• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Prinssestårtan

Kajsa835: Nellie går på förskolan mån, tis, tors 7.00-16.00 och ons, fre 7.00-15.00. det fungerar bra. Det är inte roligt att lämna så många timmar, men är tvungen för ekonomins skull...

• JCA

Helen: Jo, jag har berättat. Hon frågade bara "Varför det?" Hehe, jag hoppas att hon inte ska bry sig så mycket när det väl blir dags...

• Sunshine81

Hej alla, har ej vatt här på länge !! Min har inte börjat på dagis än, vill ha honom hemma så länge det går. Annars är han en glad liten kille, väldigt bråkig med sin bror och busig. Kan inte göra nått tillsammans utan att riva, stimma eller bråka. Syskon kärlek. Men dom har sina fina stunder också, då är det kul. Men ska alltid ha samma leksaker så klart. Och isaac ska alltid säga samma saker som store bror, kvittar vad det är . Så här hemma hör man allt två gånger, haha. Har blöja än men går då o då på pottan, han tycker Väldigt Mycket om sina blöjor, haha.Men det kommer väl bli bättre.

• Helen H 79

Lugnt här det sista Antar att alla har fullt upp med sina 2-åringar??
    Här är det fullt ös mest hela dagen och fullt upp med två barn!! Nu sover dock båda 2 så man får passa på att andas...

~~Jonathan 050612 o Olivia 070821~~ Mina gullungar ~~
  • majflickan

Ja här är så mycket viljor nu. Men samtidigt eftersom anton inte pratar så mycket så är det så svårt o förstå. o det blir så lätt gnäll från alla håll=/ tråkigt men vad ska man göra? Kan ju inte tvinga han o prata lixom.

Idag ska iaf jag o sambon åka ner till Ikea om ett par timmar. Anton lämnar vi hos mormor o morfar o där är han rikigt nöjd. Men så får han ju oftast som han vill oxå

Mamma till Anton
  • ebbas mamma 1

Här är det just nu ljuvligt tyst, båda mina troll sover gott
    Då passar jag på att titta in här vad ska man annars göra av sin "egnatid"

majflickan skrev 2007-09-14 13:15:53 följande:
    Ja här är så mycket viljor nu. Men samtidigt eftersom anton inte pratar så mycket så är det så svårt o förstå. o det blir så lätt gnäll från alla håll=/ tråkigt men vad ska man göra? Kan ju inte tvinga han o prata lixom. Idag ska iaf jag o sambon åka ner till Ikea om ett par timmar. Anton lämnar vi hos mormor o morfar o där är han rikigt nöjd. Men så får han ju oftast som han vill oxå
    känner igen det precis Ebba pratar heller inte mycket ännu o ofta förstår man inte allt o då blir det katastrof!!!Skrikandes Hon använder mycket teckenspråk så ofta kan man ju gissa sig till va hon vill iallafall.
    Ebba har ju precis lärt sig att ropa efter "pappa". ÄNTLIGEN!!!!!!
    Men man ska inte oroa sig ännu enligt vårat BVC. De kollar ju vid 2½-3 år hur mycket de pratar. Det brukar explodera i pratet oftast runt 2½ sa hon på BVC när vi va där senast.
    skönt att höra

Ja,hos Ebbas farmor o farfar är det aldrig nåra utbrott, men som sagt där får hon precis som hon vill o får ALL uppmärksamhet..hmmm....men det är väl så med far/morföräldrar!!!
    Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • A lie

Widar pratar som en hel karl och 10ggr till.. men det är fullt i trots och vilja som han inte ens själv vet vad han vill hela tiden ändå... Så det är lätt att skylla på att man inte förstår vad de vill för att deinte pratar, men det är inte ens säkert att de vet vad de eg vill...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • kajsa835

ja, malkolm pratar också massor, tjötar tillochmed, men det hjälper inte mot frustrationen han har för då kan han gnälla massa ord istället och allt är lika jobbigt ändå!

men det är ju bra när det hänt nått och om han har ont och så kan han säja vart. och så är det så mysigt när han berättar saker dom gjort på dagis och sånt. och att vi kan prata massa grejer med varann liksom.

• Jessi74

Isabella vill inget just nu. Vad man än säger till henne får man till svar "jag vill inte det". Är väl en fas man måste igenom Ikväll ska Isabella sova hos mormor & morfar. Det är andra gången hon ska göra det. Första gången var för ett år sedan. Vi får se hur det går, men de träffas ju ofta så det går säkert bra! Kommer kännas konstigt att hon är borta...men vi har ju lilla killen hemma.

• Tove H
    Hej på er!!

Här hemma går det bra. Theo har lugnat ner sin trots lite grann. Tror jag ialla fall. Men jag tror att lillasyster har hjälpt honom med det. Han leker mer själv nu å är gladare än förut sen hon kom. Hon har ju börjat åla så då är hon mycket i hans rum så han får sällskap av henne. Men han tycker fortfarande att det är otäckt att hon rör honom

Theos tal är väl inte det bästa, men han börjar sätta ihop 2-3 ord nu. Ja jag vet att det finns barn här som är mycket duktigare, men alla är olika Det är skönt nu när man kan förstå honom mer.

Han har fortfarande 86 i kläder (byxorna är lite stora) å tröjorna varierar, har börjat köpa 92 till honom i tröjor. Overallen är 86 å den drunknar han i.

Idag slog theo mig när jag skällde på honom, det e första ggr det hänt, tror ni jag vart chockad??? Han åkte in på rummet fort ialla fall.
    Några fler som råkat ut för samma sak, kan tänka mig det är rätt vanligt!!

Theo går på dagis jämn vecka: mån-ons-fred halv nio till 14:30 å ojämn tisd-torsd, samma tider.'

Några fler syskon på g???

Ha en bra dag på er allesammans!!!
    Theo 050622 å Ronja 070209
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!