• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-10-24 15:47:03 följande:
    Du skulle tagit en Pink Bronze också och en Pink opal, dom är så snygga!!
    Naaaaaaaaaaj, säg inte så!
    Majestic skrev 2007-10-24 16:59:34 följande:
    Linny- Vaddå 20$ i frakt, nä, jag fick betala 11$ och beställde 8 prover, de hade för mycket vitt och rosa,det gillar inte jag. Jag beställde:*Teal*Copperized*Dark soul*Entremauve*Gold stroke*Golder´s green*Jardin Aires*Night lightOch man behöver inte ha primer,för de är jätteintensiva i färg. Jag har Chocolate brown sen tidigare och den är skitsnygg tycker jag.Jag var på stan idag och handlade även två MAC´s skuggor Humid(mörkgrön) och Espresso (mörkbrun) såååå snygga!!0205- Jag fick Aquolinas provspray när jag handlade där och jag tycker inte det doftar choklad speciellt mycket, inte på mig i alla fall!!---->eleven.se/aquolina-c hocolovers-edt-natural-spray-2548.h tml
    Nä 20 dollar var när jag tänkte beställa 24 prover Sansade mig och beställde 14 och då blev det 11.95 dollar istället
  • lilja71

Linny: Jo, absolut i varjefall pink bronze för den tror jag skulle vara skitsnygg på dig. Den är mer orange/guld/bronze och skimrar i rosa, snygg både sommar som vinter!!

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-10-24 17:03:39 följande:
    Majestic: dom nya skuggorna du köpte är dom matta eller med skimmer i?? Espresso låter himla snyggt!
    Lilja71- Det är liiiite skimmer i Humid (grön) och Espresso är matt men jättesmygg att skugga med i globlinje...lalala...SNYGGT jag lovar!!

Ååååh, M.A.C´s Majestic läppglans ska jag ha, glömmde fråga efter den idag, men den kanske inte har kommit till Sverige än!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • 02 05

Vad synd

Majestic skrev 2007-10-24 16:59:34 följande:
    Linny- Vaddå 20$ i frakt, nä, jag fick betala 11$ och beställde 8 prover, de hade för mycket vitt och rosa,det gillar inte jag. Jag beställde:*Teal*Copperized*Dark soul*Entremauve*Gold stroke*Golder´s green*Jardin Aires*Night lightOch man behöver inte ha primer,för de är jätteintensiva i färg. Jag har Chocolate brown sen tidigare och den är skitsnygg tycker jag.Jag var på stan idag och handlade även två MAC´s skuggor Humid(mörkgrön) och Espresso (mörkbrun) såååå snygga!!0205- Jag fick Aquolinas provspray när jag handlade där och jag tycker inte det doftar choklad speciellt mycket, inte på mig i alla fall!!---->eleven.se/aquolina-c hocolovers-edt-natural-spray-2548.h tml
  • trollsanna

Är okcps tokig i alal rosa nyanser fast jag hålle rpå testa massa andra färger just nu för i vanliga fall är det just rosa som jag gillar mäst.

Dagens sminkning är upplagd
    Gjorde en snabb lite slarvig sminkning tidigt i morse. Orkade inte så mycket mer. Det blev Turquois aura från PL och en mörkare beige i globlijen som knappt syns. Den var från min Sonya serie. (Tillhör Aloe Vera produkterna från Forever Living Products). Samt så blev det svart kajal innanför fransarna nere.

• Majestic
    02 05 skrev 2007-10-24 17:33:39 följande:
    Vad synd
    Men den kanske doftar chokladigt på dig, alla är vi olika och vissas hud och kropps temperatur tar fram olika saker i en parfym,EdT...så prova på du!!!
  • lilja71

Majestic: kan tänka mig det, MAC är min favvo helt klart, så mkt pigment och lätt att jobba med! Själv så funderar jag på vilka skuggor jag ska ta ikväll (ska på kundmiddag) kanske shroom, woodwinked och thunder eller nylon, pink bronze och thunder eller om jag ska ta vanilla, haux och sketch.....svårt svårt.... dax att bestämma sig snart

• 02 05

Jo det doftar ju olika på var människa, men inte såååå olikt.
    Vill ha en med ganska renodlad chokladdoft.
    Men proverna dimper ju ner vilken dag som nu, så vi får se

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-10-24 17:37:19 följande:
    Majestic: kan tänka mig det, MAC är min favvo helt klart, så mkt pigment och lätt att jobba med! Själv så funderar jag på vilka skuggor jag ska ta ikväll (ska på kundmiddag) kanske shroom, woodwinked och thunder eller nylon, pink bronze och thunder eller om jag ska ta vanilla, haux och sketch.....svårt svårt.... dax att bestämma sig snart
    Lilja71- Jag har älskat MAC sen den började säljas i Sverige och jag älskar deras smink, reklam, deras modeller (Eve, Dita von Teese, Cristina Aguilera,Missy Elliot...) är så koola. Sen är det bra för att pengarna från varje Viva Glam läppstift går oavkortat till AIDS fosrkning!! Sushi Flower (skugga) och Viva Glam lll var mina första MAC inköp*fniss*
Svar på tråden Smink Smink Smink!