• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • choklaa
    Fridapida skrev 2007-10-01 21:44:47 följande:
    Nej, jag vill inte sälja smink. Jag skulle aldrig kunna sälja det jag inte kan säga att jag älskar. Är ingen försäljare alls. Tycker jag att ngt annat märke skulle ha bättre t.ex. mascara skulle jag säga det.
    Men man behöver ju inte sälja är det bästa med deras företag tycker jag. Då jag köper till mig själv nästan alltid. Jag delar aldrig ut kataloger och sådant. Utan mest varför jag registrerat mig hos oriflame är för att man får ytterligare 20% rabbat på alla produkter som finns i katalogerna vilket man i vanliga fall inte får när man köper hos en säljare för oriflame. Sedan att man får extra låga priser + 20%rabbat på produkter som kommer att komma ut, ny lanserade produkter.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:47:44 följande:

ja, ungefär så där resonerar jag Vill inte blåsa mina vänner när jag vet att det finns bättre.. Visst, det är billigt, men inte i längen om man inte blir 100% nöjd.
    Men man blåser ju inte sina väner när de har 30 dagar öppet köp på produkten de väljer att köpa och prova. För är de inte nöjda är det bara att skicka tillbaka den utan någon kostnad. För produkter som jag köper till mig själv och provar i ca 20 dagar och känner att de värkligen inte passar mig skickar jag tillbaka och får tillbaka mina pengar. vilket är kanon och oriflame frågar aldrig varför man lämnar tillbaka och vad som itne passar.
  • Billy och Jag
    choklaa skrev 2007-10-01 21:49:59 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-01 21:47:44 följande: Men man blåser ju inte sina väner när de har 30 dagar öppet köp på produkten de väljer att köpa och prova. För är de inte nöjda är det bara att skicka tillbaka den utan någon kostnad. För produkter som jag köper till mig själv och provar i ca 20 dagar och känner att de värkligen inte passar mig skickar jag tillbaka och får tillbaka mina pengar. vilket är kanon och oriflame frågar aldrig varför man lämnar tillbaka och vad som itne passar.
    Hmm.. men det är ändå inget jag tänker försöka göra karriär av..

Visst får man en bonus av nått slag när man "värvar" nån att sälja? Hon som hjälper mig tjatar på hela tiden som att hon tror hon ska bli miljonär på mig.. haha.. :P Lite drygt.. :-P
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:53:21 följande:

Hmm.. men det är ändå inget jag tänker försöka göra karriär av.. Visst får man en bonus av nått slag när man "värvar" nån att sälja? Hon som hjälper mig tjatar på hela tiden som att hon tror hon ska bli miljonär på mig.. haha.. :P Lite drygt.. :-P
    Ha ha.. Det lät roligt, min föra "som värvade mig" sa oxå hela tiden kom igen sälj lite. Dela ut kataloger osv. men jag trötnade då lite. Sedan bytte jag grupp chef och då fick jag hela tiden massa gratis grejer av henne vilket kändes roligt. Så jag tror att det gäller att ha en bra gruppchef för att komma någon vart.
  • maddie3

Hej Glad
    Såg inläggen om oriflame........här har ni en till som säljer oriflame, men enbart till mina vänner o familj.
    Är för det mesta nöjd med deras produkter. Min favorit är Tender Care en universalsalva. Superbra till torra läppar, armbågar, knogar, brännsår, skärsår jaa you name it!

Sminket är ok, gillar Golden serien speciellt puderkulorna eller bronzing pearls som de heter. Kanonsnyggt att använda som ögonskugga, rouge eller highlighter.
    Den är värd att investera i.

• Linny

Shit vad ni skriver!

Köpte Oriflame en gång i tiden. Men det var ungefär samtidigt som jag köpte Date, Exclamation och Fenjal.. Så det känns som det ligger på samma nivå. Det är ju säkert inte så, men vissa saker sitter liksom så djupt rotat. Min första pojkväns mamma hade massa Oriflame och hon var verkligen inte sån som jag ville bli Man har konstiga associationer till saker, men så är det ju. Parfymen Angel från Thierry Muegler (?) kan jag tex inte ens lukta på. Den luktar verkligen fylla. Jag hade den under de värsta partyåren på universiteten och bara när jag gick ut

• choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:01:37 följande:
    Hej Såg inläggen om oriflame........här har ni en till som säljer oriflame, men enbart till mina vänner o familj.Är för det mesta nöjd med deras produkter. Min favorit är Tender Care en universalsalva. Superbra till torra läppar, armbågar, knogar, brännsår, skärsår jaa you name it!Sminket är ok, gillar Golden serien speciellt puderkulorna eller bronzing pearls som de heter. Kanonsnyggt att använda som ögonskugga, rouge eller highlighter. Den är värd att investera i.
    Håller helt med dig om dessa produkter, dock att jag även gillar anti-cellulit krämerna det gör under. och golden seriens produkter är super kanon. Fick en massa av deras produkter när jag bytte gruppchef och då fick jag chans att testa produkterna och gillade dem värkligen.
  • maddie3

Linny/Skrattande
    tack för associationen, ASGARV!!!
    Date använde jag i mellanstadiet o högstadiet. Idag kan jag inte lukta på skiten, nivea är oxå en sån där association av 80 tal, massor av puder i ansiktet o nivea creme på läpparna...........tänk er vilken makeup miss!!!

• choklaa
    Linny skrev 2007-10-01 22:07:49 följande:
    Shit vad ni skriver!Köpte Oriflame en gång i tiden. Men det var ungefär samtidigt som jag köpte Date, Exclamation och Fenjal.. Så det känns som det ligger på samma nivå. Det är ju säkert inte så, men vissa saker sitter liksom så djupt rotat. Min första pojkväns mamma hade massa Oriflame och hon var verkligen inte sån som jag ville bli Man har konstiga associationer till saker, men så är det ju. Parfymen Angel från Thierry Muegler (?) kan jag tex inte ens lukta på. Den luktar verkligen fylla. Jag hade den under de värsta partyåren på universiteten och bara när jag gick ut
    Hehe.. Lucktade på dem nu, då jag hittade dem i provväskan, hehe. håller med dig de luktar faktiskt inte något annat än fylla. hehe.
    Har du slutat köpa oriflames produkter? Eller köper du dem fortfarande?
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:12:36 följande:
    Linny/tack för associationen, ASGARV!!!Date använde jag i mellanstadiet o högstadiet. Idag kan jag inte lukta på skiten, nivea är oxå en sån där association av 80 tal, massor av puder i ansiktet o nivea creme på läpparna...........tänk er vilken makeup miss!!!
    Haha.. ASGARV!! Date är värkligen en mellanstadie - högstadie doft. Nästan alla jag kände i hela skolan under den tiden använde just date. Ursch. Men det är ju så konstigt att man var helt såld när det gällde date dofterna då och att man idag inte ens kan lukta på skiten. Men man förändrar ju sig med årens lopp och hittar bättre dofter och produtkter.
Svar på tråden Smink Smink Smink!