• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Molina

Nu behöver jag er igen! Tyvärr har Moa åkt på hög feber 40grader eller ja jag vet inte om det klassas som hög feber när det är barn men alvedon hjälper inte finns det nåt man kan göra för att sänka den hon är lättkläd bvc är inkopplad men dom säger bara avvakta som vanligt. Ingen snuva eller hosta har hon kan det vara den sk 3dagars febern är det nån här som har erfarenhet av den?
    Hon börjar bli lite påverkad då hon inte vill dricka eller äta nu längre.

• majflickan

Troll77 Tyvärr har jag inga tips o ge. Verkar som ni har gjort det man ska.

Hoppas hon mår bättre idag

Mamma till Anton
  • Helen H 79

uscha.. Hur är det med Moa idag?

~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • Molina

Åh va gulliga ni är som tänker på min lilla tjej.
    Hennes feber är lägre men hon vägrar dricka hon blir hysterisk när hon ser flaskan inte ens glass eller vanlig läskedryck vill hon ha så nu envisar jag mig med vätskeersättningen ska testa nu nån timma annars får jag nog ringa in till VC eller sjukan för hon börjar bli väldigt slö nu.

• ebbas mamma 1

Troll: hoppas verkligen Moa blir bättre snart! det är ju så jätteviktigt att få i sig dricka!!!
    För några veckor sedan fick Ebba hög feber som höll i sig en dag bara, sååå skumt. Det va nåt som gick på dagis o personalen va åxå frågande till va det va för skumt
    Men alvedon hjälpte ju då o Ebba drack så hon blev snabbt bra igen!
    Det är otäckt när de är sjuka o alldeles slöa
    Hoppas som sagt hon snart blir bra !!!

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • kajsa835

troll
    nu svarar jag igen då, malkolm hade tredagars febern innan han fyllde ett. då hade han inte så jättehög, eller över 39, men inte mycket över 40 iallafall. sen gick febern bort och sen fick han prickar eller fläckar kan man säja på överkroppen och ansiktet. men det va inget speciellt med febern, han var bara febrig. var ganska "pigg" i övrigt.

en annan gång hade han jättehög feber och var jättedålig, då blev han inskriven på sjukhus i tre dygn med antibiotika intravenöst. då visste de inte vad som drabbat han men misstänkte först hjärnhinne inflammation. iallafall, då va vi hemma först och va inte så oroliga fast han verkligen var dålig och åkte inte till akuten förrens nästa dag och så var det så illa att han fick va kvar!
    fast å ena sidan är de ju större barn nu, å andra är ju över 40 graders feber mycket "högre" feber för ett barn än ett spädbarn väll?
    hoppas iallafall moa är bättre nu och att ni annars fått hjälp!!!

• meh

troll - när Erik hade tyst öroninflammation hade han 39-40 grader i feber i 4 dagar och den gick inte ner, trots alevdon.
    Tydligen så hjälper inte alvedon när det är öroninflammation, enligt läkaren på akuten som vi träffade då.
    På sjukvårdsrådgivningen sa dom att vi skulle duscha honom svalt och allt, trots att jag inte ringde förrän det var 4:e dagen med så hög feber. Som tur var lyssnade jag inte på dom, utan åkte in till akuten i stället. Har inte så värst stor tilltro till dom på rådgivningen.
    Säger inte att det är det Moa har, men om det är så att febern inte går ner med alvedon på flera dagar, så kolla upp det.
    Det finns ju ngt som heter tyst öroninflammation, vilket innebär att dom inte får ont i öronen, trots att det är inflammerat.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Molina

Tack för alla tips och råd.

meh: ska verkligen kolla upp det där med tyst öroninflammation.

Vi har nu pumpat i Moa vättskeersättning samt pratat med VC och fick ge henne nästan en dubbeldos av alvedon feber gick ner lite men är väldigt hoppig men tycker ändå hon ser piggare ut så skönt men vi ska iväg till vc imorn dom ville kolla henne.
    Mitt i allt upptäckte vi att hon fått en av sina sista tänder men 40graders feber låter ju lite häftigt ändå. Eller så är det bara nåt som går nu ska ringa till dagiset och höra imorn.

• Molina

Ni kommer inte att tro mig Moa har fått VATTKOPPOR!!! Tydligen kan man få väldigt hög feber och vara allmänt hängig innan det bryter ut.
    Idag när hon vaknade va hon helt feberfri men full med prickar jaja 3dagars tänkte vi nån timma efteråt ännu mera prickar pratade med VC dom vill helst inte ha dit oss och allt tyder på just vattkoppor vissa börjar bli stora nu och jag ska se om dom blir vätskefyllda annars får vi tid imorn till VC.
    GRRRR.

• majflickan

troll77

Tråkigt med vattenkoppor. Men samtidigt gott o veta vad det är. O när väl detta är över så behöver ni ju inte oroa över det mer

Mamma till Anton
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!