Smink Smink Smink!
hallontrollet: det går bra med det gula vaselinet (klövervaselin). Apotekets är vitt och finns i tub!
hallontrollet: det går bra med det gula vaselinet (klövervaselin). Apotekets är vitt och finns i tub!
Linny: jag tar en gång p varje öga, så framsidan av pinnen på ena och baksidan på andra. Den är mycket torrare än MUS, fast jag gillar det, man får vara lite flink i fingret och hinna smeta ut den.
Linny: jag håller med om mac, sitter de på plats håller de jättebra, men man är ju glittrig i hela ansiktet och råkar man pilla sig i ögonregionen har man glitter överallt sen. Tror de är äkta från thebodyneeds, men det är lite jobbigt när de är så olika i "konsistensen", vissa jättegryniga och andra fint damm....gör dem svårare att jobba med.
lilja: ja en del av mina är mer flagiga/flingor och andra är jättefint pulver! Har läst på nån annan sida att så är mac:s pigment
hallontrollet: gå in på: daisys.e-butiken.se/ och klicka på lily lolo i vänstermarginalen. Då får du upp en adress mitt på sidan som du skickar ett litet mail till med en förfrågan om några prover. Beskriv färgen på din hy och be Viktoria välja ut lämpliga färger. Jag gjorde det i sommras och beställde en dag och fick proverna nästa. De är pyttesmå men nånting att leka med medans du vänta på EM.
Idag låg min Fiberwig mascara i posten, ska bli så kul att testa. Tyckte fast-lash var lite klyddig, även om jag gillar effekten, så jag sökte vidare och hittde denna på e-bay, införskaffades för futtiga 3$ +9$ i frakt från Japan!
www.makeupminute.com/imju-fiberwig-mascara/
hallontrollet: du kan använda skuggorna ihop med vatten om du vill, färgerna blir starkare, men o andra sidan flyger inte pigmenten lika mycket om du har en fuktig pensel!
hallontrollet: en del pigment är väldigt dammiga och man får dem lätt överallt, på kinden, nedanför ögonen, i handfatet. Men fuktar man penseln, fastnar de på penseln och "flyger" inte iväg, det är då lättare att få dem dit man vill, dvs. på ögonlocket var det tydligare???
Om microtrasan från ica inte känns så lyxig, kan ni lyxbrudar ta och införskaffa den här ist. och betala lite mer
www.inezza.com/catalog/product_info.php/cPath/3/products_id/75
Linny: ja, trasvanten är groteskt ful. Jag gillar min vita microtrasa bäst, men den blå, gul eller rosa fyrkantiga funkar med
Japp, ska lämna en recension sen på mascaran sen. Ska på big party på lördag så då tänkte jag prova den. Det är cykelgala på ELMIA i Jönköping i helgen och på lördag kväll ska det vara "gala" med fin middag och underhållning. På med den lilla svarta och värsta sminkningen?? Idéer?