• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Peda

sen behöver man ju inte gå tiden ut heller... varför riskera onödiga och fula bristningar... dom överlever ju från vecka 35 så det borde ju vara ganska lugnt.

• Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:32:17 följande:
    Ja och typ TV eller nagot.
    Ja, får fixa det en dag när snittet inte plåga mig så mycket. Man vill ju inte överanstränga sig...
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:34:01 följande:
    Ja, får fixa det en dag när snittet inte plåga mig så mycket. Man vill ju inte överanstränga sig...
    Nej, du spricker nog snittet upp till halsen. Kan vara jobbigt har jag hört.
  • siamusen
    Peda skrev 2007-09-02 00:33:53 följande:
    sen behöver man ju inte gå tiden ut heller... varför riskera onödiga och fula bristningar... dom överlever ju från vecka 35 så det borde ju vara ganska lugnt.
    Ja, neo är sport det med!
  • Trolla75
    siamusen skrev 2007-09-02 00:28:16 följande:
    Äsch..nu försöker du bara ursäkta digDet ÄR ok att man inte vagar föda med snitt...alla kan inte vara lika modiga..ingen som tycker sämre om dig för det, eller ser ner pa dig.Men faktum kvarstar ju att man ÄR modigare om man föder med snitt. Sa ÄR det ju bara
    Tsss... Min BM sprang där och ville introducera lusgasen för mig, men jag hade bestämt skrivit i mitt brev att jag inte ville ha några bedövningar... Så jag avböjde artigt.
    Jag klämde ut en trollunge på hela 4680g och kände mig verkligen jättestolt och modig.
    Snacket med bm innan jag åkte hem, där sa hon bara att hon var imponerad hur jag tacklade min smärta och att det var ytterst ovanligt att "vi svenskar" tackar nej till bedövning...
    Så jag anser att det är mer sport att föda vaginalt och utan bedövning, än att vara helt nedsövd/magbedövad och få ut ungen med ett PLOPP... Vad är det för modigt med det???
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till Wilma 7 och lilla Vanna som kom den13/2 `07 ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:35:10 följande:
    Nej, du spricker nog snittet upp till halsen. Kan vara jobbigt har jag hört.
    Ja, kan ju bli lite kallt oxå nu när hösten och vintern är på g.
  • siamusen
    Trolla75 skrev 2007-09-02 00:36:02 följande:
    Tsss... Min BM sprang där och ville introducera lusgasen för mig, men jag hade bestämt skrivit i mitt brev att jag inte ville ha några bedövningar... Så jag avböjde artigt.Jag klämde ut en trollunge på hela 4680g och kände mig verkligen jättestolt och modig.Snacket med bm innan jag åkte hem, där sa hon bara att hon var imponerad hur jag tacklade min smärta och att det var ytterst ovanligt att "vi svenskar" tackar nej till bedövning...Så jag anser att det är mer sport att föda vaginalt och utan bedövning, än att vara helt nedsövd/magbedövad och få ut ungen med ett PLOPP... Vad är det för modigt med det???
    Men hon kanske sa sa bara för att göra dig glad?

Ditt onda gick ju över pa en gang. De som snittas har ju ont i åratal efterat och kan knappt ga...DÄR kan du snacka om uppoffringar för sina barn.
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:37:05 följande:
    Ja, kan ju bli lite kallt oxå nu när hösten och vintern är på g.
    Ja det med..och sa kan halsduken fastna i saret och orsaka en infektion. Speciellt om den är rutig.
  • Mandi74
    siamusen skrev 2007-09-02 00:40:03 följande:
    Ja det med..och sa kan halsduken fastna i saret och orsaka en infektion. Speciellt om den är rutig.
    Men shit, det har jag inte tänkt på!

Inte undrar på att jag fick infektion i snittet. Tur att fl finns så man kan få så bra råd och tips!
  • siamusen
    Mandi74 skrev 2007-09-02 00:43:13 följande:
    Men shit, det har jag inte tänkt på! Inte undrar på att jag fick infektion i snittet. Tur att fl finns så man kan få så bra råd och tips!
    ja, man lâr sig sa mycket här pa fl
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!