• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • kajsa835

malkolm räknar till 12 fast som en ramsa, han kan inte räkna 12 saker. då kan han kanske 3-4. men han är görbra på färger, kan de flesta. och nu håller vi på med veckodagar. han tycker om att veta saker i förväg, och hittar på mycket, att han ska åka till morfar på torsdag kl fyra och sånt kan han säja.

malkolm har haft 98 på kläder sen sommarn, mest för att 92 och 98 inte skiljer sej så mycket mer än lite på längden, och då kan man ju vika upp. men nu passar 98, har tom tröjor i 104, men de är nog små i storleken antar jag.

• A lie

Widar har också blivit "besatt" av veckodagar.. sedan han lärde sig att lördagar får man lördagsgodis (av sin 2år äldre kusin). han kan nu att fredag kommer före lördag, sedan kommer söndag och måndag... och så vet han att det finns ngt som heter tisdag

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • majflickan

Anton kan ha 92 på kläder men köper 98 nu o de sitter oxå bra.

Anton är jätteduktig på färger kan de flesta. Är rosa o lila som är kvar. Har ju inte så många färger här hemma så det har ännu kommit sist=)  Räkna kan han till 10 med lite hjälp.

Mamma till Anton
  • ebbas mamma 1

oj oj oj, vad era små är duktiga. Ebba kan inte räkna o inte säga en enda färg eller veckodag men det måste va tidigt att kunna räkna redan eller???
    men men det kommer väl. Hon kan iallafall peka ut vissa färger om man frågar. o hon har börjat snappa upp former tex.rund,fyrkantig o trekant. Det är bara att kunna säga det åxå som fattas.

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • meh
    ebbas mamma 1 skrev 2007-09-28 09:15:35 följande:
    oj oj oj, vad era små är duktiga. Ebba kan inte räkna o inte säga en enda färg eller veckodag men det måste va tidigt att kunna räkna redan eller???men men det kommer väl. Hon kan iallafall peka ut vissa färger om man frågar. o hon har börjat snappa upp former tex.rund,fyrkantig o trekant. Det är bara att kunna säga det åxå som fattas.
    Erik kan inte heller säga veckodagar eller räkna speciellt, bara 1,2,5
    Färger kan han säga vissa, men det är inte ofta det kommer.
    Han pratar väldigt mycket, men det är mycket som man inte förstår, sedan finns det ord som mamma och pappa förstår jättebra, för vi har lyckats lista ut vad dom betyder, men för andra låter det som rena rappaklajan
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • meh

A lie - ja, tack vare Helen, så hittade jag tillbaka .

Det verkar ha hänt mycket i tråden sedan den gamla stängdes och eftersom jag säkert missat en hel del, så säger jag Grattis till alla som fått syskon och ev nya jobb och så

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Helen H 79

Jonathan är megaförkyld nu.. stööön Men men det hör väll hösten till.. senn vi började gå på öppna förskolan så kom det som ett brev på posten...Olivia är lite snuvig, men inte farligt.. HOPPAS hon klarar sig!!!

~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • ebbas mamma 1

Ebba är åxå rejält förkyld nu så är det med dagis...fick ge hostmedicin igårkväll inför natten, jobbigt...Leo är frisk änsålängeiallafall *peppar peppar*

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • sandispandis

Hej på er allihop...
    nu har jag oxå hittat hit. grattis till alla som fått bran här är det inga syskon på G.. känner att jobbsituationen måste lösa sig först
    ha det gott

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!