• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • known as beautiful

vart hittar man märket MUS någonstans..??

• maddie3

Linny
    helt klart ska du ge den en chans, men är det så att du inte gillar den så tänk på mig då :)

• Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:19:31 följande:

vart hittar man märket MUS någonstans..??
    Make up store. Kolla in deras hemsida, eniro eller liknande.
  • known as beautiful

haha MUS0 make up store haha vad trög man är..skratt

• Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:37:51 följande:

haha MUS0 make up store haha vad trög man är..skratt
    Du är INTE en första som frågar!
  • known as beautiful

vad kostar brynskuggan från MUS??använder man sån där pensel och fyller i med eller?

Glam skrev 2007-11-01 10:15:28 följande:
    known as beautiful : Tack, läppglanset jag har på den bilden tror jag är ett läppglans från H&M för 29,50:- haha, man kan göra riktigt budget fynd där ibland.Jag brukarfylla i mina ögonbryn med en bryn/ögonskugga från MUS, Tri Brow heter den.
  • Fridapida

known as beautiful skrev 2007-11-01 22:44:50 följande:

vad kostar brynskuggan från MUS??använder man sån där pensel och fyller i med eller?
    Priser finns på deras hemsida. De kostar väl ca 135 kr. Du behöver en snedställd borste. Finns på MUS hemsida, heter säkert angel brush.
  • elica

Tack så jätte mycket fridapida.. ska använda en ljus ögonskugga tror jag.. vågar inte med den limegröna jag har... !! Förstår att det är svårt utan bild... men hur får jag mer fokus på ögon än läppar, när jag har Ageline Joline läppar =(... det är svårt... ska jag har mascara på undre ögonfransarna... ?? vissa tycker ja och vissa nej...!! tack för svar... =)

• known as beautiful

på macs hemsida kan man ju inte beställa hem vet ni nån sida där man kan göra det?smidigt och bra ju=)

• Fridapida
    elica skrev 2007-11-01 23:03:22 följande:
    Tack så jätte mycket fridapida.. ska använda en ljus ögonskugga tror jag.. vågar inte med den limegröna jag har... !! Förstår att det är svårt utan bild... men hur får jag mer fokus på ögon än läppar, när jag har Ageline Joline läppar =(... det är svårt... ska jag har mascara på undre ögonfransarna... ?? vissa tycker ja och vissa nej...!! tack för svar... =)
    Ja... de lärde tvistar.
    Jag tycker det. Annars ser det lite halvgjort ut tycker jag.
Svar på tråden Smink Smink Smink!