• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • AYE
    medivh skrev 2007-09-02 22:08:26 följande:
    Någon av era partners som haft illamående än? min sambo hade kräkningar och yrsel i tre-fyra dagar nu i veckan.. var skitjobbigt.. vi funderar på om det är graviditeten eller nåt annat..
    Sí sí. Min sambo har ett konstant lätt illamående. Inga kräkningar o sånt men hon mår illa helt enkelt.
  • Tibita

BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BG 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

Min tjej har mått riktigt illa i två-tre veckor nu. Än så länge har hon bara kräkts ett par gånger, men det har varit under de senaste dagarna så det verkar bara bli värre. Hon använder sig av både Postafen och några roliga armband för att motverka illamåendet, tyvärr verkar det dock inte hjälpa så mycket.

• JojjeB

Även min fru har illamående utan kräkningar än så länge. Hon har noll matlust utan måste tvinga i sig maten. Det konstiga är att vid den första graviditeten mådde hon utmärkt nästan hela tiden.

• HenrikB

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BG 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

Hehe, jag är först. :)

• punkpappa
    HenrikB skrev 2007-09-04 12:19:07 följande:
    Hehe, jag är först. :)
    Och jag är sist :( hehe
  • don Thomaso

Just fått se den mycket lilla i magen på ultraljud.
    Hela 16 mm lång än så länge.
    Dock ett hjärta som pickar för fullt.
    Känns som om hon/han har lite jobb framför sig för att bli klar till i början av april!

Illamående?
    Jodå, men mest för två veckor sedan.
    Nu är det lungt igen.

• medivh

Grattis! visst är det underbart första gången? när jag såg mitt första barn på första ultraljudet så började jag gråta, det var så fint. (iofs så gjorde jag det med andra barnet också, men ändå)

• AYE

don Thomaso skrev 2007-09-04 20:18:23 följande:

Just fått se den mycket lilla i magen på ultraljud.Hela 16 mm lång än så länge.Dock ett hjärta som pickar för fullt.Känns som om hon/han har lite jobb framför sig för att bli klar till i början av april!Illamående?Jodå, men mest för två veckor sedan.Nu är det lungt igen.
    Wow! Redan varit på ultraljud? De snackade om att vi skulle få vänta till vecka 18 med ultraljud när vi var hos barnmorskan.
    Men va fräckt att få se! Vill också!
    Min sambo mår fortfarande illa, morgon, middag som kväll. Kräks inget iaf. Det enda som får henne att må bättre är att åka motorcykel, så det är ett tips toill er övriga!
  • medivh

haha, då får man skaffa körkort då..

• AYE

Kanske funkar med moppe också...?
    Så slipper man körkort i alla fall.
    Igår körde jag lite vilt med henne så hon fick jobba för att hänga med på bönpallen o jag lovar att det tog bort alla tankar hon hade på illamående.

Svar på tråden Aprilpappor 2008