Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-11-19 16:34:02 följande:
    Då vill jag rekomendera FACE exfoliering. Inte så dyr. Kostar ca 250 kr och räckte i ett år för mig. Jag exfolierar två gånger i veckan.
    Okej, jag tror att jag testar den då! Dum fråga kanske, men hur gör man med en sån? Jämfört med en vanlig exfoliering alltså.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-11-19 16:44:02 följande:
    Man gör helt som vanligt. Man ska massera ordentligt. Du kommer känna att den fungerar. Huden släpper som när man bastar, typ.
    Okej! Jag får ta och köpa den när jag får pengar nästa gång! Tack för tipset!
  • Fluffguf

Nu behöver jag lite tips! Jag har en kompis som fyllde år härom dagen, och jag tänkte ge henne någon slags skönhetsprodukt i present. Hon är inte den som kostar på sig själv så mycket, så det kunde vara kul tänkte jag. Har ni något tips om nån kul produkt som passar någon som inte använder så mycket, och som inte är allt för dyr (max typ 150 kr)?

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-11-19 21:11:24 följande:
    Vad kostar Body Butter på Body shop? Det brukar vara uppskattat. Om man inte är ngn som är galen i smink o krämer så brukar ändå kroppsvård funka.
    Bra tips, tack!
  • Fluffguf
    Honey1982 skrev 2007-11-20 13:52:05 följande:
    var 6:e månad har jag lärt mig på min mua-utbildning.om man vill att mascaran ska vara bakteriefri länge så finns det en mycket enkel lösning. man använder INTe borsten som medföljer utan använder en el två separata borstar som man tvättar mellan användningarna.
    Men det känns ju lite konstigt också med tanke på hur stor skillnad det är på olika borstar, det är ju borsten som gör nästan hela effekten!
  • Fluffguf
    Honey1982 skrev 2007-11-20 14:45:43 följande:
    japp men vill man ha den helt bakteriefri så .personligen använder jag borsten som medföljer i mascaran till mig själv. men när jag jobbar och sminkar andra så kan jag självklart inte använda samma borste/den som är i mascaran utan då får man ha separata borstar.
    Nej, det är klart! Jag tänker inte så långt som att sminka andra
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-20 14:53:10 följande:
    Fy, jag har sett många som provar läppglans, läppstift, petar i skuggor/eyedust. Varför har inte MUS som MAC tops till skuggor???*undrar*
    Usch, jag skulle aldrig vilja testa smink i affären! Tänk vad många som har varit och petat i det.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-20 14:57:54 följande:
    Jag petar alltid i ögonskuggor/dusts med fingrarna Inte om det finns tops förstås, men annars. Däremot testar jag inte mascaror o sånt. Gör folk det?
    Det tycker jag känns okej, man får ju skylla sig själv om man tar det på ögonen sen. Men jag förstår verkligen inte att folk kan prova läppstift i affären! Eller mascara för den delen! När jag köper mascara tittar jag bara på borsten och försöker se hur den är. Med läppglans kan jag sträcka mig till att måla på handen. Jag vet att det inte blir samma färg, men man får ju lite uppfattning iaf!
  • Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:17:21 följande:
    men hörrni, Hur länge håller en OÖPPNAD mascara då? Fick ju som sagt min lancome idag å jag har fortf klvar fr¨ån diorshow vill heslt använda klart den..Hur länge tror ni??
    Bakteriemässigt borde det väl inte vara något problem om den är oöppnad, bakterierna kommer väl dit när man använder den. Det är väl i så fall om den torkar?
  • Fluffguf

Jag måste erkänna, jag har fallit dit igen! Skickat en ny beställning på smink alltså! Det är verkligen livsfarligtatt ha tillgång till allt via internet nu!
    Den här gången blev det fullstora burkar av erasern och rouget nymph (det som liknar orgasm) från PL. Det första jag köper därifrån som inte är prov! Plus en del prover på några andra rouge och olika puder. Jag köpte två borstar också, jag vill se om de är okej iom att det är så billigt! Jag är nöjd med min eyelinerpensel, men det kanske är lite svårt att misslyckas med en borste som har typ 5 strån

Nymph har verkligen växt i mina ögon, jag gillade det inte alls först, men nu älskar jag det! Det är den perfekta färgen för mig, och förvånansvärt hållbart för att vara så lätt!
    Men jag misstänker att jag är lättare att sminka än genomsnittspersonen, det mesta sitter som berget på mig. Jag har aldrig varit med om att en mascara fäller eller kladdar, och jag är jättenöjd med en ögonskuggspalett med typ 10 färger som jag köpte för 20 spänn på en billighetsaffär

Vilken utläggning det blev nu, men man har ju mycket tankar att dela med sig av

Svar på tråden Smink Smink Smink!