Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Tack Linny
    Jag är himla nöjd med mina ögon själv, de funkar väldigt bra till alla sminkstilar

För övrigt måste jag tillägga för typ hundrade gången hur farligt det är att vara i den här tråden! Jag har aldrig köpt så mycket smink innan! Jag har startat en önskelista för allt jag vill ha, och den börjar bli lång!

• Fluffguf
    02 05 skrev 2007-11-05 16:00:10 följande:
    Måste ha en ansiktsscrubb. Någon som har någon att rekommendera?
    Jag tycker att niveas är riktigt bra faktiskt, och billig
  • Fluffguf
    maddie3 skrev 2007-11-05 15:55:07 följande:
    Var lägger ni pore minimizer i ansiktet, är det på näsan, panna, haka?????Har faktiskt ingen aning hur den fungerar
    Jag behöver det framför allt på näsan haka, nitten av pannan och kinderna. Så i stort sett hela ansiktet!
  • Fluffguf

Jag tycker också att mina blodkärl i ögonen är läskiga Jag har ett i vänster öga som är jättestort och aldrig försvinner, lite trist!

Jag är inte så superbra på att ta sminkbilder, men man kan ju se hyfsat iaf! Jag har rätt mycket träning på att fota eftersom jag är med i en massa fototävlingar och så här på fl. Men jag har inte alls någon bra kamera, en helt vanlig kompaktkamera som kostade 1300. Jag brukar ställa in på närbild och sedan tar jag säkert 20 bilder för att få en jag är nöjd med. Jag brukar oftast beskära dem för att komma lite närmre.

• Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-07 09:10:53 följande:
    *asg* jag har också rosa skuggor som är jättecoola...pinklady- I'm !!  Favoriten är en ljus pärlemorrosa som jag har tillsammans med en mossgrön skugga!
    Rosa och grön, vilken skum kombination

Jag älskar också rosa! Förutom brun är det den färgen på ögonskugga som jag har mest av. Min favorit är en skimrande ljusrosa cremeskugga som jag köpte i Polen för typ 2,50 Den är perfekt som bas till alla skuggor, den får den att sitta bra och ger snyggt varmt skimmer.
  • Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-07 14:31:55 följande:
    Det blir värre och värre... kom precis på att jag har en knallrosa mascara hemma! Ska jag skicka över ett prov till dig Majestic heheFluff: ja, visst låter det konstigt med rosa och grönt men det är (enligt mig i allafall) snyggt. Har fått komplimanger på jobbet också....fast dom kanske bara ville vara snälla
    Rosa mascara, fins det

Det är säkert snyggt om du säger det, det bara låter märkligt! Men jag är alltid på jakt efter nya kombinationer!
  • Fluffguf

Lone star state: Jag har också massor av knottror i pannan. Jag vet inte vad det beror på och jag har haft det i flera år. Det försvinner lite när jag skrubbar ordentligt, men sedan är det tillbaka efter några dagar. Men jag har märkt en liten förbättring sedan jag började med mineralsmink (använde typ aldrig foundation innan, men det tar ju inte lång tid att bara borsta på!) och pore minimizern.

Izze: Jag har inte använt färgad dagcreme, men jag blandar ibland flytande foundation med fuktighetscreme, det blir lättare och lägger sig jämnt.

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 20:16:52 följande:
    Jag tycker tvärtemot att det tar mycket längre tid nu, när jag använder mineralsmink. Innan smörjde jag in foundation på fem till tio sekunder. Nu borstar jag runt och håller på och korrigerar för jag har nog blivit mer kräsen och så vill jag inte att det ska se mjöligt ut. Med mineralfoundation blir det jättebra om man bara är noggrann. Men man ska absolut inte lägga det innan dagkrämen sjunkit in ordentligt. Då blir det inte snyggt. Det kunde man däremot göra med den krämiga foundation jag hade innan. Att jag ändå använder mineralmakeup är för att resultatet blir snyggare, det håller längre och jag märker att min hud och mina porer mår så mycket bättre!
    Så olika det kan vara Jag tycker att det är lättare att få jämnt med puder än flytande, jag lyckades alltid få det ojämnt så jag var tvungen att sudda och ha mig. Men det kanske har att göra med att jag lägger så lite puder Och så är jag säker på att du får ditt mycket snyggare också
  • Fluffguf

Jag är verkligen nybörjare på mineralmakeup. Jag köpte l'oréals för att testa, jag ville inte lägga massor av pengar om jag inte gillade själv konceptet, och den ska tydligen inte alls vara bra. Men nu när jag har provat och är nöjd ska jag testa något annat märke som ska vara bättre. Jag har svårt att köpa på internet eftersom jag inte har någon aning om vad jag har för hudton

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 20:38:11 följande:
    Men prova att köpa ett sample då. Då får du ju tre olika foundations. Du kan väl fundera lite på din hudton. Jag vet att jag har rosa, för när jag är osminkad så tycker jag inte att jag har en gul hudton utan grisrosa Då är jag "kall". Har du mera gul? Mera olivfärgad? Är du blek eller naturligt mer beige/brun?
    Jag funderar på det, men jag har jättesvårt att se färger! Jag kan knappt se vilka ögonskuggor jag passar i... Jag tror själv att jag har en lite varm hudton, jag hittade nåt test med en massa frågor och då kom jag fram till det, men det är så svårt! Hur ser ni vilken hudton ni har?
Svar på tråden Smink Smink Smink!