• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Alltså, jag ljög väl lite där Fridapida har skrivit hur man gör, men jag kom inte riktigt ihåg och var inte riktigt säker på hur jag skulle lägga skuggorna. Så då improviserade jag och lattjade lite..

• Billy och Jag

Majestic: Jag har också ont i halsen.. Förkyld...

Linny och Fluffguf har för bra kameror.. jag är så kräkmagad så jag  tycker det ser läskigt ut med blodkärlen i ögonen även om ALLA har så.. haha! Inget illa ment mot er! Absolut inte.. Ni har sååå fina ögon, men jag hade nog tyckt det vore lika läskigt att se mina egna ögon med så bra skärpa!

Linny du passar jätte bra i sotningen!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny
    Lone Star State skrev 2007-11-06 13:31:37 följande:
    Majestic: Jag har också ont i halsen.. Förkyld...Linny och Fluffguf har för bra kameror.. jag är så kräkmagad så jag  tycker det ser läskigt ut med blodkärlen i ögonen även om ALLA har så.. haha! Inget illa ment mot er! Absolut inte.. Ni har sååå fina ögon, men jag hade nog tyckt det vore lika läskigt att se mina egna ögon med så bra skärpa! Linny du passar jätte bra i sotningen!!
    hehe Jag har rätt stora blodkärl i ögonen numera. Tror de blev mer synliga efter förlossningen. Tog kanske i lite väl Det är nackdelen med en bra kamera
    Dessutom syns det lilla svarta som åkt in i ögat också
  • lilja71

Linny: det ser ju riktigt proffsigt ut!! Jättesnygg guld/brun du har till...vilken är det?? Måste fråga hur ni gör när ni fotar era ögon....när jag försöker så blir det hur suddigt som helst!! Tar ni en närbild av ögat eller tar ni en bild som visar mer av ansiktet och sen klipper ut partiet kring ögonen? Fattar inte hur ni får till bilderna så bra. Mina blir suddiga och eländiga....går inte ens att se vilken färg det är. Trodde att vi har en rätt bra kamera, den var ju inte billig direkt, men vi kanske har blivit pålurade ngn skit

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:26:46 följande:
    Linny: det ser ju riktigt proffsigt ut!! Jättesnygg guld/brun du har till...vilken är det?? Måste fråga hur ni gör när ni fotar era ögon....när jag försöker så blir det hur suddigt som helst!! Tar ni en närbild av ögat eller tar ni en bild som visar mer av ansiktet och sen klipper ut partiet kring ögonen? Fattar inte hur ni får till bilderna så bra. Mina blir suddiga och eländiga....går inte ens att se vilken färg det är. Trodde att vi har en rätt bra kamera, den var ju inte billig direkt, men vi kanske har blivit pålurade ngn skit
    Den bruna skuggan är Chocolate Brown från Mac.
    Vi har en automatisk Systemkamera; en Nikon D50. Jag zoomar in ordentligt,håller kameran stilla, trycker ner knappen halvt så den fokuserar (då den hittat fokus så slutar den surra), trycker av. Jag klipper aldrig bilderna i något program sedan, det orkar jag inte.
    Tar alla bilderna i vårt pyttelilla badrum. Är bra ljus därinne då vi har takspottar.
  • lilja71

Fotar du utan blixt i badrummet? Dina bilder blir ju fantastiskt bra....kollar du i spegeln hur du zoomat in ögat?

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:37:16 följande:
    Fotar du utan blixt i badrummet? Dina bilder blir ju fantastiskt bra....kollar du i spegeln hur du zoomat in ögat?
    Nä, jag har blixt. Den åker upp automatiskt när det blir för mörkt (om jag inte aktivt skulle välja att ha utan). Nej, jag kollar inte i spegeln utan ser mitt öga i linsen. Jag ser bara till att skruva zoomen så den är som mest inzoomad. Det kan jag ju göra genom att bara vrida på objektivet. Sedan behöver den fokusera och ställa in skärpan. Det gör den automatiskt när jag trycker ner knappen till hälften.
  • lilja71

Vi har ingen systemkamera....kanske det som är grejjen men jag ska försöka öva lite mer på att ta bilder...jag är ju inne hos er och snokar och kollar sminkningar men kan inte visa upp ngn själv
    Tack, Linny!

• lilja71

VI har en canon Ixus 7,0 eller 8,0, det är lite svårt att se sitt öga i linsen där

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-06 14:49:14 följande:
    VI har en canon Ixus 7,0 eller 8,0, det är lite svårt att se sitt öga i linsen där
    haha, Ja det förstår jag Vi hade en sån innan vi köpte denna. Eller rättare sagt. Vi hade en annan först, sedan köpte vid den andra och provade. Bestämde oss tre månader senare för att sälja den och köpa den vi har idag. Så glada! Ser otrolig skillnad på färger, skärpa osv. Men den var helt ok och rätt bra pris. Den där Canon Ixus alltså.
Svar på tråden Smink Smink Smink!