• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 14:58:37 följande:
    Precis! Rouget ger ett djup till blicken. Det ser dessutom så snyggt ut när man har samma färg på kinder o vid ögonen.
    Jag har fixat en snabbvariant nu, ska bara fota så ska ni få se
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 15:29:04 följande:
    Nu ligger bilder på mitt experiment i sminkmappen i mitt galleri. Kommentera gärna! Ignorera gojset i ögonvrån
    Tycker att det ser riktigt snyggt ut! Jag tycker iofs att det vora snyggre om du suddade kajal/eyelinern lite till så den inte blir för skarp kontrast mot resten.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 15:44:08 följande:
    Tycker att det ser riktigt snyggt ut! Jag tycker iofs att det vora snyggre om du suddade kajal/eyelinern lite till så den inte blir för skarp kontrast mot resten.
    Jag ska försöka med det, tack för tipset! Jag bara älskar den bilden du har i ditt galleri, med sotat och guld, önskar att jag kunde få till det så
  • LMK

Snygg sotning i länken!

Jag blev sotad på en Makeup lektion på MUS där de suddade det svarta med en ljust grön/beige skugga -Mustard. Blev sååå snyggt. Jag som annars tycker att jag ser helt galen ut i sotning. Kul att mjuka upp med färg.

• LMK

Åh, nu blev jag sugen på att sota till morgondagens fest.
    Får se om jag vågar mig på det. Brukar inte ha så mörkt annars på själva ögonlocket utan mest i globlinjen.

Fluffguf- du passar jättebra i sotning!

• Fluffguf
    LMK skrev 2007-10-19 15:58:14 följande:
    Åh, nu blev jag sugen på att sota till morgondagens fest.Får se om jag vågar mig på det. Brukar inte ha så mörkt annars på själva ögonlocket utan mest i globlinjen.Fluffguf- du passar jättebra i sotning!
    Tack!
    Jag gillar verkligen sotningar, det är en av mina mest älskade sminkningar någonsin Men det blir ju lätt att man kör samma, jag har inte ens tänkt på att man kan skugga ihop med andra färger!
  • neoaliya

Jädrans vilken snygg sotning i länken där

Svar på tråden Smink Smink Smink!