• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag

Haha.. mitt absolut fulaste och värsta sminkminne är nog från högstadiet.. typ 7.an.. då var det populärt att klistra fast glittriga stenar i ansiktet.. det var ju sååå snyggt.. Jag bodde i en pytte ort och var nog den enda som följde sminkmodet.. haha. jag var nog ett ufo för de flesta..
    Skäms ju nästan när jag tänker på de där fula stenarna..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • maddie3
    choklaa skrev 2007-10-01 22:16:07 följande:
    Haha.. ASGARV!! Date är värkligen en mellanstadie - högstadie doft. Nästan alla jag kände i hela skolan under den tiden använde just date. Ursch. Men det är ju så konstigt att man var helt såld när det gällde date dofterna då och att man idag inte ens kan lukta på skiten. Men man förändrar ju sig med årens lopp och hittar bättre dofter och produtkter.
    Tacka gud för det....tänk om inget gått framåt. HJÄLP!
    Å som tur är förändras man ju själv oxå o hittar andra stilar som passar bättre. Produkter blir bättre, dofterna oxå. Min favorit just nu är Britney Spears Fantasy, helt underbar doft o på andraplats kommer gucci rush 2.
  • Billy och Jag

Jag är lite barnslig och använder Puma.. Den rosa och den röda har jag.. minns inte vad de heter riktigt..

• choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:19:00 följande:
    Tacka gud för det....tänk om inget gått framåt. HJÄLP!Å som tur är förändras man ju själv oxå o hittar andra stilar som passar bättre. Produkter blir bättre, dofterna oxå. Min favorit just nu är Britney Spears Fantasy, helt underbar doft o på andraplats kommer gucci rush 2.
    Gillar Gucci rush 2 men inte Britney Spears doft, då den var med i tidningen för ett tag sedan tillsammans med backhams doft att den kunde medföra inpotens eller liknande. Så jag kanske bara undviker den pga av de..
  • maddie3
    Lone Star State skrev 2007-10-01 22:20:58 följande:
    Jag är lite barnslig och använder Puma.. Den rosa och den röda har jag.. minns inte vad de heter riktigt..
    Det är väl inte barnsligt att använda Puma!!!!!! De doftar gott men passar inte mig.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 22:20:58 följande:

Menar du den rosa puma som flaskan är formad som en kvaiar tub? Vet att den heter något på C i alla fall. Den är hur gooo som hälst.
  • maddie3
    choklaa skrev 2007-10-01 22:21:58 följande:
    Gillar Gucci rush 2 men inte Britney Spears doft, då den var med i tidningen för ett tag sedan tillsammans med backhams doft att den kunde medföra inpotens eller liknande. Så jag kanske bara undviker den pga av de..
    men det var väl bara beckhams doft som kunde det????Eller???
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:23:00 följande:
    Det är väl inte barnsligt att använda Puma!!!!!! De doftar gott men passar inte mig.
    Maddie2 såg på din press att du läser till ssk om jag inte är helt ute och cyklar. Då har vi ytterligare en grej gemensamt
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-01 22:18:34 följande:

Haha.. mitt absolut fulaste och värsta sminkminne är nog från högstadiet.. typ 7.an.. då var det populärt att klistra fast glittriga stenar i ansiktet.. det var ju sååå snyggt.. Jag bodde i en pytte ort och var nog den enda som följde sminkmodet.. haha. jag var nog ett ufo för de flesta.. Skäms ju nästan när jag tänker på de där fula stenarna..
    Jag vet hur det är. Jag var sminktokig redan på mellanstadiet. På högstadiet sminkade jag andra o var ALLTID sist från omklädningsrummet efter gympan. Så det var nog många som kommenterade min look bakom min rygg. Men det gjorde mig inte något, jag är väl ett typiskt mellanbarn som älskar uppmärksamhet!
  • Billy och Jag
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:23:00 följande:
    Den luktar supergott Äh, det är mest flaskan som ser barnslig ut.. Rosa och söt..
    choklaa skrev 2007-10-01 22:23:02 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-01 22:20:58 följande: Menar du den rosa puma som flaskan är formad som en kvaiar tub? Vet att den heter något på C i alla fall. Den är hur gooo som hälst.
    Menar du kaviartub? Njäe. den rosa är fyrkantig och den röda är lite rund.. Har även deon.. Iiiih vad kallt det är med spraydeo!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!