• elma

Smink Smink Smink!

Hallontrollet: spara skumtoppspenseln till sonen, den kan han måla med när han blir större. Min dotter leker med mina avlagda penslar och duttar i ansiktet och på sina docker, de blir fina säger hon

• elma

nyfiknaflickan: jag har provat alima, de är jätte krämiga och mjúka i mineralerna, jag är supernöjd med deras konsisitens. En del färger håller jättebra andra sämre, men jag har inte stött på nån riktigt urusel.

Har även Testat meow, har typ över 60 av deras samples. Asdiggar verkligen dem. Färgrika och bra hållbarhet, tycker jag...nästan i stil med MAC:S hållbarhet.

• elma

hej, tittar in i feberyran och läser ikapp.

Var som sagt på "gala" i lördags med 900 andra gäster. Testade min fiberwig-mascara. Den var helt ok, lite kladdig, men istället för som fastlashen, var fiberna redan iblandade i mascaran, vilket gör den 1000gr mer lätthanterlig. Jag la först 1 lager fiberwig, sedan min vanliga lancôme, sedan ytterligare ett lager fiberwig, och jag kan säga att ögonfansarna blev betydligt längre! Tyvärr ingen bild med tanke att jag hade asbråttom att göra mig iordning. Men den ska ju användas igen så det kommer....

• elma

hallontrollet: vilka beställde du???? Jag har mellan 60 och 70 st samples från PL och kommer sällan ihåg vad de heter, går mer efter färgen än namnet ! Blir kanske så när man har för många

• elma

LMK: jag har några mineraler från MAD, sen har jag en primer som jag asdiggar som kommer från dem. Deras samples kostar lite mer, men är mycket rikligare än PL, mer än dubbelt så stora. Sist skickade de med en creasebrush som jag glömt beställa och ville lägga till, helt gratis, plus att de skickade med lite extra prover. Stora favissen är dock deras flytande mineralfoundation, helt underbar!

• elma

Linny: jättesnyggt, ser lika bra ut som vanligt. Jag gillar i och för sig när du kör rosa, peach och lite lättare färger, tycker det klär dig suveränt. Är också själv inne i ett svep utan motivation...känns som jag kör samma färger...fast jag har hela färgskalan att välja på! Kanske dags att testa mer lila Linny????n Nä, allvarligt, vet inte vad jag ska tipsa om, kommer ju inte på något till mig själv heller!

• elma

Linny: jag blev lite inspirerad av idol-maries ljus/mellanlila sminkning....har de inte sminkat henne i lila flera gånger??? Såg så himla fint och "balanserat" ut!

• elma

mina fingrar har varit i farten, har lagt en beställning hos MEOW, de har 20% nu i thanksgiving sale om man fyller i koden PawLickingGood och naturligtvis kunde jag inte låta bli! Beställde ögonskuggor och en rouge!

• elma

hallontrollet: det finns en länk uppe i TS.

Linny: Du kan ju visst ha lila!

• elma

fridapida: japp, jag har beställt från mad minerals förut...gillar både deras pigments och dras foundation, är helt såld på deras flytande mineralfoundation. Jag har lagt en order på 40 nya samples därifrån (lite julklppar med, så jag får inte leka med alla själv).

Svar på tråden Smink Smink Smink!