• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag
    elica skrev 2007-11-01 23:03:22 följande:
    Tack så jätte mycket fridapida.. ska använda en ljus ögonskugga tror jag.. vågar inte med den limegröna jag har... !! Förstår att det är svårt utan bild... men hur får jag mer fokus på ögon än läppar, när jag har Ageline Joline läppar =(... det är svårt... ska jag har mascara på undre ögonfransarna... ?? vissa tycker ja och vissa nej...!! tack för svar... =)
    jag tycker att det ser fult och konstigt ut om man inte har maskara på de nedersta fransarna...
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-11-01 23:16:07 följande:

jag tycker att det ser fult och konstigt ut om man inte har maskara på de nedersta fransarna...
    jag tycker det också...
  • elica

okej, jag var på en kurs hos mus och hon tyckte INTE jag skulle måla dem undre fransarna, vilket jag har gjort ändå =)....!! ha ha...!! och jag tror det är snyggast... tjejen tyckte inte jag skulle måla dem men att min kompis skulle det... !!!

• Lejån

Hur sitter de från MAC som ni köpt? Jag blir mer och mer butter på skuggorna från PL, det är ju bara några som behagar sitta ordentligt så jag kanske borde ta och shoppa nåt annat... Oskyldig

• ringblomma

Hej! Jag undrar vart man kan beställa smink av märket NARS till förmånliga priser.

• elma

Lejån: mac sitter jättebra, mycket bättre än de flesta PL, fast egentligen upplever jag det bara som att macs har mer färg i sig, mer högpigmenterade. PL kräver mer arbete för att få snygga!
    Hur använder du PL? blöta, med primer, vaselin, torra?

• elma

ringblomma: skulle tippa på e-bay, de har det mesta!

• elma

har lagt in dagens sminkning, men den ser jun så fesig ut den är mycket mer lila i verkligheten, använt 3 olika lila skugger men det ser ut som alla flutit ihop, ja, ja så kan det gå! Såg på bilden att det funkar verkligen bra att använda en bronser på kindbenet och sen rouge på "äpplet/kinden) för att lyfta fram kindbenen och få lite konturer i ansiktet!

• LMK

Ang. PL skuggornas "fäst förmåga" så tycker jag att de sitter riktigt bra med primern under.
    Visst man får jobba en del med dem, som sagts tidigare, då de inte är så starkt pigmenterade. Jag lägger på skuggorna i omgångar & försöker trycka dit dem.

Har fotat i veckan & skall försöka få ut lite bilder på söndag (om de är något att ha...) Hinner inte innan tyvärr.

Idag har jag grått & rosa: Granit från Face i globen samt som eyeliner & sedan PL's Rose Gold på ögonlocken samt suddad med den grå. Blev riktigt fräscht.

Svar på tråden Smink Smink Smink!