• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:24:09 följande:
    men det var väl bara beckhams doft som kunde det????Eller???
    Ne spears doten kunnde de oxå. Så att ca en vecka efter att de kom ut i tidningarna så reades alla beckhams dofter och spears dofter ut samt ytterligare 2 dofter ut pga av detta. Då parfymerian här istan inte ville ha sådana dofter kvar, då hon som äger butiken hade tidigare haft svårt att få barn efter att ha försökt i 7 år utan någon framgång. Men sedan för ca ett år sedan blev hon gravid och hon viste hur jobbigt det varit för henne och då ville hon inte ha sådana dofter i sitt sortiment som skulle kunna vara bidragande orsak för någon som vill ha barn. och då parfymerna innehöll sådana ämnen.
  • maddie3

choklaa/
    Kul att vi har ssk utbild. gemensamt. vilken termin går du?? Jag börjar t 3 i januari, är mammaledig nu.

• choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:28:02 följande:
    choklaa/Kul att vi har ssk utbild. gemensamt. vilken termin går du?? Jag börjar t 3 i januari, är mammaledig nu.
    Jag går termin 3 just nu. lite jobbigt, då jag har patofysiologi nu, väldigt många sjukdomar man ska kunna allt om. vet inte hur jag ska hinna lära in alla fram till 24 okt.
  • maddie3
    choklaa skrev 2007-10-01 22:27:43 följande:
    Ne spears doten kunnde de oxå. Så att ca en vecka efter att de kom ut i tidningarna så reades alla beckhams dofter och spears dofter ut samt ytterligare 2 dofter ut pga av detta. Då parfymerian här istan inte ville ha sådana dofter kvar, då hon som äger butiken hade tidigare haft svårt att få barn efter att ha försökt i 7 år utan någon framgång. Men sedan för ca ett år sedan blev hon gravid och hon viste hur jobbigt det varit för henne och då ville hon inte ha sådana dofter i sitt sortiment som skulle kunna vara bidragande orsak för någon som vill ha barn. och då parfymerna innehöll sådana ämnen.
    nää vad trist att brittans doft innehåller sådant som kan skada.....har ju nyss köpt den.
    Förstår tjejen som förestår butiken.

Får fundera ut vad jag ska göra med Brittan!!!! Jag vill ju kunna få fler barn...hmmm
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:31:14 följande:
    nää vad trist att brittans doft innehåller sådant som kan skada.....har ju nyss köpt den. Förstår tjejen som förestår butiken.Får fundera ut vad jag ska göra med Brittan!!!! Jag vill ju kunna få fler barn...hmmm
    Och jag vill ha barn, så jag undviker alla sådana dofter och produkter som kan påverka. För visst är meningen med livet på något sätt att få barn. i alla fall för alla kvinnor/tjejer.
    Då om man inte tänker på karriär, make osv.
  • maddie3
    choklaa skrev 2007-10-01 22:30:43 följande:
    Jag går termin 3 just nu. lite jobbigt, då jag har patofysiologi nu, väldigt många sjukdomar man ska kunna allt om. vet inte hur jag ska hinna lära in alla fram till 24 okt.
    Jaha då vet jag vad jag har att vänta mig! I vilken stad pluggar du? Jag pluggar i Norrköping.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:35:06 följande:
    Jaha då vet jag vad jag har att vänta mig! I vilken stad pluggar du? Jag pluggar i Norrköping.
    Jag pluggar i Skövde, men ska försöka byta till GBG då skövde fått kritik på skolan lite för mycke kritik.
  • maddie3
    choklaa skrev 2007-10-01 22:35:59 följande:
    Jag pluggar i Skövde, men ska försöka byta till GBG då skövde fått kritik på skolan lite för mycke kritik.
    Hoppas det ordnar sig.
  • Linny

Hoppsan, mysko att parfymer idag innehåller såna ämnen... TYcker man ju att de borde ha koll på liksom.

Mitt absolut fulaste minne är inte med smink utan hår! Sockervatten i luggen som man fönar (man får akta sig för att kamma då för då blir det vita fjäll av socker o då ser det ännu värre ut) Helst ska luggen se ut som någon slags mur och stå rakt upp med en liten böj åt ena sidan. *ryser* Till det var det snyggt med långt svallande hår. Vad fan tänkte jag på? (förmodligen var det för att alla andra tjejer i hålan hemma hade så..)

Det var någon som frågade om jag fortfarande köpte Oriflame: Nej jag har nog inte provat det sedan början av nittiotalet faktiskt...

• Lejån

Morrn!

Va vad innehåller parfymen som kan göra så att man inte kan få barn?? Låter ju helt sjukt ju!

Linny:
    Ah, sockervatten! Vilken nostalgi!!

Mitt värsta sminkminne är nog den klassiska brunkrämen, blå/rosa ögonskugga och blå mascara. Damn, vad tjusig man var!! *not*

Svar på tråden Smink Smink Smink!