• JojjeB

    Aprilpappor 2008

    Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

    Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

    Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

    Några fler intresserade??

  • Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • Tibita

    Japp, jag fick reda på nyheten för 2 veckor sedan och tror inte riktigt att jag förstår att det är på riktigt.
    Än så länge har jag inte kunnat glädjas så mycket, är mest rädd för det ena och andra hela tiden.

  • JojjeB

    Vad mycket ni hunnit med. Vi har inte ens varit till barnmorskan ännu...Enligt frugan skall vi inte "skriva in oss" förrän om tre veckor.
    Känner igen det Tibita skriver med overklighetskänslan och oroligheten. Der var likadant med första barnet (som ju gick alldeles utmärkt). Man kan bara hoppas att allt går som det skall...

  • AYE

    Känner igen mig i den där "otrolighetskänslan" och rädslorna över vad som kan hända som dyker upp.
    Jag slukade så mycket material jag bara orkade om graviditet jag kunde i början och förklarade för min kolugna sambo hur hon kommer att känna sig och så vidare...
    Har lugnat ner mig kraftigt nu efter vi varit hos barnmorskan på info. Nu är det mer hon som är lite lätt hispig... och har insett att det verkligen är på väg att hända saker.
    Ska bli jäkligt kul hur som helst!

  • medivh

    Vi ska till barnmorskan på torsdag o skriva in oss, jag har inte heller kopplat riktigt.. frugan vill åka o handla bebis-kläder :)

  • don Thomaso

    Har oxå inskrivning i morgon torsdag.
    Frugan helt lugn trots att det är första gången medan jag läser allt som går att komma över på nätet...
    Kan nog snart det mesta om både barnvagnar, bilbarnstolar och föräldrapenning

  • JojjeB

    Någon som redan gjort någon nödvändig babyanpassning än?

    Innan vi testade positivt vid förra födseln (när vi bestämt oss för att "försöka) så lyckades jag övertala min fru om vikten av att byta bil till en större och säkrare.

    Då blev det byte från VW Golf till Saab 9-5 SC och en hel del fler hästkrafter...

    Jag slår vad om att era partner redan har börjat titta på barnvagnar, och kanske släpat med er på babyland (motsv.).

  • punkpappa

    Jag får väl lägga in mig här, och dessutom debutera med mitt första inlägg i detta forum överhuvudtaget! Vi ska få vår första unge i slutet av april om allt går som det ska, och det får man väl verkligen hoppas!

  • Chas

    Japp jag får också sälla mig till eran skara dock det är för mig helt otroligt att jag ska bli en daddy i slutet av april som beräknat i alla fall...

  • Muppenn

    Hehe 99% av oss verkar inte riktigt förstå. Frågans syrrans kille som har 2 barn när man fattade det och han svara : Mja när man bär ut ungen från bb till bilen så börjar man fatta :P

  • Muppenn

    Vart bor alla ? Sett att fruntimmerna skriver upp vilka som är "med" typ i översta inlägget kanske ska härma dom :P

Svar på tråden Aprilpappor 2008