• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

0205: Jag ser att det skimrar men annars ser jag tyvärr inte så mycket nyansskillnad. Men som en väldigt naturlig makeup så är det fint med skimmer Syns säkert mer i verkligheten.

• Fridapida

Majestic

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedID=3833&FeaturedProduct=5299&pID=1&PageBrand=HQHair

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedID=3832&FeaturedProduct=5295&pID=1&PageBrand=HQHair

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5288&pID=2

Jag har dessa tre, den sista är den jag är minst nöjd med. Skuggborstarna är suveräna! Jag kommer att köpa fler så klart.

• 02 05

Linny:

Det är stor nyansskillnad irl, även om färgerna går åt samma färgton alla tre. Konstigt att det inte syns när jag fotar, men andra verkar ju ha samma problem o få smink att synas på bild, förutom du som får till jätte fina foton :)

• Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 13:59:26 följande:

Så Linny nu ligger bilder uppe. Vädligt svårt o fotografera färgerna eftersom det är så naturliga nyanser, men jag hoppas ni ser. Satte ihop tre stycken när jag blundar så kanske man kan få en uppfattning genom att titta på dem tillsammans, förhoppningsvis i alla fall.
    Jag tyckte det var jättefina färger!

Vilket läckert rött hår du har på dina magbilder!
  • Linny

0205: Nä men mina bilder ser inte heller ut som i verkligheten!

Majeeeeeeeeeeestic! FIck du också betala 20 dollar i frakt?!

• 02 05

Fridapida

Tack, vad gullig du är ^^ Jag älskade den färgen, men tröttnade efter ett tag. Ville inte färga håret med kemikalier under graviditeten men hittade en ekologisk frisör som hade henna i alla möjliga nyanser, bland annat den röda.

Jag gillar när det är naturliga nyanser o lite skimmer.
    Muffin är ganska lik brown sugar fast mer metallisk i färgen va?

• Linny

0205: Gillar också din hårfärg! Gillar också naturliga nyanser och skimmer. Brukar mest ha brunt, beige och grönt. Men på sistone har jag experimenterat massa

• 02 05

Linny

Det kanske är ännu mer detaljerat irl, men man ser alltid hur fint du har suddat o jobbat med skuggorna på dina bilder, på mina bilder ser det utsom jag använt en nyans mer eller mindre, när det är två olika o en tredje med skimmer.

Tack ^^ Har lite mörkare röd nu, funderar på att färga det brunt ev. Men har svårt o bestämma mig.

• Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 14:35:03 följande:

FridapidaTack, vad gullig du är ^^ Jag älskade den färgen, men tröttnade efter ett tag. Ville inte färga håret med kemikalier under graviditeten men hittade en ekologisk frisör som hade henna i alla möjliga nyanser, bland annat den röda. Jag gillar när det är naturliga nyanser o lite skimmer. Muffin är ganska lik brown sugar fast mer metallisk i färgen va?
    Väldigt snyggt iaf! Kul med en ekologisk frisör, vart hittade du henne? Intressant, med tanke på hur frisörbranchen ser ut för övrigt!

Muffin är lite ljusare än BS, jag har inte BS själv men när jag jämför dem så tycker jag de är mkt lika. Muffin ger en champangefärg, BS blir väl mer champangerosa. På MUS hemsida ser de väldigt lika ut. IRL är det lättare att se vad jag menar.

CSN kommer imorgon, så nu börjar kliet i fingrarna tillta på allvar! Blir alltid mer sugen på att shoppa ju närmare den 25:e det blir
  • frappant

Är det någon som har erfarenhet av märket Suki?
    Jag har just fått hem en Suki Color-concealer och utan överdrift: den bästa concealern/foundationbasen jag någonsin använt! Och då har jag ändå testat å-t-s-k-i-l-l-i-g-a märken genom åren. Visserligen var den inte särskilt billig, men helt klart väl värd sitt pris...
    Nu är frågan: är övriga Suki-produkter värda att testas?

Svar på tråden Smink Smink Smink!