• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Helen H 79
    ebbas mamma 1 skrev 2007-10-05 22:15:15 följande:
    Japp de ska ges från 1 månads ålder Man glömmer fort
    ojoj.. då har jag missat 2,5 vecka på Olivia.... ska ge henne det idag då...
    Molina skrev 2007-10-06 13:06:58 följande:
    ebbs mamma 1: Det är inte så bra med Moa. Det är inte VATTKOPPOR för prickarna hon har är inte vätskefyllda och det borde dom blivit om hon fått vattkoppor och vi har inte lyckats på 2dagar att få tag på VC nu har hon börjat hosta otroligt mycket också och är inte helt pigg. Blir hon inte bättre imorn ringer jag nog sjukvårdsupplysningen va gör man när dom inte behagar att svara hos sin VC. Hon har nu varit sjuk i nästan 2v, 1-2 dag va hon hostfri sen började det om.
    men fyy.. Hoppas hon kryar på sig snart!

Här snorar båda barnen med.. segt är det, för det verkar aldrig ge med sig!!
    ~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • majflickan

Men får ni inte tag på VC o hon inte mår bra så är det väl lika bra o åka till akuten o få ett ordentligt svar. Man blir ju jätteorolig när man inte vet vad det är... Eller som sagt ring till sjukvå¨rdsupplysningen o kolla med dom..

ebbs mamma 1: Det är inte så bra med Moa. Det är inte VATTKOPPOR för prickarna hon har är inte vätskefyllda och det borde dom blivit om hon fått vattkoppor och vi har inte lyckats på 2dagar att få tag på VC nu har hon börjat hosta otroligt mycket också och är inte helt pigg. Blir hon inte bättre imorn ringer jag nog sjukvårdsupplysningen va gör man när dom inte behagar att svara hos sin VC. Hon har nu varit sjuk i nästan 2v, 1-2 dag va hon hostfri sen började det om.
    Mamma till Anton
  • meh

troll - om jag var er skulle jag åka in på akuten, istället för att ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag har ju å andra sidan inget större förtroende för dom som jobbar där, sedan dom tabbat sig flera gånger då jag har ringt.
    Sist var ju när Erik hade öroninflammation och dom bara propsade på att jag skulle ge honom mer alvedon och duscha honom svalt, sedan sade ju läkaren på akuten att febern går inte ner med alvedon när det är öroninflammation. Tycker dom borde veta sådant på svr.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • ebbas mamma 1
    men fy så jobbigt o inte veta vad det är. man blir ju jätteorolig. Hoppas ni fått nåt svar idag o att hon blir bättre snart!!!

Här i vår familj är alla snuviga o hostiga..så jobbigt att det aldrig släpper
    Leo har lite feber, 38 grader. Men Ebba är bara snuvig o hostig o i övrigt jättepigg. Jag o Peter är åxå bara snuviga o hostiga.
    Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • Felixxmor

ebbas mamma 1 - Jo, här går det väl oxå bättre och bättre. Felix har väl inte varit så jätte glad för lillebror...han tar ju av mammas uppmärksamhet som jag kunde fått....
    Ibland går det jätte bra men jag vågar inte lämna den själva.
    Liam ger nog igenom när han väl kan
    Felix går oxå på dagis, tre timmar om dagen. Det tycker han om!!
    Trodde inte heller jag kunde älska någon så mycket som jag älskar Felix. Men som du skriver, det kan man!!!

• Molina

Nu äntligen har vi fått provsvaren på Moa hon har dåligt med naturliga salter i kroppen och får hon feber så rasar dessa värden på nolltid och hon blir dåligare än andra barn och troligtvis så är det bara en 3dagarsfeber hon haft men hon blir dålig vid feber så nu ska vi varje gång hon får feber ge henne en speciell vätskeersättning som innehåller mer salter så hon inte blir så uttorkad.
    Jag har samma fel tyvärr. Min kropp tar inte heller upp kroppens naturliga salter som den ska och helst vid feber så förlorar man dom så fort.

Va roligt och läsa om er som fått era små bebisar förstår att det kännas för storebror/storesyster att det kommer en ny bebis.

• ebbas mamma 1

Så skönt Troll att ni fått svar nu då!! mår hon bättre nu då?
    Moa måste vart rejält uttorkad då stackarn men hon behövde inte få dropp eller så?

Här är det fortfarande lite förkylt jag hostar o är snuvig, Ebba är lite snuvig o lite hostig. Leo mår bättre idag, ingen feber o är vaken mer än igår o ler o skrattar, det gjorde han inte igår, så det är skönt att det går åt rätt håll!! men han är fortfarande snuvig o hostar lite. Det låter som han är så hes när han skriker stackarn..säkert ont i halsen
    men men det går ju över!!

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • Molina

ebbas mamma1: Usch va jobbigt för er att hela familjen är drabbad av försylning.
    Nej Moa behövde aldrig dropp, dom tog prover som visade -1 och det va gränsfall det ska gärna inte gå på minus alls men lite special ersättning så piggnade hon till
    Men hon är inte helt ok än men är piggare iallafall men därimot har hon blivit sjukt mammig.
    Hon äter och dricker konstant hela tiden nu, hon gick ner ca 1.5kg så hon har väl lite å ta igen

• Helen H 79

Hoppas alla börjar krya på sig.. MEN det är väll bara början.. brukar vara mycket baciller under hösten o vintern

Hur många timmar/dygn sover era?
    Jonathan sover ca 10-11 timmar på natten.. somnar vid 20 o vaknar oftast 6-7..
    Senn sover han 1-1,5 timma på dagen..
    Så 11-12,5 timma/dygn...

Är det "normalt" tro???

~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • majflickan
    Helen H 79 skrev 2007-10-10 07:57:31 följande:
    Hoppas alla börjar krya på sig.. MEN det är väll bara början.. brukar vara mycket baciller under hösten o vinternHur många timmar/dygn sover era?Jonathan sover ca 10-11 timmar på natten.. somnar vid 20 o vaknar oftast 6-7..Senn sover han 1-1,5 timma på dagen..Så 11-12,5 timma/dygn...Är det "normalt" tro???
    Låter ganska normalt. Anton somnvar vid halv 8 o sover till 6-7 oxå. o 1-1½ timme... så inte så stor skillnad..

Nä dags o hämta lillen på dagis. Har jobbat i natt även om jag får sova brukar jag vara trött o hade behövft sova hemma men har inte hunnit idag. O nu kom jag precis på att sambon e inte hemma förräns kl 20.. segt=(
    Mamma till Anton
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!