• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Fluffguff: Åh ja det är absolut lönt att beställa. En del har jag använt minst tio gånger och det syns knappt. Om du bara använder en hela tiden så kommer den kanske gå åt på någon vecka eller två men annars lär de räcka ett tag

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-09-14 13:21:26 följande:
    Fluffguff: Åh ja det är absolut lönt att beställa. En del har jag använt minst tio gånger och det syns knappt. Om du bara använder en hela tiden så kommer den kanske gå åt på någon vecka eller två men annars lär de räcka ett tag
    Skönt att höra! Det är ju lite roligt att beställa många och testa, så kan man ju välja ut sina favoriter sen!
  • Fridapida

nu har jag tagit mig tid att beställa från PL, men nu måste jag återgå tid till mina studier!
    *väntar o väntar på paket*

• Fluffguf

Jag försöker välja vad jag ska beställ nu, men det är så otroligt svårt! Jag vill ha alla ögonskuggor

• Linny

ja det är jättesvårt Snart har jag 50 olika här hemma Bara från PL sedan har jag ju mina MUS också

Hallonmopeden: jag använder eyeprimer för det mesta. Från MUS

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-09-14 13:43:16 följande:
    ja det är jättesvårt Snart har jag 50 olika här hemma Bara från PL sedan har jag ju mina MUS också Hallonmopeden: jag använder eyeprimer för det mesta. Från MUS
    Ja, jag behöver inte fler egentligen för jag har väl uppemot en hundra redan, men det är ju så roligt
    Och jag är bara uppe i typ 30 dollar, så det är ju inte så farligt! Det får man ju typ 2-3 ögonskuggor för i butik
  • Hallonmopeden

Nu till en annan fråga; använder mineralfoundation från i.d. och tycker att jag blir lite torr på näsan (och hakan) ibland. Använder underlagskräm och primer under....

• Billy och Jag

Meeen..

Jag kan inte beställa från PL.. det går inte med mitt kort!! Men när min man beställer skivor från usa och så då går det ju.. När jag skulle beställa mitt NARS så var det samma sak.. En kompis fick betala åt mig med sitt kort.. Vet nån vad felet kan vara?? Det är ju ett VISA..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Ni som beställt från PL nu på rean... när står det att rabetten dragits?? Jag har ju inte kommit så långt att jag har betalat ännu eftersom att det inte funkar.. Men det står iaf 42 dollar... och då ska ju rabatten dras på det också.. Eller skulle den redan ha dragits vid det här laget om det funkat? Om ni förstår vad jag menar

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Honey1982

Dagens make up (allt från Make Up Store):

ögon - eyedusts golden mane (guldig) och glam choc (bränd brun), svart kajal både vid övre fransraden och vid inre ögonbandet hela vägen (fixeras med svart ögonbrynsskugga), ögonpennan forrest (mörkt grön) vid undre fransraden (fixeras med cybershadow extreme (ärtgrön), resultatet blir dock diskret mörkgrönt. massvis med mascara förstås (diorshow blackout).

till det har jag gjort en ganska naturlig brunrosa mun och har rouge som går i brunt eftersom fokus ligger på ögonen.

från början skulle det bli en dagsmake men det blev det inte. kan säga att jag är mycket nöjd! 

Svar på tråden Smink Smink Smink!