• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Pokergirl

Någon här som testat Wet and Wilds produkter? Riktigt billiga, men hur är kvaliteten?

• Linny

Lejån: Tjusigt!!

Tog bild på sminkningen imorse. Måste dock säga att det verkligen är så att färgerna inte alls blir lika tydliga på bild. På bild ser det mellanmörkt ut medan jag, när jag ser mig i spegeln, tycker det är väääldigt mörkt och sminkat. Mer än så här skulle jag knappt ha när jag skulle ut. Får lägga in bilden ikväll, men det är lite trist att det syns så dåligt. Det är ännu tråkigare när jag försöker ta en bild på när jag blundar. Jag har ju dragspelsögonlock så de blir ju hur stora som helst och rynkiga typ. Så man ser inte formen och färgerna lika fint som på Fridapidas bilder tex.

En annan fråga:
    Fler än jag som tycker att Dermalogicas produkter (åtminstone Active Moist) luktar blä, typ mögel??

• Linny

Förresten.. Jag har också läst sjuksköterskeprogrammet Men bara ett år. Sedan bytte jag och började plugga psykologi och sedan personalvetare..

• Pindus

Linny: jag trodde att min active moust var gammal först :) men den funkade ju så jag körde på :)

• Pindus
    Majestic skrev 2007-09-30 22:37:46 följande:
    Pindus- Så du sover med smink va va va???
    det händer efter de vildaste festerna :)
  • Fluffguf

Alltså man skäms ju när man tänker på hur man kunde sminka sig när man var yngre, man hade ju noll koll Men jag undvek de värsta missarna, jag började inte intressera mig för smink så mycket förrän i gymnasiet, och då hade man ju kommit förbi det där. I högstadiet körde jag mest mascara och lite ögonskugga, så det kan inte bli hur pinsamt som helst
    Det finns säkert de som tycker att jag sminkar mig fulare nu, för jag vågar använda mycket smink och starka färger. Ibland känner jag mig helt ensam om det, så det är skönt med den här tråden att se att det finns fler som gillar att ta i med färgerna

• Linny

Tror inte heller jag använde jättemycket i högstadiet. Skulle väl vara sista året då. Innan var det nog bara mascara och kajal tror jag.. Men sedan började jag använda mer.

• Majestic

Jag använde inte smink i högstadiet, kanske maskara då och då. På gymnasiet gick jag igenom en alternativrock stadiet och då var Shirley Manson en förebild !!

(klickbar)

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-10-02 13:20:23 följande:
    Jag använde inte smink i högstadiet, kanske maskara då och då. På gymnasiet gick jag igenom en alternativrock stadiet och då var Shirley Manson en förebild!! (klickbar)
    Jag tycker fortfarande att det är ganska snyggt med massor av svart
Svar på tråden Smink Smink Smink!