Smink Smink Smink!

Jag har också svårt att komma på nya kombinationer, jag har inte testat ens hälften av alla skuggor jag köpte från PL!
Jag lägger också den mörkaste skuggan sist.
Jag brukar börja med att lägga en basskugga/highlighter över hela ögonlocket och upp till brynet. Hur jag gör sedan varierar lite. Ibland lägger jag en mellanmörk på ögonlocket och upp i globlinjen, och den mörkaste som eyeliner. Men beroende på vad det är för färger lägger jag ibland den mörkaste i globlinjen också. Det är svårt att säga generellt, man lägger ju inte alla skuggor på samma sätt. Det är ju det som är kul med smink, att det finns så många sätt att variera sig!
Jag gör absolut helt fel med ljuset när jag sminkar mig
Jag har ingen direkt möjlighet att sminka mig i dagsljus, så jag brukar lägga basen i badrummet (som iofs har fönster, så lite naturligt blir det ju), och själva pillandet med skuggor och sådär lägger jag vid mitt sminkbord (Jag föredrar att lägga basen i badrummet eftersom jag vill tvätta händerna emellan, och då blir det jobbigt att springa från sminkbordet.) Vid sminkbordet har jag en totalt onaturlig lampa, men å andra sidan så är de ju mest till typ foundation man behöver naturligt ljus.