• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • A lie
    Troll;  Widar är också ine i en matstrejkar period. han som annars äter jättemkt petar bara i maten numer men gissar att det är en fas det med som så mkt annat...
    Gällande talet så kommer det säkert, men förstår att ni blir oroliga.. Själv så har man ju funderat över V ngn gång då hon är så pass mkt senare än W med detta.. men är nog eg så att hon är mer normal.. hon pratar ju nu som när han var 7mån... Och då han var lika gammal som henne (1v yngre ca) så sa han sin första treordsmening. Nu pratar han ju obehindrat så som en annan gör... om än inte helt rent... Dock är det nog ingen fara, men ändå skönt att BVC tar tag i det utifall att hon behöver proffessionell hjälp!
    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • majflickan

Anton lärde sig o säga pappa i sommras så det har han inte heller sagt så länge. Men sen säger han bappa om nappen så det är svårt o veta ibland vad som är vad. Vaknar han på natten tex så är det alltid Mamma han ropar.

Matstrejkar gör anton oxå. Han har alltid velat lite med maten men har ett tag nu ätit jättebra. Men nu strejkar han igen. På dagis äter han hyffsat. Men passar det inte så blir det bara gråt o en massa skrik. Känns som man aldrig får lugn stund hemma. Idag har han inte ätit något hyffsat mat alls nästan=/

Mamma till Anton
  • Molina

Är det nån av er som har haft erfarenhet av krupp???
    Moa har åkt på nåt virusliknande försylning med krupphosta usch tjejen bara hostar och riktigt illa låter det?

• kajsa835

malkolm har haft krupp, så att han fick inhalera adrenalin och fick kortison. annars finns ingen medicin som hjälper på riktigt. han fick hostmedicin och luftrörsvidgande, men inget hjälpte direkt. bara inhaleringen och efter den blev allt bättre och var borta efter några dar.
    men om hon vaknar på natten, gör allt för att hon inte ska börja gråta, det va då det bara blev värre och värre för malkolm. det var det som utlöste första anfallet för honom.
    om hon är tät på utandningen är det krupp, på inandningen förkylningsastma har jag för mej de sa.
    men försök ta det så lugnt som möjligt så det inte blir hysterisk gråt för då blir allt som värst!!

• A lie
    Molina skrev 2007-09-24 20:17:38 följande:
    Är det nån av er som har haft erfarenhet av krupp???Moa har åkt på nåt virusliknande försylning med krupphosta usch tjejen bara hostar och riktigt illa låter det?
    Att andas in varm ånga brukar hjälpa till att vidga luftrören.. ett tips är att skruva upp duschen på max och stänga in sig i badrummet med barnet en liten stund innan sänggående
  • Molina

Tack för tipsen
    Min man och jag att på altan igår kväll med henne då hon började hosta och blev så ledsen men pappa lugnade henne ute och efter ca 20min så va hon mormal igen i andningen.
    Vi har fått nån hostmedicin med luftrörsvidgande och idag hostar hon inte alls lika mycket men när hon väl hostar så hua så det låter.

Usch man känner sig å maktlös när ens hjärta är sjuk.

• meh

Nu har jag äntligen hittat igen er
    Tack Helen för länken

GRATTIS Vasen till lilla dotter.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Helen H 79

Hur är det med era.. har de börjat intressera sig för att räkna o färger o sånt?
    Jonathan tittar gärna på "fem myror..." och är väldigt intresserad av det mesta där.. Han räknar på sitt vis.. 1,2,4,5,11.. typ

Färger kan han endel.. blå, gul o svart iaf

Jag är så imponerad av vad han kan och snappar upp!! De är ju trots allt inte SÅ stora

~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • meh

GRATTIS Felixxmor till sonen

och Grattis till alla ni som fått nya jobb

Såg att ni skrev lite om klädstorlekar....Erik har 92 i både tröja och byxor, men vi har börjat köpa 98, i alla fall på byxor, så han har ngt att växa i. 92 är precis lagom nu. Var på öronkoll i slutet av augutsti, sedan han hade öroninflammation i juni och då var han ca 92 cm lång och vägde 14,5 kg.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • A lie

Meh; bra att du hittade hit..
    gamla tråden han stänga innan den startade och så var det ngn som länkade i GBs men blev klassad som spammade och avstängd?

Widar har 98 i tröjor och även byxor. han har ju slutat med blöjor nu och då sitter de bättre än str92 även om man får vika upp dem lite i benen...

Han har lärt sig räkna till 15 (tack Dora utforskaren ) och pratar som en hel kar och lite till (skavsåtri öronen) säger ofta "kommer du ihåg..." och så berättar han massa saker som jag elelr hans pappa helt glömt av, men påminns om när han berättar. Vissa saker kan vara från i våras eller tom i vintras...

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!