• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 08:11:59 följande:
    Följer tråden hela tiden, så kul med alla tips... Vad ska jag köpa för pensel till ögonskugga?? Funderar på att börja använda i.d. ögonskuggor (har idag från Face o Lancome). Som sagt tips på en kanonpensel!!
    Jag tycker att de bästa är Japonesque, finns på hqhair.com och tydligen satine.se.

De är ganska dyra, men vad spelar det för roll när de är såååå bra!
  • Hallonmopeden

Tack för tipsen, nu har jag handlat en på MUS. Någon som använder eyeprimer??

• Fridapida

Hallonmopeden

Annars gillar jag FACE borstar bättre än MUS, speciellt rouge o puderborstar.

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:54:01 följande:
    Tack för tipsen, nu har jag handlat en på MUS. Någon som använder eyeprimer??
    Ja, sminkningen sitter hela dagan och lägger sig inte i vecken.
  • Fluffguf

Ni som har beställt från pureluxecosmetics.com, hur mycket betalade ni i frakt? Jag funderar på att beställa därifrån, de hade ju riktigt roliga ögonskuggor bla.

• Hallonmopeden

Har rougeborste från FACE och är nöjd med den... Vilket märke på Eyeprimer?? Shit, den här tråden är ju livsfarlig...

• Lejån

Älskar MUS foundationborste. skulle gärna sitta och leka med den hela dagen

Beställde en borste från PL nu, ska bli intressant att se hur den är.

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:58:04 följande:
    Har rougeborste från FACE och är nöjd med den... Vilket märke på Eyeprimer?? Shit, den här tråden är ju livsfarlig...
    Det blir så klart MUS. Kostar ca 150 kr.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-09-14 13:14:48 följande:
    Jag har precis beställt mer från www.pureluxecosmetics.com20 skuggor ungefär. Jag beställde till en kompis också så jag beställde ca 35 stycken. Frakten var på 6 dollar då.
    Oj, det var ju inte speciellt dyrt! Jag gillar att man kan beställa små prover av allt, jag tänkte beställa massor av små burkar för att testa, sedan kan man ju se vilka man gillar! Men hur länge räcker de små provburkarna, är det lönt att beställa dem?

Jag har inte vågat beställa från något annat land än sverige, men det är så många som gör det så det är väl dags att komma över det
Svar på tråden Smink Smink Smink!