• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-11-06 06:58:46 följande:
    Måste bara slänga in en bild på min tjej som tydligen ärvt mitt intresse för smink. Hon fick fatt i min mascara och hann ha jättekul innan vi kom på henne...  Då blev hon lite mindre glad som synes.
    Lejån- Sötis, jag snodde också mammas smink och lekte med den !!
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-05 21:50:01 följande:
    Är det värt att satsa på en primer? Har faktisktaldrig provat men vad jag förstått gör det ett jämnt och fint underlag för makeupen sen, eller? Ska man ha en för ansiktet och en för ögonskuggan?
    nyfiknaflickan- Det är VÄRT att satsa pengar på en primer och JA en primer för ansiktet och en för ögonen!!
    Linny skrev 2007-11-06 08:54:09 följande:
    Lejån: Haha, Mickis är för skön! Sonen frågar snällt, när jag tar fram mina små skuggburkar "Alsedd (Alfred) pilla lite?" Han pillar liksom inte LITE utan kör ner hela tummen i burken. Men när han frågar ser han väldigt oskyldig ut Har precis beställt UDPP. Hoppas stort på den, nu när jag hört så mycket. Det skulle vara den sista de hade i lager på Blush. Hoppas bara lagerstatus var uppdaterad så den inte redan var slut..
    Linny- Alsedd är så SÖT !!

Bläää, jag har ont i halsen idag !!
    Pink makes me puke!!
  • Lejån

Haha, ja hon älskar smink... Hänger alltid bredvid mig och ber "mamma måla Ela åsså". Så igår fick hon låna en pensel och det var lycka på hög nivå.

• Linny
    Maadde skrev 2007-11-06 11:03:29 följande:
    Hahaha.. Vad söt ho när Min son är ätit upp en ögonskugga från mus en gång Den var orange kan jga ju tillägga
    OJ, och en orange också

Majestic: Blä för halsont! Hoppas det går över snabbt.

Ska kanske skriva på ansiktsprimer på önskelistan Jag har ett skinserum från MUS. ÄR det som en primer?? För ärligt talat kan jag inte påstå att jag märker någon skillnad. Vad ska skillnaden vara??
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-06 11:33:01 följande:
    OJ, och en orange också Majestic: Blä för halsont! Hoppas det går över snabbt.Ska kanske skriva på ansiktsprimer på önskelistan Jag har ett skinserum från MUS. ÄR det som en primer?? För ärligt talat kan jag inte påstå att jag märker någon skillnad. Vad ska skillnaden vara??
    Linny- Att foundation ska sitta där den ska hela dan och man ska slippa bli glansig !!
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida

Hej tjejer! Hinner inte läsa igenom. Jag har praktik nu o bor på landet... inget internet. Men jag kikar in när jag hinner!

• Maadde
    Linny skrev 2007-11-06 12:12:56 följande:
    Märker ingen skillnad med Skin serum från MUS i alla fall..
    Jag skulle faktiskt säga att jag tycker skin serumet är mer till för att gämna ut, allts om man är lite torr & "knölig" så fixar serumet det.
    Inte så mycket att hålla foundation på plats..
    Tycker inte att MUS har någn som gör EXAKT det en face-primer ska göra.. kanske dyker upp till våren..?!
    Mamma till Elias 051102
  • Linny

Har för första gången provat att sota... Har lagt in tre bilder med resultatet. Snälla tips!? Jag vet inte alls hur man gör utan bara improviserade.

• Hallonmopeden

Hur kan du göra så snyggt genom att bara improvisera?! Har inga tips att ge, kan inte själv sota. Var bara tvungen att tala om att det var snyggt

Svar på tråden Smink Smink Smink!