• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • AlexandraLuleå

jag pressade ut min första efter 42,5 timmar och det var nära att han dog, denna gång blir det KS, inte tycker jag att det ena sättet är "modigare" än det andra, fast kanske ändå, har jag fel?

• Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:39:08 följande:
    Men hon kanske sa sa bara för att göra dig glad?Ditt onda gick ju över pa en gang. De som snittas har ju ont i åratal efterat och kan knappt ga...DÄR kan du snacka om uppoffringar för sina barn.
    Tsss... Det är ju det jag menar, varför göra på det sättet när man vet hur ont man kommer å ha efteråt... Pha... Jag var liksom mig själv redan dagen efter... Jag kunde gå och bära min underbara lilla dotter, jag slipper fula ärr på min mage... OK jag måste erkänna att där finns några skimmrande bristningar, men röda fula ärr slipper jag i alla fall... Och tänk bara sommartid, med alla infektionsrisker mm... Hur dum får man va?
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:45:24 följande:
    Tsss... Det är ju det jag menar, varför göra på det sättet när man vet hur ont man kommer å ha efteråt... Pha... Jag var liksom mig själv redan dagen efter... Jag kunde gå och bära min underbara lilla dotter, jag slipper fula ärr på min mage... OK jag måste erkänna att där finns några skimmrande bristningar, men röda fula ärr slipper jag i alla fall... Och tänk bara sommartid, med alla infektionsrisker mm... Hur dum får man va?
    Jamen där ser du...du bekräftar ju bara min TS..Räkmacka...swiiiiisch

Vi andra fick ju liiiida för vara barn!
  • Trolla75
    AlexandraLuleå skrev 2007-09-02 00:44:30 följande:
    jag pressade ut min första efter 42,5 timmar och det var nära att han dog, denna gång blir det KS, inte tycker jag att det ena sättet är "modigare" än det andra, fast kanske ändå, har jag fel?
    Det brukar gå betydligt snabbare med nr 2
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:43:53 följande:
    ja, man lâr sig sa mycket här pa fl
    Ja, verkligen tur att fl finns! Vad hade man gjort annars?

Det funkar ju inte att ringa sjukvårdsupplysningen stup i kvarten, bättre att fråga här...
  • siamusen
    AlexandraLuleå skrev 2007-09-02 00:44:30 följande:
    Jamen da hör du ju till de modiga som vagar välja snitt
  • Jomppelina
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:36:02 följande:
    Tsss... Min BM sprang där och ville introducera lusgasen för mig, men jag hade bestämt skrivit i mitt brev att jag inte ville ha några bedövningar... Så jag avböjde artigt.Jag klämde ut en trollunge på hela 4680g och kände mig verkligen jättestolt och modig.Snacket med bm innan jag åkte hem, där sa hon bara att hon var imponerad hur jag tacklade min smärta och att det var ytterst ovanligt att "vi svenskar" tackar nej till bedövning...Så jag anser att det är mer sport att föda vaginalt och utan bedövning, än att vara helt nedsövd/magbedövad och få ut ungen med ett PLOPP... Vad är det för modigt med det???
    Det är så härligt att läsa berättelser som din, för då inser man verkligen vilket jobb barnmorskorna gör med varje enskild nyförlöst kvinna. Självklart var de måna om att du skulle känna att du hade gjort en stor prestation. De gör verkligen sitt jobb de där. Och tur det, för annars hade väl många av oss som inte har vågat att ta varken sprutor eller annat gått och knäckt oss fullständigt!
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:46:44 följande:
    Jamen där ser du...du bekräftar ju bara min TS..Räkmacka...swiiiiischVi andra fick ju liiiida för vara barn!
    Men det är ju så det ska va!!! Ni har ju liksom inte fattat poängen! Bli en själv efter ploppet och åk hem innom 12 timmar... Det är ju så man vill ha det!!!...
    Pha lida gör man under förlossningen sedan är det över... Varför lida i onödan? Det är ju ganska dumt!
  • AlexandraLuleå

sen finns det dom Bm som INTE gör sitt jobb heller tyvär =( som vägrar förstå vad det står i ett förlossningsbrev, och som vägrar och lyssna på kvinnan som ligger och ska föda.

Nej jag är nog snarare "feg" jag vill att det skall vara över på 5 min!

• siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:49:41 följande:
    Men det är ju så det ska va!!! Ni har ju liksom inte fattat poängen! Bli en själv efter ploppet och åk hem innom 12 timmar... Det är ju så man vill ha det!!!...Pha lida gör man under förlossningen sedan är det över... Varför lida i onödan? Det är ju ganska dumt!
    det är precis det jag sâger: latmaskar och fegisar föder vaginalt för de tycker inte deras barn är vârda att lida för.
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!