• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

0205: Vill också ha längre och tätare fransar. Funderar på att sno min mans. Han har superlånga ,täta och mörka fransar..

Jag gör faktiskt också så ibland, att jag böjer efter... Aj aj på oss!

• 02 05

Hade gärna tagit min husband-to-be´s med, synd att det inte går!
    Shiseido böjaren du har, håller den böjen bättre?

Linny skrev 2007-10-25 15:47:04 följande:
    0205: Vill också ha längre och tätare fransar. Funderar på att sno min mans. Han har superlånga ,täta och mörka fransar..Jag gör faktiskt också så ibland, att jag böjer efter... Aj aj på oss!
  • Linny
    02 05 skrev 2007-10-25 15:50:55 följande:
    Hade gärna tagit min husband-to-be´s med, synd att det inte går! Shiseido böjaren du har, håller den böjen bättre?
    Ja, det tycker jag. Speciellt när jag böjer lite försiktigt efter. Då sitter de likadant hela dagen och kvällen
  • 02 05

Får allt ta o inhandla en sådan inom en snar framtid. Tyvärr har jag handlat i förväg innan pengarna kom in på kontot så har inte så mkt att spenderar denna månad. Blev så kär i en stockhlm kostym på MQ förra veckan som jag var tyungen att ha, men det var det värt

Linny skrev 2007-10-25 15:51:46 följande:
    Ja, det tycker jag. Speciellt när jag böjer lite försiktigt efter. Då sitter de likadant hela dagen och kvällen
  • LMK

02 05 - Köp inte Define-a-lash från Maybeline. Det har jag gjort & är såå besviken. Gillar annars Maybelines mascaror överlag & trodde detta skulle vara ett säkert kort, men icke. Det blir klumpigt, kladdigt & tillslut spindelben. Får bara inte till det med den borsten. Tror den har föör korta piggar samt att den är inte "håller emot".
    Nej hurra för Masterpiece, DE lyckades med sin borste. Blir till att köpa den istället...

• lilja71

Linny: Pink Opal är pärlemorskimrande, rätt mkt rosa och lila/blå skimmer, brukar ofta använda den som highlighter

• LMK

Har äntligen provat min Urban Declay eyeprimer & kan bara till att säga: Den funkar! Skuggorna sitter fortfarande som berget.
    Skuggade med Dubloon (PL) samt Mustard (MUS). Blev riktigt snyggt till mina gröna ögon. *nöjd*

• Linny

Lilja: Ah, BRA att jag inte köpte den då. Den är nog extremt lik Angel och den har jag i provburk och använder aldrig..

LMK: Kul!! Lägg in bild vettja!

• lilja71

var lite snabb att skicka mitt svar där....Jag har inte sett MUS Angel i verkligheten utan bara på nätet och då ser dom inte alls ut att påminna så mkt om varandra.

Svar på tråden Smink Smink Smink!