• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Tant Greta

nej,de är fegare

Sapho skrev 2007-09-02 00:01:07 följande:
    Gud vad jag är trött...fattar ingenting av detta! Vad är poängen? Att de som föder vaginalt är modigare eller att de inte är det?
  • siamusen
    Gud vad jag är trött...fattar ingenting av detta! Vad är poängen? Att de som föder vaginalt är modigare eller att de inte är det?
    Att de inte âr det
  • josefsmamma
    de som föder med snitt är mycket tuffare!
    de som föder vaginalt får allt serverat på silverfat liksom...
    Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • Jomppelina
    Vi som bara har fött vaginalt vet inte vad det innebär att föda barn. De som har vågat föda med kejsarsnitt har gått igenom en lite mer riktig förlossning, tagit större risker och har gått in lite djupare i moderskapet från första början. Med lite mer intensitet än vi andra!
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:02:08 följande:
    Phööö... Ingen kan kalla mig fegis! Har fött två barn den "rätta" vägen och utan bedövning dessutom. Så nån fegis det vill då inte jag bli kallad...Och det var min åsikt, tack för mig!
    Ok, da var du lite mindre feg ân de som födde med lustgas eller eda da...men snittarna âr fortfarande modigare
  • siamusen
    Jomppelina skrev 2007-09-02 00:03:23 följande:
    Vi som bara har fött vaginalt vet inte vad det innebär att föda barn. De som har vågat föda med kejsarsnitt har gått igenom en lite mer riktig förlossning, tagit större risker och har gått in lite djupare i moderskapet från första början. Med lite mer intensitet än vi andra!
    Exakt! Du lär dig fort
  • Jomppelina
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:02:08 följande:
    Phööö... Ingen kan kalla mig fegis! Har fött två barn den "rätta" vägen och utan bedövning dessutom. Så nån fegis det vill då inte jag bli kallad...Och det var min åsikt, tack för mig!
    Du har precis som jag valt den enklaste vägen. Helt utan några baksmällor. Så vi är stora fegisar du och jag!
  • HeddaBigBum
    Jomppelina skrev 2007-09-01 23:59:26 följande:
     *skakar på huvudet*. Det är så korkat så det är inte sant...!!!!!!
    Nu känner jag mig också korkad, för... är det inte exakt det TS vill få fram (via ironi). Det ligger ju inget värde i HUR bebisen kommer ut. Vilken dörr den tog avgör ju ingenting. Adoptivföräldrar, vad är de? De varken födde vaginalt, eller med snitt... Jag menar, det HÖRS ju hur löjligt det är.

... which is why this discussion is in the SAND BOX!
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Sapho
    Tant Greta skrev 2007-09-02 00:02:29 följande:
    nej,de är fegare
    Okej :D Ja då är jag fegare då...känner mig rätt livrädd faktiskt..för att göra om det! Skiter i om jag får ligga och ha ont i månader efter...bara jag inte få uppleva en liknande vaginalförlossning. Jag ville dö....vet inte men jag tror inte många som fött genom kejsarsnitt kan säga att de haft så ont att de bara vill ge upp och dö...men vad vet jag?
    : )) Jaja alla är modiga tycker jag iaf :)
  • The Johanssons

FAST , efter att ha gjort både skrämmer mig kejsarsnitt mer än vaginalt även om snittet blev tio gånger bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig.

Mamma Maj-04 & November-06
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!