• JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • medivh

jag brukar fråga om hon vill ut och gå, men det orkar hon oftast inte.. börjat bli lite tossig(läs:GRR) av graviditeten

• AYE

Min sambo vill helst inte heller göra nåt annat än att sova när hon kommer hem. Promenader o sånt är det inte ens tal om längre.
    Motorcykeln får jag ut henne på för det tycker hon är jäkligt kul (och jkag också) så vi får väl bränna bensin istället för fett.

• don Thomaso

AYE

Det tidiga ultraljudet (v8) var pga väldiga problem med ryggen hos frun.
    Hade varit bra länge men tog hus i h-vete när hon blev gravid.
    Barnmorskan på inskrivningen bokade läkartid på stört när vi var där.
    Blir nu spec.mödravård med läkare istället för barnmorska frammöver.
    Men det blir nog bra det med.

Vad är det för mc på bilden?
    I mitt garage står en Wild Star, lite annat stuk än din ser det ut som...
    Man får väl passa på de fina höstdagarna som kommer för nästa år kanske det finns annat än mc som behöver uppmärksamhet

• AYE

don Thomaso

Ouch, då förstår jag. Hoppas det går bra för er. Ryggproblem är aldrig kul, been there done that, och en bebis i magen måste vara ännu mer påfrestande. Hur som helst, hoppas det går bra.

På bilden är det en Honda CBR1100XX Super Blackbird. Fantastisk båge som jag kraschade i juli. Köpte en ny i augusti efter vi fått veta att vi ska bli fler. Det var sambon som övertygade mig.
    Wild star är fina de också men en glidare blir det om sisådär 10-15 år. Nu får det gärna gå fort. O tro mig, åker båge varje dag just nu, försöker pressa ur så mycket av hösten som det bara går. Nästa år blir det som sagt, kärvare med tid.

Just fått en update från sambon att det hjälper att småäta mot illamåendet. Köp hem en påse frukt o låt henne gnaga i sig. (Bättre än godis. )

• JojjeB

Gumman visar mycket stora trötthetssymtom. Detta är ganska likt förra graviditeten om jag kommer ihåg rätt. Det kommer nog innebära att jag redan nu får ta på mig ett mycket större ansvar hemma och ibland bita mig i tungan och tassa på tårna. Dock vet jag nu att det är det värt, för när grabben/flickan väl kommer så överträffar det allt annat man tidigare varit med om!! Det roliga är att det blir bara roligare och bättre ju äldre de blir.

• punkpappa

Trötta klubben även här hemma =)

Idag satte jag in ett badkar i ett av badrummen
    så kan hon ligga där och slöa sen när hon blir
    riktigt rund och fin (ett bra tag kvar visserligen)
    så kan jag sköta matlagningen m.m. hehe!

Var köper man billigast möjlig kran/blandare?
    Finns det någon nätbutik? Just nu har vi alltså
    bara vanliga dusch-slangen...

• medivh

Clas Ohlsson? Dom brukar vara rätt så billiga..

• medivh

nu dog den här tråden..

Nån som spelar WoW?

• punkpappa
    medivh skrev 2007-09-10 13:03:08 följande:
    nu dog den här tråden.. Nån som spelar WoW?
    Det är nog inga fler som får barn i april =)

Lirar mycket sällan spel på datorn...
  • don Thomaso

Halloj pojkar,

Inte får väl tråden dö ut redan - det är ju en liten stund kvar till april...

Någon som har funderat på hur ni ska göra med airbagen på passagerarsidan när barnstolen ska in?

Enligt NTF (www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp ) ska det vara helt lungt att bara stänga av den med nyckel (om det finns avstängning vill säga)men det verkar som om många monterar ur dom.

Hur gör ni?

Svar på tråden Aprilpappor 2008