• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • jtoao

Jag är ju lika COOL som dig!!!!Kyss

siamusen skrev 2007-09-02 01:06:46 följande:
    2 snitt och jag var med bada gangerna
    I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • TheHoff

Jag och min fru tyckte ochså att det var fegt att föda vaginalt...
    så vi bestämde oss för att föda analt.

• jtoao

Nu och intressant variant... får man inte skitungar då?

TheHoff skrev 2007-09-02 09:32:58 följande:
    Jag och min fru tyckte ochså att det var fegt att föda vaginalt...så vi bestämde oss för att föda analt.
    I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • Två paddlar och en svans

siamusen, kul och tänkvärt! Har dock bara kompisar som haft jättefina kejsarsnitt (för att de varit tvunga), nästan inget ont efteråt osv. Så jag kan inte riktigt köpa alla dina argument. Är dock operationsrädd så hoppas att jag slipper få snitt.

• Yggdrasil

tjohooo - äntligen någpn som vågade säga det alla innerst inne vet; RIKTIGA kvinnor, urmödrar, amazoner - föder såklart med snitt. pust, pust, flås, kryst, bebis är såklart inte att jämföra med karva, karva, skära, bända, slita, dra, bebis, sy, sy, sy.

MEN kära siamus, en sak får jag nog påpeka. coolast av alla är vi akutsnittade och coolast av de coolaste är jag som har TVÅ akutsnitt bakom mig. Ett vid 7 cm öppen och ett vid 10!Då blir det liksom BÅDE bajs, blod OCH stora kniven!

Jag skulle dessutom dra det hela lite längre. Jag är en lite BÄTTRE mamma än de som bara ploppat ur sig barn och sedan inte behövt gå krumryggade och vara rädda för att hosta. De har liksom inte varit beredda att ta lite smärta!

Nej, hejja mig och några till - vi är f-n riktiga kvinnor!

• Gabriella83
    Peda skrev 2007-09-02 09:10:10 följande:
    Gabriella 83 skrev:..grejen är den att ett snitt gör inte ont under tiden,går snabbt etc...Men en vaginal kan ta flera dagar,man kan spricka något fruktansvärt, plus att man kan ha jätteont ett bra tag efterråt(oj här går inte hissen ända upp.Klart man har ont innan snittet! Testa att bli igångsatt med värkar i två dyggn och öppna dej 1½ cm. och SEN få snitt på det.. och edan känns en del att få ja.. och nej man känner inte smärtan under snittet,men man känner beröring,man känner när dom skär och lyfter i tarmarna och man känner trycket då dom pressar fram barnet. Måste ju vara lite häftigare än att känna barnet glida genom vaginan.. alla har väl haft sex med en stor kille förr.Och sen så vet ju alla att sprickor i underlivet läker fortare än ett 20 cm långt sår på magen!!
    Ok jag håller med dig iof..att det är otäckt när man känner hur d grejar o värkar o allt d..men värkar har man också när man föder vaginalt och lite häftigare än känna hur barnet glider genom vaginan...barnet glider inte ur-jag var tvungen att pressa för kung och fosterland!hade 2 bm hängandes på min mage i slutet!Det gjorde verkligen ont och det kändes sannerligen när barnet "gled" ur mej!Det gjorde skitont hela tiden!!jag fattar bara inte r som bagatelliserar vaginal förlossning..det är inte det minsta enkelt och det är obehagligt och gör skitont hela tiden...dessutom har man ont både före och efteråt!

Och förresten..."alla har väl haft sex med en stor kille förr"...vem ska det vara?John Holmes möjligtvis..annars kan man verkligen inte jämföra det med att klämma ut ett barn!Så stora k*kar finns bara inte Allvarligt talat...HÄR åker inte hissen ända ner.....

MEN visst ett 20 cm långt sår på magen läker säkert mycket segare än sprickor...men en spricka kan ändå klia flera år efter att det läkt-precis som jag antar att det känns när snittet läkt..

Jag tror inte att något av detta är en enkel utväg..det var vad man TRODDE när "alla" i ens närhet fick snitt för att:Det är så jobbigt att föda...såna människor sabbar för d andra seriösa som går igenom ett snitt!Men bagatellisera INTE ett vanligt!Det kan gå väldigt illa eller väldigt bra precis som för d med snitt!!
  • Gabriella83
    Yggdrasil skrev 2007-09-02 09:56:55 följande:
    tjohooo - äntligen någpn som vågade säga det alla innerst inne vet; RIKTIGA kvinnor, urmödrar, amazoner - föder såklart med snitt. pust, pust, flås, kryst, bebis är såklart inte att jämföra med karva, karva, skära, bända, slita, dra, bebis, sy, sy, sy.MEN kära siamus, en sak får jag nog påpeka. coolast av alla är vi akutsnittade och coolast av de coolaste är jag som har TVÅ akutsnitt bakom mig. Ett vid 7 cm öppen och ett vid 10!Då blir det liksom BÅDE bajs, blod OCH stora kniven!Jag skulle dessutom dra det hela lite längre. Jag är en lite BÄTTRE mamma än de som bara ploppat ur sig barn och sedan inte behövt gå krumryggade och vara rädda för att hosta. De har liksom inte varit beredda att ta lite smärta!Nej, hejja mig och några till - vi är f-n riktiga kvinnor!
    Hehe Eller hur?!
    jag tycker nog att akutsnitt måste vara det värsta..men vad vet jag..samtidigt bände de i mitt underliv så jag såg helt deformerad ut!Försök gå ordentligt och kunna gå på toaletten o så..dessutom kan man få hemmorojder av krystningen..hur kul är det med en sådan op efterråt dessutom när man får sitta på en kudde som liknar ett sånt där nackstöd man har i bilar...
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!