• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Felixxmor

Tack tack!!
    Får väl döpa om mitt nick...

Har vi några amningsexperter här???
    Har fått feber,38,4g
    Det behöver inte betyda mjölkstockning eller något va?? Har inte ont i brösten eller så bara feber.

• A lie
    Felixxmor skrev 2007-09-02 16:37:00 följande:
    Tack tack!!Får väl döpa om mitt nick... Har vi några amningsexperter här???Har fått feber,38,4gDet behöver inte betyda mjölkstockning eller något va?? Har inte ont i brösten eller så bara feber.
    Ring till förlossningen och hör vad de säger.. Behöver ju inte vara ngn fara, men finns ju ngt som heter förlossningefeber (- förr barnsäng..) min syrra fick det efter sin första - då blir man jättedålig iof sig, men bättre att vara ute innan det hinner gå så längt i så fall...
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • A lie

Grattis föressten - min sinte om jag grattat elelr ej förut - senil...

• kajsa835

imorn ska jag på arbetsintervju, hoppas hoppas! mitt nuvarande vikariat tar slut på torsdag så jag blir arbetslös annars. lite stressande att söka jobb när man är gravid, men än så länge syns det ju inte så!
    behöver verkligen ett jobb också för ekonomin och för att få upp min fp från lägsta nivån.

• majflickan

kajsa, hoppas intervjun går bra för dig.

Jag var själv på en för en vecka sedan, för ett personligt assistent jobb. Men jag tror inte jag får de. Inte för jag kanske inte var lämplig utan för att jag har barn. Hon frågade frågor som: - ja du har ju en son på 2 år o då vill du väl ha en till snart..... Vad vet hon om det? Jag är inte gravid nu men visst hur länge som hellst till kommer vi ju inte o vänta men vad spelar det för roll? O sen som att föräldrarna (till den jag skulle sif va assistent för) skulle undra saker som om anton då är mycket sjuk så de ofta behöver vikarier. Kändes inte så jättekul direkt. Ska man inte kunna få jobb för man kanske blir gravid?? Dom berättade om en "situation" som hon uttrckte sig att i vintras hade dom haft en som skulle börja men blev gravid o då fick hon sluta, om jag fatta det rätt. Helt sjukt.
    Så även om jag nu skulle få detta vill ja inte ha det. Det var på heltid menv ar tvungen oskaffa en till bil för o kunna ta sig dit. Men har troligen fått ett 75% vik i stan o slipper det o där trivs ja bra så där stannar jag hellre.

Jag trodde inte man fick fråga sånt om man ska ha barn eller inte på intervuer. eller får man det?

Mamma till Anton
  • A lie

Majflickan; nej man får inte fråga de frågorna, men många gör ju det ivarjefakll.. Du kan svara att du inte behöver svara på sådana frågor, men tyvärr så tolkas ju då det som att man planerar en till, för annars hade man ju sagt nej... Du kan även anmäla dem, men frågan är om ngt görs åt det

• ebbas mamma 1

Felixxmor: man kan ju få feber om man har mjölkstockning, det är det enda jag hört...men ring din barnmorska på mvc o fråga om inte annat. Hoppas annars allt är bra med er!!!
    Jag skulle åxå behöva byta min signatur

Majflickan: så sjukt att fråga om sånt..men det är väl så att man inte är så poppis när man har barn eller tänker skaffa barn tyvärr

Kajsa835: hoppas du får jobbet vad var det för jobb?

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • majflickan

Men om de inte vill ha någon risk får de ju börja anställa folk i 45+ åldern iaf. Inte dom som är mellan 20-40 som faktikst kanske vill skaffa barn...

Mamma till Anton
  • Helen H 79

Hoppas ni får era jobb Men sjukt att de frågar om man ska skaffa fler barn..

Nu är Jonathans lillasyster Olivia här
  • kajsa835

jo, jag får jobbet, ska skriva kontraktet på onsdag. tyvärr med sex månaders provanställning, och dom lär väl inte ge mej fast anställning en vecka innan bf kan jag tänka mej. och jag hade inte direkt nån bra andledning att komma med varför jag inte skulle vilja va provanställd. lite trist, men nu hoppas jag på höjd fp iallafall och behöver inte oroa mej för jobbsituationen mer, jag har jobb tills nästa bebis kommer iallafall ju.
    ja det är sjukt att det ska va så, allså det är så att de flesta faktiskt bildar familj. han fråga mej iof inget om fler barn men undrade om hur jag skulle gö om malkolm blev sjuk.
    jaja, jag är glad nu trots allt, det är förressten ett sömmerskejobb på ändringsskrädderi.

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!