-
Ja, absolut, de flesta ögonskuggor jag använder är i pulverform från början, det funkar utmärkt med pensel.Nathalie009 skrev 2007-11-12 14:15:43 följande:Hittade en gammal ögonskugga som typ inte e använd, Cyber ögonskugga, Paradise, har adlrig testat den haha låg oanvänd i sminkväskan.. tråkig nog e den trasig som d e som pulver men kanske går att använda iaf?
-
Nej, det där ser ju fruktansvärt ut! Jag har fått ungefär så när jag har använt vissa av de glittrigaste skuggorna från PL utan primer, men jag trodde verkligen inte att det skulle bli så med!Linny skrev 2007-11-12 18:36:58 följande:Alltså, tjejer!!! NU MÅSTE NI IN O KOLLA HOS MIG! Jag har lagt in dagens sminkning (som jag ju sa inte gav så mycket färg trots flera lager). Men så tog jag en bild när jag kom hem! Är kombinationen UDPP och Mac fel? Har jag för mycket UDPP på? Den är ju tjock och ganska torr och torkar på fem röda.. Jag tar inte jättemycket men nåt är det ju som gör att resultatet blir sådär dååååååååååååååååååååååååååååååligt!!! Så ska det ju inte bli efter åtta timmar. Visst, med MUS kunde det bli liite så ibland, men inte i närheten av detta.
-
Jag håller med elma, en primer är inte helt nödvändigt, men vissa av skuggorna håller dåligt utan. Jag använder antingen vaseline eller en cremeögonskugga. Resultatet blir bra med vilket som tycker jag.
-
När jag sminkar mig riktigt så blir det såhär:
Fuktighetskräm
Pore minimizing serum
concealer
rouge
foundation
ögonskuggor
eyeliner
Böjer fransarna
mascara -
Hallontrollet: Jag bor i göteborg, men jag är nog inte till mycket hjälp tyvärr, jag är själv nybörjare på det här! Men på Åhlens city i Göteborg finns ju ungefär alla sminkmärken man kan tänka sig, och det finns kunnig personal.
-
Hallontrollet: Ge inte upp, det behövs massor av träning! Jag kan iofs inte så mycket heller, men jag håller med fridapida om att skimmer gör att det ser proffsigare ut. Jag var så otroligt imponerad av alla skimriga sminkningar som jag såg här i tråden, men sedan jag fick mina PL-skuggor kan jag göra liknande själv
Jag hade också mycket problem med att min hud blev torr under foundationen, så jag bytte till en fetare ansiktskräm. Jag använder bara budgetprodukter, fattig som jag är, jag kör med niveas young någonting i pannan där jag har lätt för att bli fet, och l'oréals happyderm i resten av ansiktet. Jag köpte happyderm i våras, men var inte nöjd med den då, jag tyckte att den var för fet. Men under mineralsminket blir den perfet! -
Ja, jag använder både den från nivae och happyderm. Foundation har jag just nu från L'oréal, men det var mer för att testa mineralsmink, den är inte speciellt bra. Eller jag är nöjd med den, men det är antagligen för att jag inte har något annat mineralsmink att jämföra medHallontrollet skrev 2007-11-13 16:48:25 följande:Då är vi två som är fattiga :) Vad använder du för ansiktskräm, eller det kanske var Niveas young du menade? Vad använder du för foundation och puder?
Puder använder jag inte just nu, iom att foundationen är i puderform tycker jag att det räcker!
-
Jag håller med Linny, L'oréals ska tydligen vara dålig. Jag hade läst någonstans att den var bra när jag köpte den, men den personen som skrev det kanske är som jag och inte förväntar sig så mycket
-
Hallontrollet: Sminket såg fint ut, även om man inte såg så bra! Och jag använder också den där skumgrejen till att sudda med. Jag vet inte om man vågar säga det, men jag tycker att de går att använda de också.
-
Jag är lite sugen på att testa sån där peeling utan korn (kemisk?), det verkar spännande! Vanlig peeling har jag ju använt i många år, det är alltid kul att testa något helt nytt!