• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-09-14 14:03:02 följande:
    Ni som beställt från PL nu på rean... när står det att rabetten dragits?? Jag har ju inte kommit så långt att jag har betalat ännu eftersom att det inte funkar.. Men det står iaf 42 dollar... och då ska ju rabatten dras på det också.. Eller skulle den redan ha dragits vid det här laget om det funkat? Om ni förstår vad jag menar
    Jag har ingen aning, det stod inget om rabatt någonstans vad jag kunde se... Jag har precis betalat.
  • Honey1982
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:58:04 följande:
    Har rougeborste från FACE och är nöjd med den... Vilket märke på Eyeprimer?? Shit, den här tråden är ju livsfarlig...
    jag har också MUS eye primer och är nöjd med den. om man ska lägga endast en skugga eller inte sota så mycket så kan man också lägga fetsmink som concealer eller studiobas som en primer. då sitter skuggorna som berget och blir väldigt intensiva!!
  • neoaliya
    Honey1982 skrev 2007-09-14 14:07:17 följande:
    jag har också MUS eye primer och är nöjd med den. om man ska lägga endast en skugga eller inte sota så mycket så kan man också lägga fetsmink som concealer eller studiobas som en primer. då sitter skuggorna som berget och blir väldigt intensiva!!
    Jag har lancomes concealer, och när jag duttar runt ögat och näsan så duttar jag även på ögonlocket. Skuggan blir väldans intensiv och sitter perfekt
  • Billy och Jag

Nu gick det!!

Såg fel på en siffra som var lite utsmetad på Stefans kort.. :P

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • neoaliya
    Lone Star State skrev 2007-09-14 14:12:23 följande:
    Nu gick det!! Såg fel på en siffra som var lite utsmetad på Stefans kort.. :P
    Hurra!!!
  • Billy och Jag
    neoaliya skrev 2007-09-14 14:12:55 följande:
    Hurra!!!
    Hehe.. Me so happy! Äntligen kan jag få en överdos i skuggor!
  • neoaliya
    Lone Star State skrev 2007-09-14 14:14:02 följande:
    Hehe.. Me so happy! Äntligen kan jag få en överdos i skuggor!
    Var inne och tänkte best, men har ingen inspiration så det bidde inget denna gång, får de ikväll när dom tre barnen sover om man har lite mer tid kanske
  • Billy och Jag
    neoaliya skrev 2007-09-14 14:16:28 följande:
    Var inne och tänkte best, men har ingen inspiration så det bidde inget denna gång, får de ikväll när dom tre barnen sover om man har lite mer tid kanske
    jo, gäller att passa på när det är rea.. Men jag märkte inte att nån rabatt drogs visserligen... Det kanske inte gäller på samples och sånt? Beställde några borstar också.. Får se vad det är för kvalite på dem..
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-09-14 14:17:44 följande:
    jo, gäller att passa på när det är rea.. Men jag märkte inte att nån rabatt drogs visserligen... Det kanske inte gäller på samples och sånt? Beställde några borstar också.. Får se vad det är för kvalite på dem..
    Jag märkte heller inget, men det är så billigt ändå så jag är nöjd! Jag beställde också en borste, en sån där jättetunn. Det är en av de få sorter som jag inte har
Svar på tråden Smink Smink Smink!