

• Sulan Gbg

Instämmer. Jag och Ida hänger gärna på igen. Fast nu får någon annan komma med idéerna om vad vi ska hitta på

Och det vore kul om vi kunde bli några till också!

• Papito

Hmm, får försöka klura ut något. Egentligen handlar det mer om att hitta något man själv (och övriga pappor) kan tänkas gilla. Barnen tycker ju ofta att det mesta är ett äventyr.

Frågan är bara vad vi gillar...

• Papito

Vad säger ni? Onsdag eller torsdag så tar vi en promenad & tittar på djuren?

• Papito

Min mamma tipsade om att de matar sälarna & pingvinerna runt två-halv tre. Det kanske kan vara något?

• helinerd

Tjaba! (Nu är du inte äldst längre, vilket jag kompenserar med mitt ungdomliga språk...)

34 år gammal bor i jonsered utanför göteborg, har varit f-ledig med Manne, nu 1,5 år, men är för tillfället deltids arbetslös, samt f-ledig på fredagar. Så om jag inte jobbar och därför tvingas ha det kära barnet hemma följer jag gärna med ut, eller in, på en träff.

När jag var f-ledig träffade jag en pappa via babysimmet som jag umgicks en del med, för man blir ju lätt lappsjuk av att vara hemma hela tiden. Vi köpte bla varsitt årskort till göteborgs museer för ca 100-lappen vilket gjorde att man kunde nyttja dem för förströelse.
    personligen tror jag att manne struntar i vilket , men museer är rätt bra, dels för att vi pappor kan hitta något att titta på, men framförallt för att det ofta är relativt öppna ytor med ömtåliga saker utom räckhåll för de små, så att de kan få springa mer eller mindre fritt.

Personligen har jag också haft glädje av ett årskort på universeum och det har också intresserat manne. Alla fiskar, fåglar och andra djur fyller honom med häpnad varje gång, så det är ett väldigt tacksamt utflyktsmål.

En annan bra sak med museer är att de ofta har pentry med micro så man kan värma medhavd mat, barnstolar och förståelse för föräldrar med barn.

/Markus

• Sulan Gbg

Trevligt att ytterligare en har lyckats hitta hit! Välkommen Markus!

Jag hakar på, vad jag vet nu är inget inplanerat varken onsdag eller torsdag så bestäm något den som känner sig manad... Vad passar er andra och vilka vill haka på?

Sen om det blir museum eller Slottsskogen spelar inte så stor roll för min del.

Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07