Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

LMK skrev 2007-11-20 18:47:25 följande:
    Dagens sminkning upplagd!Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med
    Wow, vad snyggt! Jag gillar också IsaDora, de har många fina kombinationer! Tvärtemot de flesta här gillar jag att köpa flera skuggor ihop, det blir inte så mycket burkar då (säger kvinnan med 100 samples från PL )
  • Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-20 20:32:53 följande:
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
    Det finns inget som heter för många skuggor!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-20 20:43:52 följande:
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
    Du kan ju göra massor av dina ögonskuggor, det syns ju så bra på dig! Men det är väl så, man vill alltid ha det man inte har
  • Fluffguf

Jag har också svårt att komma på nya kombinationer, jag har inte testat ens hälften av alla skuggor jag köpte från PL!

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-20 20:50:58 följande:
    Jo kanske, men jag har inte så många lila. Köpte ju x-ray från MUS, men den var det grymt dålig färg på. Annars har jag ju kört lite med Empire, men då ser jag ut som om jag har knarkat Ska kanske göra ett nytt försök nån dag
    Du kan ju alltid göra en grej av det, försöka få till en riktigt realistisk blåtira eller nåt! En helt ny utmaning!
  • Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-20 21:02:21 följande:
    Tycker också att idol-maries sminkning i lila var snygg men har svårt att tänka mig att gå till jobbet i den skarpa färgen, det kändes mer party/fest. Inte så att jag inte gillar färg för jag har helst ögonskuggor som syns ordentligt, äsch det är svårt att förklara det.
    Någon som har en bild, jag blev ju nyfiken nu
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-20 22:03:47 följande:
    lilja- Ååh, vad jag känner igen det där, man står där på morgonen och tänker, vilken färg, skugga eller eyedust?? I-lands problem vet ni*asg*Hur väljer ni skugga/eyedust, matchar ni efter kläder eller matchar ni INTE???För mig är det olika, ibland matchar jag outfiten, ibland inte!!
    Jag matchar också ibland, det beror lite på vad jag har på mig. Har jag tex nån neutral färg som vitt eller grått kör jag vilken färg jag känner för, men om jag har tex rosa kör jag oftast rosa eller brunt tex. Jag kör oftast inte starka färger på både kläder och ögonskugga om de inte matchar.

Jag brukar tänka ut på kvällen innan vad jag ska ha på mig och hur jag kan sminka mig då. Men på sista tiden har det blivit rätt neutrala sminkningar.
  • Fluffguf
    LMK skrev 2007-11-21 10:50:19 följande:
    Linny- Kan inte komma så nära att det blir bra med min lilla kamera så jag måste tyvärr beskära.Ni som oxå kämpar med att fota, testa att förstärka kontrasten. I mitt program ger det bara just kontrast på det svarta, men resultatet blir mer som det ser ut "in real life".
    Jag redigerar ibland mina bilder litegrann, men problemet är att huden blir typ grisrosa då
  • Fluffguf

Jag lägger också den mörkaste skuggan sist.
    Jag brukar börja med att lägga en basskugga/highlighter över hela ögonlocket och upp till brynet. Hur jag gör sedan varierar lite. Ibland lägger jag en mellanmörk på ögonlocket och upp i globlinjen, och den mörkaste som eyeliner. Men beroende på vad det är för färger lägger jag ibland den mörkaste i globlinjen också. Det är svårt att säga generellt, man lägger ju inte alla skuggor på samma sätt. Det är ju det som är kul med smink, att det finns så många sätt att variera sig!

• Fluffguf

Jag gör absolut helt fel med ljuset när jag sminkar mig Generad
    Jag har ingen direkt möjlighet att sminka mig i dagsljus, så jag brukar lägga basen i badrummet (som iofs har fönster, så lite naturligt blir det ju), och själva pillandet med skuggor och sådär lägger jag vid mitt sminkbord (Jag föredrar att lägga basen i badrummet eftersom jag vill tvätta händerna emellan, och då blir det jobbigt att springa från sminkbordet.) Vid sminkbordet har jag en totalt onaturlig lampa, men å andra sidan så är de ju mest till typ foundation man behöver naturligt ljus.

Svar på tråden Smink Smink Smink!