• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71

Får nog försöka få till lite bilder på mina sminkningar så att ni får lite att skratta åt  
    Har jag sagt att jag är färgblind??? *asg*

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-07 14:31:55 följande:
    Det blir värre och värre... kom precis på att jag har en knallrosa mascara hemma! Ska jag skicka över ett prov till dig Majestic heheFluff: ja, visst låter det konstigt med rosa och grönt men det är (enligt mig i allafall) snyggt. Har fått komplimanger på jobbet också....fast dom kanske bara ville vara snälla
    lilja- O MY....rosa ligan anfaller...knallrosa mascara...det var det värsta jag hört...HJÄLP !!!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Majestic: Ah, skit också. Så var det kanske Nä, jag tycker inte heller att Rio är rosa i och för sig. Vad konstigt att jag nämnde den när vi pratade rosa. Så fel det kan bli Har bara för mig att du någon gång skrivit typ "skit också, jag som ju inte gillar rosa" efter att du hade kommenterat att nåt rosa faktiskt var rätt snyggt

Rosa mascara visste jag inte fanns

Jag kombinerar ibland en lite aprikos skugga med en grön skugga. Det skulle jag tex. kunna göra med copperized som ju har en sådan ton i sig. Men inte med en murrigare grön utan guldiga toner.

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-07 14:35:52 följande:
    Får nog försöka få till lite bilder på mina sminkningar så att ni får lite att skratta åt   Har jag sagt att jag är färgblind??? *asg*
    lilja- Så rosa är i din värld orange eller nåt sånt*asg*?!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Apropå ingenting, min man skickade detta till mig och jag skrattade som toka idag

">

*ej min bebis*
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-07 14:39:03 följande:
    lilja- Så rosa är i din värld orange eller nåt sånt*asg*?!!
    Eller så är det så att jag tror att jag har ngt rosa på mig fast det är typ senapsgult *asg*
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-07 14:41:19 följande:
    Apropå ingenting, min man skickade detta till mig och jag skrattade som toka

min bebis*
    Hihi, ja microplinget kan vara kul
  • 02 05

Majestic

Btw... brunt socker, du menar farinsocker då eller?

• Linny

Majestic: Titta titta
    23/10 Muffin, Cotton candy, Pink metal. Celebration som eyeliner

*håller fram hinken under Majestics haka* Penga mun

PS: Kolla på de rosa blodkärlen i ögonen också!

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-07 14:45:33 följande:
    Majestic: Titta titta *håller fram hinken under Majestics haka* PS: Kolla på de rosa blodkärlen i ögonen också!
    Linny- Du är sååå härlig, fast det rosa passar dig. Det skulle säker passa mig också, fast jag gillar inte själva färgen. Man ser ut som en vandrande marshmallow i rosa*asg*
    02 05 skrev 2007-11-07 14:42:39 följande:
    MajesticBtw... brunt socker, du menar farinsocker då eller?
    0205- Precis!
    Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!