• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Gud vad jag känner mig jobbig som behöver så mycket hjälp

Nu har jag gjort en lite mesigare variant av den sotningen med brunt, den ligger i mitt galleri nu. Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den förra?

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Majestic
    elma skrev 2007-10-19 15:47:51 följande:
    fluffguf:kolla in denna;www.specktra.net/showthread.php har lagt en annan färg i anknytningen till sotningen
    elma- Snygg sotning fast jag skulle sudda ut lite mer, det var förskarpa övergångar mellan skuggorna enligt mig. C-thru MAC som hon använder har jag också, den är SUVVE!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 16:44:30 följande:
    Gud vad jag känner mig jobbig som behöver så mycket hjälp Nu har jag gjort en lite mesigare variant av den sotningen med brunt, den ligger i mitt galleri nu. Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den förra?
    Jag gillade den bruna varianten. Men om du ska ha svart klänning o ni ska ut på krogen så tycker jag ändå den svarta. Men använd samma teknink som när du gjorde den bruna.
  • luspudel

Wooh, kul tråd ! Älska smink ! =)

Tänkte höra om lite kul tips, ska ut ikväll... Svartvita kläder =) Skulle gärna vilja sota, men är sååå dålig på det dessvärre haha. Någon som har nån kul ide? =)

• Linny

Dagens sminkning är upplagd. Var inte nöjd idag. Speciellt inte med eyelinern på övre locket. Blev inget bra.

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-19 19:02:19 följande:
    Dagens sminkning är upplagd. Var inte nöjd idag. Speciellt inte med eyelinern på övre locket. Blev inget bra.
    Linny- Jodå, det blev bra, jag tycker det är fiiiint !!
    luspudel skrev 2007-10-19 18:11:23 följande:
    Wooh, kul tråd ! Älska smink ! =)Tänkte höra om lite kul tips, ska ut ikväll... Svartvita kläder =) Skulle gärna vilja sota, men är sååå dålig på det dessvärre haha. Någon som har nån kul ide? =)
    Monsterhummer- Till svartvita kläder kan man sota med många färger (själv HATAR jag svart/vit klädkombination, men det är ju jag )...rama in med svartkajal, tona ut med olika färger, mörkblå,lila, turkos, brun/orange...
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • elma

Linny: jag tycker det det ser jättefint ut, så smakfullt. Den färgkombinationen passar dig jättebra!

• Linny

Elma: Tack Jag har lite svårt för de färgerna på mig. Resten av mig ser så blek och trött ut i orange. Fast jag VILL passa i det

Fluffguff: Åh jag skulle vilja kunna sota. Gillar den bruna sotningen mer. Den är bättre gjord ser det ut som. Men till klädseln och för kvällen så kanske en svart skulle passa bättre. Tror du skulle sudda uppåt mer. Tipset om en annan färg på mötande skugga är bra. Så har Fridapida gjort på någon bild och det var snyggt!

• Fridapida

Linny

Jag håller med Elma. Du passar verkligen bra i de färgerna.

Tycker att det blir snyggt när du lägger den ljusare skuggan under ögat.

• Billy och Jag

Nästa torsdag är det klubbkväll.. Jihoo... Vad fattig jag ska bli igen.. hehe

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!